nnnnnnnn skrev 2020-07-09 13:55:54 följande:
Många har sökt flera utbildningar och tackar nej när de kommer in på den de helst vill gå. Det kan vara så att bland de som kommit in så väntar flera, precis som du, på att få en reservplats på en utbildning de hellre vill gå.
Så några tackar nej för att annat uppkommit tex de har fått jobb, barn, ska bo utomlands. Andra tackar nej för att de kommer in på sin reservplats. Ytterligare några tackar nej när de gått 1-2 veckor.
Så härda ut!
Om du inte kommer in innan terminsstart, så testa gärna att ringa och säga att du kan hoppa in med kort varsel.
Jag vet flera som förr i tiden, chansade och gick med ändå fastän de inte var antagna... I början när det är lite rörigt. Så passade de på att gå med på föreläsningarna och läsa böckerna, fast de var på tex 5:e reserv efter andra antagningen. Så när de kom in, ca 3-4 veckor in i terminen, så var de ändå inte efter.
I värsta fall så hade de slösat bort en månad, men som det nu blev så var de inne i det hela när de väl fick sin plats.
OBS: Skulle gissa att det är mer koll nuförtiden, men kanske ändå värt att fundera på?
Okej, tack för ditt svar! Då kanske reserv plats 7 inte är så illa. Jag blev så knäckt då jag är arbetslös nu och dels för att jag har kommit in för 2 år sedan, när sonen va 6 månader och tackade nej. Förstår att det inte är säkert att man kommer in igen, men har läst kurser på gymnasiet som ger meritpoäng till utbildningen så kände hopp med det också.