• Anonym (Vill inte)

    Måste lämna han.

    Har träffat en kille som är helt perfekt har aldrig mått så här bra i något förhållande. Men problemet är att det aldrig kan bli vi två på riktigt och det gör så ont i mig. När jag är med honom är det som det inte finns några problem alls. Vi är som gjorda för varandra. Vi avslutat varandras meningar vi har samma intressen finns så mycket som vi är samma med. Känns som vi har känt varandra hur många år som helst.

    Nu till problemet som gör att vi inte kan fortsätta som ett par.

    Han vill bilda familj och jag är steril.

    Jag är äldre han är yngre.

    Det gör så ont i mig att veta att våran tid tillsammans är bara på lån.

    Hur ska jag klara att bryta med honom.

    Älskar han så!

  • Svar på tråden Måste lämna han.
  • Anonym (Vill inte)
    Anonym (Hmm) skrev 2020-07-10 21:17:11 följande:

    Vet han om att du är steril?


    Ja absolut från första dagen.
  • Anonym (tobbe)

    Varför måste du bryta med honom? Du får väl snacka med honom om att du är steril och sen får ni ta det därifrån. Ni får kanske adoptera eller något eller så anser han att du är viktigare än en familj. För många kan säga att dom vill ha familj fast det betyder inte att han vill ha det utan dig.

  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Vill inte) skrev 2020-07-10 21:27:27 följande:

    Ja absolut från första dagen.


    Men ändå vill han ha en relation med dig? Då är ju valet hans.
  • Anonym (Vill inte)
    Anonym (tobbe) skrev 2020-07-10 21:28:42 följande:

    Varför måste du bryta med honom? Du får väl snacka med honom om att du är steril och sen får ni ta det därifrån. Ni får kanske adoptera eller något eller så anser han att du är viktigare än en familj. För många kan säga att dom vill ha familj fast det betyder inte att han vill ha det utan dig.


    Jag har redan barn sen tidigare förhållande och stiliserade mig efter det.

    Vi har pratat mycket om det och han är väldigt osäker vad han vill. Han har aldrig tänkt på att det ska behöva bli ett val utan han har bara trott att det är så, träffa tjej bilda familj liksom.
  • Anonym (Vill inte)
    Anonym (Hmm) skrev 2020-07-10 21:35:17 följande:

    Men ändå vill han ha en relation med dig? Då är ju valet hans.


    Nja det är där vi egentligen står just nu ska vi gå ut i hundra procent som ett par eller ha det som vi har det nu.

    Dvs vänner och familj vet inte om oss förutom några få utvalda.

    Vi säger mera eller mindre att vi hänger, träffas. Vi vågar inte säga ett par om oss blir för allvarligt.

    Låter jättekonstigt men svårt att förklara.

    Vi har ändå lovat varandra att vi inte ska vara med någon annan enhet leta efter någon annan.

    Så länge vi hänger med varandra har vi bara ögonen för varandra helt enkelt.
  • Anonym (Vill inte)

    Är det någon annan som har varit med om något liknande och hur gjorde ni?

  • Anonym (A)

    Att vara steril är ju inget hinder idag för att skapa en familj. Den kan man få på olika sätt.

    Men frågan är väl mer vad du vill och hur du ställer dig till att bli förälder.

  • Anonym (Vill inte)
    Anonym (A) skrev 2020-07-11 10:26:59 följande:

    Att vara steril är ju inget hinder idag för att skapa en familj. Den kan man få på olika sätt.

    Men frågan är väl mer vad du vill och hur du ställer dig till att bli förälder.


    Jag har redan barn sen tidigare förhållande. Jag stiliserade mig efter det eftersom jag vill inte ha flera barn.
  • Anonym (A)
    Anonym (Vill inte) skrev 2020-07-11 10:38:47 följande:
    Jag har redan barn sen tidigare förhållande. Jag stiliserade mig efter det eftersom jag vill inte ha flera barn.
    Men då har ju steriliseringen inget med saken att göra. Du vill helt enkelt inte ha fler barn.
    Låt honom bestämma hur han känner i frågan och gå vidare där. Det är ju inte som att du kommer att ändra dig och ni kommer söka alternativa vägar till föräldraskap.

    Men om du kan leva mer ert hemliga vad det nu är så är det ju upp till dig. Själv skulle jag inte vilja vara hemlig eller dold.
    Men vi är olika, huvudsaken är att du kan och blir lycklig.
  • Anonym (Alli)
    Anonym (Vill inte) skrev 2020-07-11 10:23:19 följande:

    Är det någon annan som har varit med om något liknande och hur gjorde ni?


    Nu handlade det i mitt fall inte om att jag var äldre, bara 1 år, men jag hade redan barn och han ville bilda familj. Jag var öppen med att jag inte ville det, det var uteslutet att skaffa fler barn. För honom var det uteslutet att INTE få barn. Då valde jag att bryta med honom direkt för att inte vår relation skulle fördjupas och han sen skulle vilja lämna mig när han träffade någon som var med på att skaffa barn. 
    Skydda dig själv om du inte är säker på att han inte vill skaffa familj och bryt med honom. Är han säker på att han vill ha barn så kommer det inte att gå att få honom att avstå det, det kommer att göra honom bitter och olycklig.

