• Anonym (Mamma)

    Smink till barn?

    Min dotter fyller 6 år om ett par månader. Hon har länge sagt att hon vill ha smink. Det finns smink för barn att köpa. Vad tycker ni om det? Är det fel att låta sitt barn sminka sig ibland? Kan hon gå ut med det utan att andra ska titta konstigt på henne?

  • Svar på tråden Smink till barn?
  • Anonym (Kärring mot strömmen)

    NEJ. Det finns gott om tid att sminka sig senare när hon kommit upp i tonåren. Smink, stringtrosor och liknande hör till en helt annan ålder och är INTE passande för en sexåring!

  • Anonym (Mamma till 3)

    Låt barn vara barn så länge det bara är möjligt. Köp en sminkdocka men barn ska inte sminka sig. Finns ingen vettig anledning.

  • viseversa

    smink är för vuxna inte för barn. Så nej jag köper inte smink till min 6-7 åring. Tycker det ser riktigt illa ut med mammor som lägger ut bilder på sina små flickor på tex instagram med mascara och ibland mer smink än så. Men å andra sidan tar jag itne hål i öronen på mina döttrar när dom var bebisar heller. Barn är barn och ska inte sminka sig ha ha piercade öron eller högklackat. 

  • Anonym (Mamma)

    Nu menar jag sådant smink som är från 5 år. Som finns att köpa i leksaksaffären. Ingen mascara i de förpackningarna.

  • Anonym (Mamma till 3)
    Anonym (Mamma) skrev 2020-07-08 23:30:37 följande:

    Nu menar jag sådant smink som är från 5 år. Som finns att köpa i leksaksaffären. Ingen mascara i de förpackningarna.


    Spelar inte så stor roll det är ju själva grejjen att barn inte ska spackla sig.. Så vad det är för åldersgräns på sminket är inte av betydelse.
  • Anonym (åe)
    Anonym (Mamma) skrev 2020-07-08 23:30:37 följande:

    Nu menar jag sådant smink som är från 5 år. Som finns att köpa i leksaksaffären. Ingen mascara i de förpackningarna.


    Spelar ingen roll var förpackningen är köpt. Varför kan du inte erbjuda dottern något annat än att rikta in sig på att kleta ner ansiktet?
  • Anonym (åe)
    Anonym (Mamma) skrev 2020-07-08 23:30:37 följande:

    Nu menar jag sådant smink som är från 5 år. Som finns att köpa i leksaksaffären. Ingen mascara i de förpackningarna.


    Spelar ingen roll var förpackningen är köpt. Varför kan du inte erbjuda dottern något annat än att rikta in sig på att kleta ner ansiktet?
  • Anonym (Nej bara nej)

    Barn ska inte sminka sig, finns ingen anledning.

Svar på tråden Smink till barn?