• Anonym (Förvånad)

    Ta med pottan till restaurang och pool.

    Hur beter sig folk egentligen? Vi har varit på spahotell. Ett vanligt, trevligt hotell. Inte gratis, men inte heller Grand.

    Döm om förvåningen när vi igår såg ett barn, sittandes på potta, precis invid poolkanten till inomhuspoolen. Vi tyckte det var tämligen ofräscht och var förvånade att ingen i personalen sa ifrån. Sen gick vi vidare i livet.

    Till frukosten idag, när samma kvinna sitter med samma barn vid ett bord, och pottan ståendes å golvet bredvid. Vi valde genast ett bord en bra bit därifrån för att slippa se vad som skulle kunna ske.

    Alltså, va? Jag har pottränat två barn, utan att bete mig som en grottmänniska. Vad är det för fel på folk idag?

  • Svar på tråden Ta med pottan till restaurang och pool.
  • Anonym (Troglo)

    Barnbubblan, vissa föräldrar saknar helt förmåga att förstå att deras avkommas exkretioner är äckliga för andra människor och inte bör förevisas i det offentliga eller på restaurang. Oväntat många verkar tycka det är ok att exempelvis byta blöja på matbordet på restaurangen och sen lämna blöjan på bordet för restaurangpersonalen att ta reda på.

  • Anonym (Hej)

    Jag vill inte försvara beteendet men kanske litegrann förklara det.

    Vet du hur gammalt barnet var? Litet?

    Vi har babypottat vår dotter och plockade bort blöjan redan vid 14 månader. Ett så litet barn håller sig inte alltid så länge. För vår dotter handlade det om 30 minuter kanske ocj när hon sade till var det ganska bråttom. Att leta reda på toalett var inte att tänka på.

    Vi utsatte oss dock aldrig för situationer som du beskriver, just av den anledningen, utan höll oss till utflykter i skogen och liknande. Men har absolut haft potta med i bilen och pottat vid vägkanten eller i en buske utanför mataffären (undanskymtk). Pottan var ett måste då dottern vägrade att kissa utan.

    Vi har resonerat lite som att där det är ok att en hund kissar är det också ok att tömma en potta.

    Men. Nej det är inte ok att potta vid poolkanten (dock hade barnet med stor sannolikhet kissat i poolen annars vilket kanske egentligen är äckligare). Och om man nu måste ha potta med på restaurangen så har men den naturligtvis med i en påse eller liknande, och tar med in på toaletten för att potta där (inte alla barn som inledningsvis klarar att kissa i toaletten utan faktiskt behöver pottan).

    Ville som sagt ge ett perspektiv. Men tycker inte de situationer du beskriver känns ok

  • Anonym (Olivia)

    En bekant såg nyligen en familj ta med sig en potta in i en vanlig butik och lät deras lilla barn använda den inne på butiksgolvet. Verkar inte vara ett helt ovanligt fenomen.

    För ett par månader sedan såg jag också en mamma och hennes son komma ut ur en mataffär (som hade kundtoalett), sonen sa att han behövde kissa så mamman sa åt honom att kissa på deras egen bil så att de kunde åka hem snabbt.

  • Anonym (Förvånad)
    Anonym (Hej) skrev 2020-07-13 11:33:00 följande:

    Jag vill inte försvara beteendet men kanske litegrann förklara det.

    Vet du hur gammalt barnet var? Litet?

    Vi har babypottat vår dotter och plockade bort blöjan redan vid 14 månader. Ett så litet barn håller sig inte alltid så länge. För vår dotter handlade det om 30 minuter kanske ocj när hon sade till var det ganska bråttom. Att leta reda på toalett var inte att tänka på.

    Vi utsatte oss dock aldrig för situationer som du beskriver, just av den anledningen, utan höll oss till utflykter i skogen och liknande. Men har absolut haft potta med i bilen och pottat vid vägkanten eller i en buske utanför mataffären (undanskymtk). Pottan var ett måste då dottern vägrade att kissa utan.

    Vi har resonerat lite som att där det är ok att en hund kissar är det också ok att tömma en potta.

    Men. Nej det är inte ok att potta vid poolkanten (dock hade barnet med stor sannolikhet kissat i poolen annars vilket kanske egentligen är äckligare). Och om man nu måste ha potta med på restaurangen så har men den naturligtvis med i en påse eller liknande, och tar med in på toaletten för att potta där (inte alla barn som inledningsvis klarar att kissa i toaletten utan faktiskt behöver pottan).

    Ville som sagt ge ett perspektiv. Men tycker inte de situationer du beskriver känns ok


    Vi har som sagt pottränat barn och kissat i buskar och vid vägkanter både här och var. Men aldrig mitt bland andra människor och definitivt inte där andra människor sitter och äter.

    Barnet var i tvåårsåldern för övrigt.
  • fluu

    Inte okej. När det pottränades här hade barnet blöja på allmän plats tills hon var mer eller mindre pålitlig att kunna gå på toaletten. Jag tillhör heller inte den typen av föräldrar som byter blöja under näsan på främlingar....


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (Jösses)

    Va?! Aldrig sett och skulle aldrig komma på tanken heller. När vår äldsta höll på att bli torr tog vi med honom på offentliga toaletter ofta så inga olyckor skulle ske. Kommer göra samma sak med den yngre. Vissa folk har ingen hyfs helt enkelt.

  • Anonym (Naughty40)

    Men näää! Håller med om att det var synnerligen otrevligt och ofräscht beteende. Ok hade varit med en medtagen, men diskret gömd potta, som får följa med in till närmsta toalett vid behov, men INTE ute bland annat folk!

Svar på tråden Ta med pottan till restaurang och pool.