• Anonym (Rena rama Rolf?)

    Kan man bota eventuell ADHD hos barn genom att dagligen stoppa i sig Fiskolja(Eye q) under graviditeten?

    Jag diagnostiserades med adhd när jag var 7 år. Jag var extremt busig och överaktiv, hade även ett trotsbeteende gentemot vuxna, både föräldrar och lärare i skolan. Jag hade dessutom problem med inlärning och låg efter de andra barnen. När jag var runt 11 år, minns inte exakt, så började mina föräldrar att köpa Eye q i syfte att dämpa mina adhd symtom. Jag har tagit det varje dag sedan dess och jag märker av en väldigt stor skillnad idag. Jag har exempelvis läst naturvetarprogrammet på gymnasiet och studerar på högskolan.  

    Jag och min tjej vill skaffa barn i framtiden. Men vad hon inte vet är hur jävla jobbig jag var som barn, och vilka problem jag hade. Jag sattes i specialklass som jag gick i mellan årskurs 2 och årskurs 4. 

    Det jag undrar är följande: Om en gravid kvinna, som bär på ett barn med adhd anlag, från dag 1 stoppar i sig Eye Q.... Kan då adhd förebyggas och rent av förhindras? Jag tänker att det måste finnas enorm potential att förändra en hjärna om man startar i början av en graviditeten??

     

  • Svar på tråden Kan man bota eventuell ADHD hos barn genom att dagligen stoppa i sig Fiskolja(Eye q) under graviditeten?
  • Anonym (k)

    Nej.


     


    Du kan även varit feldiagnostiserad som barn.

  • Anonym (Rena rama Rolf?)
    Anonym (k) skrev 2020-07-14 19:28:19 följande:

    Nej.


     


    Du kan även varit feldiagnostiserad som barn.


    Jag var ju ett solklart fall. Knappast feldiagnostiserad. Jag fick diagnos både i Sverige och sedan vid en bedömning utomlands.
  • Anonym (k)

    Det finns inget som säger att kosttillskottet faktiskt hjälpt i din text. Man mognar och lugnar oftast ner sig i den åldern om man inte spårar helt ut, man hittar strategier och är mer medveten om vad som är problem än som 7åring.


     

  • Anonym (Mumin)

    Intressant tanke!

    Jag tror tyvärr inte att det fungerar så, men någon borde verkligen göra en studie på det.

    Jag tänker att EyeQ håller adhd:n i schack, det botar den inte. Sen vet jag inte hur mycket av fiskleveroljan som går över till fostret.

    Generellt ska man ju undvika naturpreparat under graviditeten, men får ni klartecken att använda EyeQ så tycker jag ändå att det kan vara värt att testa.

  • Anonym (Mumin)
    Anonym (k) skrev 2020-07-14 21:37:36 följande:

    Det finns inget som säger att kosttillskottet faktiskt hjälpt i din text. Man mognar och lugnar oftast ner sig i den åldern om man inte spårar helt ut, man hittar strategier och är mer medveten om vad som är problem än som 7åring.

     


    Jag har sett så pass många barn bli bättre av EyeQ att jag inte förkastar det. Jag vet att många naturpreparat är ren bluff, men det finns även de som fungerar.
  • Anonym (k)

    Jag lär fortsätta vara skeptisk men det kommer inte att "bota" ett foster iaf.

Svar på tråden Kan man bota eventuell ADHD hos barn genom att dagligen stoppa i sig Fiskolja(Eye q) under graviditeten?