• Anonym (:))

    Mitt ex vill ligga med mig och jag vill ligga med honom men det är dumt så vet att jag inte bör. Talk me out of it!

    Jag är separerad sen ett par månader tillbaka från pappan till mitt barn och nästan varje gång vi träffas och umgås (för barnets skull) så lägger han hintar och ger komplimanger. Slänger ur sig hur han vill ligga med mig, hur han vet att jag saknar hans kropp osv. Och jag har gått vidare, har inga känslor för honom och mår bra i att vara själv, vill inte tillbaka till honom alls. MEN kan ändå känna lust och attraktion. Vi har pratat om att han ska sova här någon gång för att kunna spendera tid och sova med barnet men han vill sova i samma säng, hålla om mig och så.

    Han är en sådan typ som inte heller ger sig, jag ger honom ett leende varpå han tror att allt är lugnt mellan oss, jag tar emot hans komplimang och han tror att jag vill ha honom fortfarande. Förståeligt kanske men vet inte hur jag annars ska bemöta detta. Och skulle han sova här så bara vet jag att han skulle hålla på och envisas/mysa/vara nära och risken är stor att jag ger mig och ligger med honom. (För att jag ju vill! men vill samtidigt inte för att rimliga jag vet att det inte är smart men i stundens hetta så ja, ni vet). Är rädd att ramla tillbaka i gamla känslor och att det blir komplicerat igen mellan oss. Jag är över honom men vet samtidigt inte om jag är det på alla plan. Vet också hur jag mått när jag gjort detta misstag tidigare (en kort tid efter vårat uppbrott), känt mig utnyttjad and what not.

    Anledningen till att jag skriver här är väl för att jag tänker att någon kanske har några ord om vad det kan leda till om jag ligger med honom igen (eftersom jag börjat vilja det otroligt mycket nu), hur komplicerat det kan bli osv. Någon som kan talk me out of it typ.

    Eller kanske, att det inte alls behöver bli komplicerat.

    Ös på med allt vad ni har! :D

  • Svar på tråden Mitt ex vill ligga med mig och jag vill ligga med honom men det är dumt så vet att jag inte bör. Talk me out of it!
  • Anonym (p)

    Bestäm dig för att inte göra det
    Det bästa är om ni nu tar en period där ni inte umgås. Ni måste bryta det här mönstret.
    Om det finns möjlighet, försök skaffa någon person som kan vara med när barnet överlämna så att han inte passar på då.
    Du måste bryta med allt som kan feltolkas av honom. 

  • Anonym (Kör)

    Vill du ligga med honom så bara gör det men va tydlig med att det är enbart sex o inget annat.

  • Anonym (:))
    Anonym (p) skrev 2020-07-10 23:15:50 följande:

    Bestäm dig för att inte göra det

    Det bästa är om ni nu tar en period där ni inte umgås. Ni måste bryta det här mönstret.

    Om det finns möjlighet, försök skaffa någon person som kan vara med när barnet överlämna så att han inte passar på då.

    Du måste bryta med allt som kan feltolkas av honom. 


    Han är aldrig ensam med barnet, det är det som gör detta ännu svårare. Har ingen som kan direkt överlämna heller om det skulle vara så.. :/ och att vänja dom vid att vara ensamma ihop är inte heller någonting som går bara sådär över en dag ju.

    Jag känner också att jag måste bryta allt på så sätt, men vet inte hur. ALLTing feltolkas. det som funkar är att vara sur typ, och det vill jag ju inte vara/bli bara för att vi träffas..
  • Anonym (p)
    Anonym (:)) skrev 2020-07-10 23:20:28 följande:
    Han är aldrig ensam med barnet, det är det som gör detta ännu svårare. Har ingen som kan direkt överlämna heller om det skulle vara så.. :/ och att vänja dom vid att vara ensamma ihop är inte heller någonting som går bara sådär över en dag ju.

    Jag känner också att jag måste bryta allt på så sätt, men vet inte hur. ALLTing feltolkas. det som funkar är att vara sur typ, och det vill jag ju inte vara/bli bara för att vi träffas..
    Finns det någon person som kan vara med när ni umgås?
    Kan du annonsera efter en skolungdom som finns i lägenheten som du hittar på en uppgift åt? Baka kakor i köket eller vad som helst.
    Du måste bryta känslan av att ni som familj umgås
  • Anonym (:))
    Anonym (Kör) skrev 2020-07-10 23:19:00 följande:

    Vill du ligga med honom så bara gör det men va tydlig med att det är enbart sex o inget annat.