  • Anonym (Vill inte)
    Anonym (A) skrev 2020-07-11 10:49:11 följande:

    Men då har ju steriliseringen inget med saken att göra. Du vill helt enkelt inte ha fler barn.

    Låt honom bestämma hur han känner i frågan och gå vidare där. Det är ju inte som att du kommer att ändra dig och ni kommer söka alternativa vägar till föräldraskap.

    Men om du kan leva mer ert hemliga vad det nu är så är det ju upp till dig. Själv skulle jag inte vilja vara hemlig eller dold.

    Men vi är olika, huvudsaken är att du kan och blir lycklig.


    Jag kanske bara låta det fort gå efter dom vi verkligen har det riktigt bra.

    Men samtidigt är det lite det som du sätter fingret på om jag orkar vara hemlig eller ej.

    Jag är inte direkt jättehemlig eftersom några kompisar till honom vet om mig och vi döljer inget ute på stan eller i affären.

    Det är mera hemligt för hanns familj om man säger så.
  • Anonym (Vill inte)
    Anonym (Alli) skrev 2020-07-14 16:01:43 följande:

    Nu handlade det i mitt fall inte om att jag var äldre, bara 1 år, men jag hade redan barn och han ville bilda familj. Jag var öppen med att jag inte ville det, det var uteslutet att skaffa fler barn. För honom var det uteslutet att INTE få barn. Då valde jag att bryta med honom direkt för att inte vår relation skulle fördjupas och han sen skulle vilja lämna mig när han träffade någon som var med på att skaffa barn. 

    Skydda dig själv om du inte är säker på att han inte vill skaffa familj och bryt med honom. Är han säker på att han vill ha barn så kommer det inte att gå att få honom att avstå det, det kommer att göra honom bitter och olycklig.


    Hjärnan säger till mig att bryta med honom men hjärtat säger nej.

    Så jäkla svårt. Frågan är om det kommer bli jobbigare att bryta nu eller om ett år? Är galet förälskad i honom redan nu. Så ska jag vara lycklig ett år eller längre? Eller sätta stopp nu. Blir inte klok på detta.
  • Anonym (A)
    Anonym (Vill inte) skrev 2020-07-15 22:08:05 följande:
    Hjärnan säger till mig att bryta med honom men hjärtat säger nej.

    Så jäkla svårt. Frågan är om det kommer bli jobbigare att bryta nu eller om ett år? Är galet förälskad i honom redan nu. Så ska jag vara lycklig ett år eller längre? Eller sätta stopp nu. Blir inte klok på detta.
    Jag tror att man ska älska och låta sig älskas så ofta man kan. Dissa inte honom för en ev framtid där han kanske kommer lämna dig.
    Han kanske är lika galet förälskad i dig och barn blir mindre aktuellt om han inte får leva med dig.

    Prata med honom ni är iaf ändå två om ert förhållande.
    Anonym (Vill inte) skrev 2020-07-15 22:05:04 följande:
    Det är mera hemligt för hanns familj om man säger så.
    ok. Trist att det behöver vara så. Men tiden kanske kan ändra på den saken.

  • Less is more

    Det kommer väl inte hålla i längden. Men redo att släppa varandra riktigt än. Det tar inte slut förrän ni båda eller nån av är redo för det.

    Men då ska ni släppa varandra helt.

  • Anonym (Vill inte)
    Anonym (A) skrev 2020-07-15 22:37:02 följande:

    Jag tror att man ska älska och låta sig älskas så ofta man kan. Dissa inte honom för en ev framtid där han kanske kommer lämna dig.

    Han kanske är lika galet förälskad i dig och barn blir mindre aktuellt om han inte får leva med dig.

    Prata med honom ni är iaf ändå två om ert förhållande.ok. Trist att det behöver vara så. Men tiden kanske kan ändra på den saken.


    Känns som han har samma känslor för mig som jag har för honom.

    Men han är bättre på att visa dem i handling än ord.

    Så ska nog stanna kvar hos honom trots allt för oavsett vet man aldrig vad framtiden har med sig.

    Får mera känslan av att hans föräldrar tänker mera på barnbarn och den saken så därför håller han mig borta från dem.
  • Anonym (Vill inte)
    Less is more skrev 2020-07-15 22:40:57 följande:

    Det kommer väl inte hålla i längden. Men redo att släppa varandra riktigt än. Det tar inte slut förrän ni båda eller nån av är redo för det.

    Men då ska ni släppa varandra helt.


    Tror precis som du och just nu är ingen av oss redo till det.
  • KKarate
    Anonym (Vill inte) skrev 2020-07-15 23:50:24 följande:
    Tror precis som du och just nu är ingen av oss redo till det.
    Klart ni inte ska vara ihop. Han vill ha barn. Du känns som en egoistisk som tänker på din egen njutning typ endast.
  • Anonym (Vill inte)
    KKarate skrev 2020-07-16 00:15:09 följande:

    Klart ni inte ska vara ihop. Han vill ha barn. Du känns som en egoistisk som tänker på din egen njutning typ endast.


    Fast det är väl upp till honom egentligen om han vill lämna mig. Det är inte så att jag döljer något för han.
Svar på tråden Måste lämna han.