Anonym (Mamma) skrev 2020-07-09 01:39:16 följande:
Jag använder själv aldrig smink. Jag tycker själv det verkar vara rätt harmlöst. Hon skulle nog snarare se ut som en påskkärring när hon är färdigsminkad. Dessa idéer om smink har hon inte fått från mig.
Hon behöver inte ha fått idén från dig. Jag fick inte den idén från min mamma och min son fick inte idén från mig men ändå så gick både jag och sonen lös på andra vuxnas smink vid tillfällen.När det var jag så var det jag och mina kusiner som gick lös på deras mammas smink när vi var runt 7, och hjälp vilken utskällning man fick. Det är inte så konstigt eftersom riktigt och bra smink för vuxna är dyrt som bara den. Jag använder smink både för att jag tycker om det och för att jag har en brännskada i ansiktet som jag vill täcka till vardags så jag lägger lätt en eller två tusenlappar i månaden på smink. Min son bestämde sig för att leka med sin mormors smink som 4åring och det gick ju inte heller något vidare.
Om hon ser ut som en påskkärring om hon får leka med smink själv så är det fantastiskt. Det är det barn ska ha sminket till, att leka. Men som sagt, helst sitt eget, så att det där läppstiftet från Jane Iredale som kostade 300 kronor inte tar slut på en leksession. Fast jag vet inte om jag skulle köpa smink ens till barn på leksaksaffären. Vem vet var det kommer ifrån och vad det innehåller. Jag väljer hellre att köpa ekologiskt smink