• Undrandee

Såg inget på VUL!!

Gjorde nyss ett VUL på gyn då jag plussade den 4/7 och fick "Gravid 1-2"

Hade ett X och ett MA förra året, så ville stilla min oro.

Hon kunde inte så något alls någonstans!! :'(

Fick lämna ett första hCG prov och sedan ett nytt om 48 timmar... sitter och gråter utanför mottagningen och känner det är kört återigen....

något borde dom väl ha sett?! :(

• Svar på tråden Såg inget på VUL!!
  • Anonym (hoppas)
    LittleSunshine84 skrev 2020-07-14 14:24:42 följande:

Gjorde vul V6+3 och man såg nada!

Tillbaka V8 och där pickade ett hjärta :)

Håller tummarna för dig TS!

Åååh, blev så glad av ditt inlägg. 
    Sitter här och inväntar fredag då jag ska tillbaka till gyn och se om det finns nåt där inne. I snart 2 veckor har jag gått med ångest utan att veta om det lever eller inte. Jag var i v. 6+6 när jag gjorde mitt VUL och hon såg bara hinnsäck då. Fick lite hopp av ditt inlägg även om jag inte ska förvänta mig för mycket. Grattis till dig! 
  • MelinaMa

Hur har det gått för dig?? Kram

• Undrandee
    MelinaMa skrev 2020-07-22 12:51:56 följande:

Hur har det gått för dig?? Kram

Tyvärr har jag inte fått svar på mina hCG-blodprover jag tog förra tisdagen och torsdagen, trots att jag vart lovad att bli uppringd om det på fredagen, så försökte ringa själv till mottagningen i måndags och höra, men fick ingen telefontid förrns nu på torsdag, så jag gav upp. Ska ha första mötet på mödravården på fredag så har dom inte ringt mig innan dess ska jag kolla med min barnmorska då.
  • MelinaMa
    Undrandee skrev 2020-07-22 13:07:22 följande:
    Tyvärr har jag inte fått svar på mina hCG-blodprover jag tog förra tisdagen och torsdagen, trots att jag vart lovad att bli uppringd om det på fredagen, så försökte ringa själv till mottagningen i måndags och höra, men fick ingen telefontid förrns nu på torsdag, så jag gav upp. Ska ha första mötet på mödravården på fredag så har dom inte ringt mig innan dess ska jag kolla med min barnmorska då.
    Åh så tråkigt att höra, förstår inte hur man kan bli behandlad så illa och nonchalant. Du får gärna uppdatera här hur det går är också så förvirrad över att man kan få positivt på testet men sedan är det "för tidigt" för att ens se något alls när man borde vara i vecka 4+ ?
  • Undrandee
    MelinaMa skrev 2020-07-22 13:21:52 följande:

Åh så tråkigt att höra, förstår inte hur man kan bli behandlad så illa och nonchalant. Du får gärna uppdatera här hur det går är också så förvirrad över att man kan få positivt på testet men sedan är det "för tidigt" för att ens se något alls när man borde vara i vecka 4+ ?

Har du också gjort VUL tidigt? vad sa dom till dig? hur känner du dig?
  • MelinaMa
    Undrandee skrev 2020-07-22 13:26:15 följande:
    Har du också gjort VUL tidigt? vad sa dom till dig? hur känner du dig?
    Ska göra det på måndag, plussade en vecka efter dig så är så orolig för att jag ska råka ut för samma. Gör tidigt VUL pga tidigare missfall och knas med menscykeln så är oklart i vilken vecka jag är i. I telefonen fick jag mer eller mindre tjata till mig en tid...
  • Längtar88

Följer och hoppas du får positiva svar! Håller tummarna.

Jag ska själv ta mitt andra blodprov imorgon och hos mig såg dom bara en tjockare slemhinna fast hcg var 1890. Blöder lite med så jag förväntar mig inget för min del men kan inte låta bli hoppas så länge de finns en minimal chans...

• Undrandee
    Längtar88 skrev 2020-07-23 00:04:07 följande:

Följer och hoppas du får positiva svar! Håller tummarna.

Jag ska själv ta mitt andra blodprov imorgon och hos mig såg dom bara en tjockare slemhinna fast hcg var 1890. Blöder lite med så jag förväntar mig inget för min del men kan inte låta bli hoppas så länge de finns en minimal chans...

Håller mina tummar för dig med!

Hur långt gången är du? jag ska på inskrivningssamtal imorgon och hoppas att bm kan se mina provsvar då! Samtidigt är jag rädd att den här graviditeten inte är normal och att det blir tredje gången som jag blir utan en bebis :(
  • Undrandee
    MelinaMa skrev 2020-07-22 23:18:18 följande:

Ska göra det på måndag, plussade en vecka efter dig så är så orolig för att jag ska råka ut för samma. Gör tidigt VUL pga tidigare missfall och knas med menscykeln så är oklart i vilken vecka jag är i. I telefonen fick jag mer eller mindre tjata till mig en tid...

Det är så sjukt jobbigt när man har haft missfall innan. Jag är livrädd att något ska vara fel den här gången också! Vågar typ inte göra ett nytt VUL känner jag och att dom inte ska se något då heller...

hoppas att du får bra besked!
  • Längtar88
    Undrandee skrev 2020-07-23 13:19:41 följande:

Håller mina tummar för dig med!

Hur långt gången är du? jag ska på inskrivningssamtal imorgon och hoppas att bm kan se mina provsvar då! Samtidigt är jag rädd att den här graviditeten inte är normal och att det blir tredje gången som jag blir utan en bebis :(

Jag borde vara vecka 6+ men osäker pga alla besked. Hcg var 1890 i tisdags och 1810 idag, sjukvården menade att de borde sänkts mer om de var ett missfall så jag fattar fortfarande inte vad som händer?

Åh jag hoppas du får positiva besked och allt går bra! Uppdatera gärna imorgon
Svar på tråden Såg inget på VUL!!