snabbt svar om risotto, tack!
jag hade inte värmt den.....kanske går men tror inte att det blir lika krämigt....men det e lätt och går ganska fort att göra risotto.....supergott!
jag hade inte värmt den.....kanske går men tror inte att det blir lika krämigt....men det e lätt och går ganska fort att göra risotto.....supergott!
risotto e jättelätt att gära men du måste passa den hela tiden, ta lite vätska i taget och låt det koka in, du ser ganska lätt när den har rätt konsitens men som sagt tidigare den ska vara rejält krämig/lös....
blir det för torr e det bara att spä med mer buljong....man kan ha vin oxå har jag hört vitt tror jag men det blir jättebra med bara buljong oxå!!!
om ni sitter i käket och äter kanske du kan sätta på den när ni sätter er till förätten och bara resa dig och röra lite diskret då och då annars får du nog göra den efter...men det tar ju lite tid fast jag brukar göra den på snabbare än 40 min fast jag gör ju ofta en vardagsvariant förståss, fräser riset i olja häller på buljong lite läter det koka in sen lite till håller på så tills den e klar har jag parmesan tar jag det annars äter den som den e , kan ta lite gurkmeja för att få lite fin gul färg på....
kul att höra!!!!! var lite nyfiken gjorde du den efter förätten?
jag blev jättesugen på risotto igår....