Inlägg från: Hawk |Visa alla inlägg
  • Hawk

Går det lita på VUL?

Det beror på hur du definierar lita på. Jag var säker på datum för ÄL men vid tidiga UL bedömde de att jag var fem sex dagar längre gången. Vid RUL flyttade de ist fram BF fem dagar från vad jag själv ansåg från ÄL. Så det skilde minst tio dagar på tidiga UL v 8+0 och RUL.

Det beror på mänskliga faktorn, maskinernas kvalite och storlek på fostret. Så en diff på en till två veckor är varken omöjligt eller orimligt.

• Hawk

Födde i Skåne 2019 och de satte BF efter RUL. Födde även i Skåne -17 men gjorde KUB och RUL i Örebro och de satte också BF efter RUL. Båda gångerna sa de att de inte ändrar BF efter RUL. Varierar nog beroende på region.

Jag skulle säga att det visst finns risk att bli ganska ordentligt flyttad, även om normalspannet inte är så stort. Notera att det inte nödvändigtvis är en bekräftelse på att befruktningen skedde vid en annan tidpunkt.

• Hawk

Ja, det är ju därför de flyttar men det är ju alltid en uppskattning, det är ingen sanning. Du bör bog fastställa vem pappan är oavsett om de flyttar dig eller inte.

AnnaKa skrev 2020-07-14 19:28:20 följande:

Jahaa, jag har trott att om man blir flyttad så har det att göra med att barnet funnits i magen längre än vad man trott? Men varför flyttas BF då? Är det för att barnet kan ha vuxit lite mer/mindre än förväntat?

Svar på tråden Går det lita på VUL?