• Anonym (Mamma 2021)

    Kan man äta LCHF diet under graviditeten?

    Som frågan lyder..kan man äta LCHF diet under graviditeten utan att det skadar barnet..?
    Jag mår bättre av den dieten och vill gärna veta. Är överviktig 92 kg. Klassas som fetma. Men har lyckats gå ner 1 kg med dieten på någon vecka bara.
    En och sextiofyra lång typ.

  • Svar på tråden Kan man äta LCHF diet under graviditeten?
  • Anonym (.....)

    Det går alldeles utmärkt, alla viktiga vitaminer och mineraler finns ju i kött/fisk/ägg och grönsaker etc som man äter vid lchf.. Finns ingenting vettigt i pasta, ris. bröd och potatis.


    Som exempel gick jag upp över 20 kg med första barnet där jag åt precis allt. Andra gick jag bara upp 10 kg tack vare lchf. Barnet föddes frisk och stark :)

  • Anonym (Anonym)

    Det är nog inget fel på dieten i sig, men du måste ändå äta tillräckligt för att barnet ska må bra, och du ska absolut inte gå ner i vikt eller ens stå still i vikt medan du är gravid. Prata med din bm.

  • Anonym (asdf)

    Är du redan gravid eller planerar du bli gravid?

  • Anonym (asdf)

    Är du redan gravid eller planerar du bli gravid?

  • Anonym (Mamma 2021)
    Anonym (asdf) skrev 2020-07-13 15:29:19 följande:

    Är du redan gravid eller planerar du bli gravid?


    planerar
  • Anonym (H)

    När jag var gravid för två år sedan rekommenderades inte detta. Med anledningen att det inte finns forskning på det.

    Personligen tror jag inte det är någon fara, men jag valde att ta det säkra före det osäkra och äta kolhydrater under graviditeten. Det innebar inte att jag släppte på allt helt. Åt frukt och potatis ibland ris och pasta

Svar på tråden Kan man äta LCHF diet under graviditeten?