    Är rädd att det inte funkar bara. Just nu känns det som att det skulle gå, men risken är stor att jag skulle må dåligt av det. Känna mig utnyttjad typ. Han är så himla kärleksfull nu men kan mycket väl vända och sluta vara det så fort han fått sitt. Och det är väl den här kärleksfullheten från honom som gör mig sugen. Den fanns liksom inte på hur länge som helst under förhållandet mot slutet. Känner mig åtråvärd(?)och sexig nu, att han faktiskt ser mig och vill ha mig. Och det är det jag går igång på tror jag. Ligger jag med honom så förstörs ju det på nåt vis. Då ?ger? jag mig. Och han kommer sluta vara så kärleksfull som han är. (Förmodligen, av tidigare erfarenhet)
  • Anonym (:))
    Anonym (p) skrev 2020-07-10 23:23:59 följande:

    Finns det någon person som kan vara med när ni umgås?

    Kan du annonsera efter en skolungdom som finns i lägenheten som du hittar på en uppgift åt? Baka kakor i köket eller vad som helst.

    Du måste bryta känslan av att ni som familj umgås


    Jo något sånt skulle nog gå att lösa faktiskt. Skulle bli obekvämt och helt döda känslan tror jag, vilket är bra.

    Tack!
  • Anonym (Kör)
    Anonym (:)) skrev 2020-07-10 23:24:07 följande:

    Är rädd att det inte funkar bara. Just nu känns det som att det skulle gå, men risken är stor att jag skulle må dåligt av det. Känna mig utnyttjad typ. Han är så himla kärleksfull nu men kan mycket väl vända och sluta vara det så fort han fått sitt. Och det är väl den här kärleksfullheten från honom som gör mig sugen. Den fanns liksom inte på hur länge som helst under förhållandet mot slutet. Känner mig åtråvärd(?)och sexig nu, att han faktiskt ser mig och vill ha mig. Och det är det jag går igång på tror jag. Ligger jag med honom så förstörs ju det på nåt vis. Då ?ger? jag mig. Och han kommer sluta vara så kärleksfull som han är. (Förmodligen, av tidigare erfarenhet)


    Okej då kanske det inte är en så bra idé.

    Är det en jätte dålig idé att typ skaffa ett tinder konto o få lite annat o tänka på och kanske till och med hitta nån o ha lite kul med?
  • Anonym (:))
    Anonym (Kör) skrev 2020-07-10 23:28:31 följande:

    Okej då kanske det inte är en så bra idé.

    Är det en jätte dålig idé att typ skaffa ett tinder konto o få lite annat o tänka på och kanske till och med hitta nån o ha lite kul med?


    Har en del killar som visat intresse, så jag kan absolut träffa någon och ha kul. Men är obekväm med att ta mig ut/hem till någon ny och behöva lämna barnet för en sådan sak, eller att bjuda hem nya män till mitt hem när mitt barn är här för den delen. Känns så fel på något vis. Även om jag verkligen vill och faktiskt har ögonen på en annan, sexuellt alltså så är jag för obekväm med hela barnsituationen just nu.. oklart..

    Pappan är ju en person jag känner innan och utan, skillnad då :)

    Längtar otroligt mycket efter sex och närhet dock. Jobbigt.
  • Anonym (Kör)
    Anonym (:)) skrev 2020-07-10 23:33:55 följande:

    Har en del killar som visat intresse, så jag kan absolut träffa någon och ha kul. Men är obekväm med att ta mig ut/hem till någon ny och behöva lämna barnet för en sådan sak, eller att bjuda hem nya män till mitt hem när mitt barn är här för den delen. Känns så fel på något vis. Även om jag verkligen vill och faktiskt har ögonen på en annan, sexuellt alltså så är jag för obekväm med hela barnsituationen just nu.. oklart..

    Pappan är ju en person jag känner innan och utan, skillnad då :)

    Längtar otroligt mycket efter sex och närhet dock. Jobbigt.


    Okej då blir det ju lite knivigt i nuläget men när du väl känner dig redo o har ett bra tillfälle så tror jag att det hade gjort dig gott att lite kul med nån annan än pappan.

    Sen är du ju absolut inte en sämre mamma om du ber mormor vara lite barnvakt medans du tex drar en film med en av dom här killarna som visat intresse. Skulle det sen kännas rätt kan man ju skita i den där filmen o mysa till det ist.
  • Fjäril kär

    Att han träffar barnet betyder inte att du har skyldighet att vara klistrad på honom. Han kan hämta barnet och själv gå till parken, köpa glass eller vad han nu gör.

    Han är faktiskt pappa och inte någon okänd och du behöver inte följa med som nån övervakare eller sällskapsdam.

