• Undrandee

    Såg inget på VUL!!

    Gjorde nyss ett VUL på gyn då jag plussade den 4/7 och fick "Gravid 1-2"

    Hade ett X och ett MA förra året, så ville stilla min oro.

    Hon kunde inte så något alls någonstans!! :'(

    Fick lämna ett första hCG prov och sedan ett nytt om 48 timmar... sitter och gråter utanför mottagningen och känner det är kört återigen....

    något borde dom väl ha sett?! :(

  • Svar på tråden Såg inget på VUL!!
  • Undrandee
    Längtar88 skrev 2020-07-23 14:05:58 följande:

    Jag borde vara vecka 6+ men osäker pga alla besked. Hcg var 1890 i tisdags och 1810 idag, sjukvården menade att de borde sänkts mer om de var ett missfall så jag fattar fortfarande inte vad som händer?

    Åh jag hoppas du får positiva besked och allt går bra! Uppdatera gärna imorgon


    Kag förstår din oro!

    Jag vill inte hoppas för mycket på att det ska gå bra den här gången. Är så jäkla förbannad på sjukvården att dom inte informerat mig om provsvaren! Är idag en vecka sedan jag lämnade prover sista gången och vart lovad återkoppling på fredagen. Har ju levt i ovisshet i en hel vecka nu... nä har inte mycket förtroende kvar för sjukvården efter detta, plus det känslokalla bemötandet.
  • Canama
    Undrandee skrev 2020-07-23 14:13:51 följande:

    Kag förstår din oro!

    Jag vill inte hoppas för mycket på att det ska gå bra den här gången. Är så jäkla förbannad på sjukvården att dom inte informerat mig om provsvaren! Är idag en vecka sedan jag lämnade prover sista gången och vart lovad återkoppling på fredagen. Har ju levt i ovisshet i en hel vecka nu... nä har inte mycket förtroende kvar för sjukvården efter detta, plus det känslokalla bemötandet.


    Hoppas, hoppas, hoppas att de är så att ditt hcg var normalt, att de är därför de inte ringt dig <3 har förstått att du haft X förut? Då tycker man ju att vården borde reagera om hcg inte va normalt, att de kanske är ett X igen. De kan ju faktiskt bli livsfarligt annars.......

    Kram!!
  • MelinaMa
    Undrandee skrev 2020-07-23 14:13:51 följande:
    Kag förstår din oro!

    Jag vill inte hoppas för mycket på att det ska gå bra den här gången. Är så jäkla förbannad på sjukvården att dom inte informerat mig om provsvaren! Är idag en vecka sedan jag lämnade prover sista gången och vart lovad återkoppling på fredagen. Har ju levt i ovisshet i en hel vecka nu... nä har inte mycket förtroende kvar för sjukvården efter detta, plus det känslokalla bemötandet.
    Ja men precis att fortsätta leva i ovisshet måste vara så jobbigt. Förstår inte hur vården i dessa fall inte har större förståelse för det. Känns som att man lever i en form av limbo utan att få svar på sin oro. 
  • Undrandee

    Fick göra nytt UL idag. Hcg provet visade på stegring som tur var, men på UL syntes bara hinnsäck och gulesäck, inget embryo. Uppskattades till v.5+5

    oron fortsätter, nytt UL om 3 långa veckor!

  • Heltlämplig
    Undrandee skrev 2020-07-24 11:53:39 följande:

    Fick göra nytt UL idag. Hcg provet visade på stegring som tur var, men på UL syntes bara hinnsäck och gulesäck, inget embryo. Uppskattades till v.5+5

    oron fortsätter, nytt UL om 3 långa veckor!


    Förstår att det känns jobbigt men det är säkert bara för tidigt för att se fostret. Ditt hcg har stigit och det är ett bra tecken!

    Jag ska på VUL nästa onsdag, då är jag också i v. 5+5. Har också haft ett ma och ett x förra året och vill därför se efter att graviditeten sitter där den ska. Är så spänd och nervös, drömmer mardrömmar nästan varje natt!

    Håller tummarna för dig!
  • Undrandee
    Heltlämplig skrev 2020-07-24 21:46:42 följande:

    Förstår att det känns jobbigt men det är säkert bara för tidigt för att se fostret. Ditt hcg har stigit och det är ett bra tecken!

