Inlägg från: Glinda från Oz |Visa alla inlägg
  • Glinda från Oz

Rätt av kattjouren?

Kattjouren är extremt oseriösa, de kollar inte upp varesig jourhemmen eller de som adopterar heller. Ingen har erfarenhet och de står ofta helt rådvilla, jag har också varit jourhem åt dem. De flesta föreningar är inte såhär. 

• Glinda från Oz
    Hippofluff skrev 2020-07-15 05:38:21 följande:

Varit verksam inom djursjukvården några år nu och jag tror att majoriteten inom branschen är rörande överens om att kattjouren (och många liknande organisationer) ofta sysslar med en avancerad form av djurmisshandel....

Tycker att det låter helt galet. Flytta runt en katt sådär.... Skulle lyssnat på veterinären. Katten behöver ju lugn och ro, tid att hämta sig och ett skonfoder och probiotika för magen. Kattungar mår INTE bra över att inte ha nån mamma, de får ofta beteendestörningar om de separeras för tidigt.

Vad menar du med liknande organisationer? Katthem föreningar som bara använder sig av jourhem eller något annat? 
  • Glinda från Oz
    Hippofluff skrev 2020-07-18 02:00:05 följande:

Jag syftade på de kattorganisationer som många gånger är så fanatiska i sina övertygelser att de skadar mer än de gör nytta (No kill-policy in absurdum, självutnämnda experter etc..). Tänker inte nämna några specifika, men det finns ju både bra och dåliga organisationer likväl som det finns galningar i de bra och folk med sunt förnuft i de sämre.

Det är inte min erfarenhet och jag har hjälpt hemlösa katter i sju år. Har bara erfarenhet från Stockholm kan tilläggas. Jag har mycket svårt att tro att du jobbar inom djursjukvården det skulle ha märkts på antal förlorade tillstånd när du gjorde anmälningar till Länsstyrelsen.
Svar på tråden Rätt av kattjouren?