    Finns det släktingar/familj som kan vara med istället för dig ibland? Kanske han kan hämta och lämna barnet hos ditt syskon eller mormor istället för hos dig.

    Skapa distans. Sluta skicka sms 40 gånger i timmen till varandra. Dra ner till ett minimum. Och håll det strikt till vad det måste handla om, barnet.

    Kom ihåg att ni faktiskt har gjort slut. Och påmin dig själv om varför. Se till att ni faktiskt GÖR slut på riktigt.

    Träffas utomhus så mycket som möjligt. Helst jämt. Boka era träffar i lekparken, på stan, på leklandet, i centrum.. What ever. Var ute.

    Vill du ha sex med honom så har du inte kommit över honom. Ledsen men så är det.

  • Anonym (:))
    Fjäril kär skrev 2020-07-10 23:47:00 följande:

    Att han träffar barnet betyder inte att du har skyldighet att vara klistrad på honom. Han kan hämta barnet och själv gå till parken, köpa glass eller vad han nu gör.

    Han är faktiskt pappa och inte någon okänd och du behöver inte följa med som nån övervakare eller sällskapsdam.

    Finns det släktingar/familj som kan vara med istället för dig ibland? Kanske han kan hämta och lämna barnet hos ditt syskon eller mormor istället för hos dig.

    Skapa distans. Sluta skicka sms 40 gånger i timmen till varandra. Dra ner till ett minimum. Och håll det strikt till vad det måste handla om, barnet.

    Kom ihåg att ni faktiskt har gjort slut. Och påmin dig själv om varför. Se till att ni faktiskt GÖR slut på riktigt.

    Träffas utomhus så mycket som möjligt. Helst jämt. Boka era träffar i lekparken, på stan, på leklandet, i centrum.. What ever. Var ute.

    Vill du ha sex med honom så har du inte kommit över honom. Ledsen men så är det.


    Jag är inte klistrad på honom men blir naturligt att vi spenderar den tid han är här ihop men så behöver det faktiskt inte vara. :)

    Tyvärr finns ingen annan som kan hjälpa, inte just nu åtminstone.

    Vi hörs knappt av alls via telefon/sms och jag har tagit bort honom i princip överallt (sociala medier osv) för att, som du skriver, skapa distans.

    Tack för tipset om att ses utomhus, det låter som en bra plan.

    Alltså, han är ju ingen jag vill vara med, det VET jag - to my core. Men har nog inte släppt honom på alla plan nej. Trots allt inte jätte längesen vi bröt så det är väl inte så konstigt.

    Svårt för mig att bara bortse från hans försök, har inte varit intresserad alls av att ligga eller något av det tills nu senast vi sågs. Då blev det jobbigt. Förstår inte varför han ska va så på :/.
  • Anonym (Stella)

    Jag har varit i din sits och för mig hjälpte det att sluta ha dåligt samvete. Jag försökte på nåt sätt släta över och förminska det faktum att vi var separerade med att vara välvilligt inställd till att umgås som "familj". Jag hade dålig samvete för att jag var den som gjorde slut att jag ställde upp på att umgås ihop med exet och göra familjesaker, även om det i magen kändes fel. Exet kunde också ibland hinta om övernattning, ville sitta nära i soffan och skulle alltid kramas vid hejdå och ibland kom antydan om sex...

    Beklagade mig mycket inför en bekant tills hon en dag hejdade mig och sa "varför säger du inte bara nej?".. Jag blev tyst för det hade liksom aldrig ens slagit mig att jag hade det som alternativ.

    Jag började försiktigt med att vi möttes i lekparken och jag hade en termos med kaffe och vi höll oss ute och jag avbröt efter några timmar med att ha saker inbokat. Det blev naturligt att vi slog följe till buss och tåg och åkte åt varsitt håll. Nån gång möttes vi i centrum så jag kunde handla medan han lekte med barnet och det blev också ett naturligt avslut då han hjälpte mig hem med kassarna och samtidigt dök min kollega upp som skulle göra naglar på mig. Och jag kunde plötsligt göra tvärtom, att åka hem till honom och lämna barnet och sen dra iväg på egna saker och komma tillbaka och hämta barnet på kvällen sen. Och det där med sex, närhet och intima frågor slutade han med då han insåg att han inte längre hade tillgång till min soffa och mitt hem. Han fattade att han blev femte hjulet.

    Så säg ifrån och sluta tro att du måste umgås som familj. Slut betyder slut. Även från din sida. Lämna barnet hos honom och vinka hejdå och så gör du ditt. Jag lovar att han fattar då.

Svar på tråden Mitt ex vill ligga med mig och jag vill ligga med honom men det är dumt så vet att jag inte bör. Talk me out of it!