    Jag ska på VUL nästa onsdag, då är jag också i v. 5+5. Har också haft ett ma och ett x förra året och vill därför se efter att graviditeten sitter där den ska. Är så spänd och nervös, drömmer mardrömmar nästan varje natt!

    Håller tummarna för dig!


    Jag får hoppas på det. Finns inte mycket annat att göra. Jag pendlar mellan hopp och förtvivlan varje dag just nu, kan inte njuta av att vara gravid.

    Jag hoppas du får bra besked nästa vecka!
  • Längtar88
    Undrandee skrev 2020-07-23 14:13:51 följande:

    Kag förstår din oro!

    Jag vill inte hoppas för mycket på att det ska gå bra den här gången. Är så jäkla förbannad på sjukvården att dom inte informerat mig om provsvaren! Är idag en vecka sedan jag lämnade prover sista gången och vart lovad återkoppling på fredagen. Har ju levt i ovisshet i en hel vecka nu... nä har inte mycket förtroende kvar för sjukvården efter detta, plus det känslokalla bemötandet.


    Hur går de för dig? Jag förstår hur tufft de är möta sjukvården och hur ensam man känner sig i sina "kamper" mot dom. Vilket är galet att de ens ska kännas och vara så.

    Ja jag har inte mycket förtroende alls. Haft för många missfall intensivt och ändå får jag inte utredning efter massa år i kö. Och efter det beskedet händer det här och läkarna är ungefär lika förvirrade som mig...

    Mitt hcg ökade från 1810 i torsdags till 1920 idag. Så fast de inte ökar normalt ökar de ändå vilket jag inte förväntat mig. Grav.symptomen ökar med och jag fattar ingenting. Om jag hade äl när jag tror är jag i v 7 nu så nått borde dom kunna se nu... väl?
  • Undrandee
    Längtar88 skrev 2020-07-27 19:22:48 följande:

    Hur går de för dig? Jag förstår hur tufft de är möta sjukvården och hur ensam man känner sig i sina "kamper" mot dom. Vilket är galet att de ens ska kännas och vara så.

    Ja jag har inte mycket förtroende alls. Haft för många missfall intensivt och ändå får jag inte utredning efter massa år i kö. Och efter det beskedet händer det här och läkarna är ungefär lika förvirrade som mig...

    Mitt hcg ökade från 1810 i torsdags till 1920 idag. Så fast de inte ökar normalt ökar de ändå vilket jag inte förväntat mig. Grav.symptomen ökar med och jag fattar ingenting. Om jag hade äl när jag tror är jag i v 7 nu så nått borde dom kunna se nu... väl?


    Hej!

    Jag gjorde ett vanligt UL i fredags och nu såg dom där en 10,4 mm stor hinnsäck och en gulesäck i den! Dock inget foster. Hon uppskattade mig till v.5+5, vilket stämmer med dom digitala testerna i såfall.

    Hmm, ja något borde man ju se vid v.7. men jag är inte säker. Jag dick veta mina hCG prover stigit normalt, men fick inte höra några siffror.
  • Anonym (Anonym)
    Undrandee skrev 2020-07-27 20:24:36 följande:
    Hej!

    Jag gjorde ett vanligt UL i fredags och nu såg dom där en 10,4 mm stor hinnsäck och en gulesäck i den! Dock inget foster. Hon uppskattade mig till v.5+5, vilket stämmer med dom digitala testerna i såfall.

    Hmm, ja något borde man ju se vid v.7. men jag är inte säker. Jag dick veta mina hCG prover stigit normalt, men fick inte höra några siffror.
    Men vad sa de att det betyder då...? Hinnsäck är ju goda nyheter men man borde väl se ett foster också, eller är det för tidigt?
  • Undrandee
    Anonym (Anonym) skrev 2020-07-27 20:29:33 följande:

    Men vad sa de att det betyder då...? Hinnsäck är ju goda nyheter men man borde väl se ett foster också, eller är det för tidigt?


    Hon sa det kan vara för tidigt i v.5. ska göra nytt UL om 3 veckor igen. Antingen ett missfall (igen) eller helt normalt.
Svar på tråden Såg inget på VUL!!