• Anonym (Reservtjej)

    Dejter som hör av sig efter flera veckor

    Förra sommaren fick jag kontakt med en kille på nätet och vi sågs 2 gånger IRL. Dock inge sex.

    Första gången vi sågs tog vi en fika och promenad och andra gången middag ute. Det blev inga flera gånger att ses. Han sa han ville ses men hade så mycket på jobbet. Han sa hela tiden om 2 veckor blir det lugnare och sen samma sak igen efter det gått 2 veckor.

    Ursäkter på ursäkter och jag skickade iväg ett meddelande där jag skrev att jag inte var intresserad av att vänta på någon som aldrig hade tid att ses. Jag såg han som ett avslutat kapitel.

    Nu i april hörde han av sig igen och jag tänkte jag kan ju skriva med honom. Det var inte tal om att ses pga corona. Vi hördes av oftast flera gånger per dag och till skillnad från i somras så öppnade han upp mer om sig själv och sitt liv.

    I slutet av junifrågade han plötsligt en lördag om jag hade lust att gå ut och äta middag på kvällen. Jag blev förvånad för hade inte alls haft de tankarna.

    Han satt redan på resturangen när jag kom (senare visade det sig att han gått ditt tidigare och druckit öl innan jag kom). Vi åt middag och pratade bort flera timmar. Jag som bara tänkt middag och en öl slutade med middag och 3 öl.

    Glasen var tomma och han började sitta och gäspa. Vi reste på oss och gick ut. Han frågade om jag inte ville följa med honom hem men sa att det får jag göra nästa gång.

    Han var både trött och rätt berusad. Fylleknull har jag fått nog av i min ungdom.

    Han skrev när han kommit hem och tackade för en trevlig kväll och att han gärna suttit längre.

    Vi fortsatte höras av dock inte lika intensivt veckan därpå. Jag frågade om han kanske vill hitta på något på lördagen men han skrev att familjen skulle ut och äta för hans bror fyllde år.

    Vid 21-tiden hör han av sig och skriver att han är hemma igen. Jag frågar om han har lust att komma förbi en stund men får tillbaka att han ska jobba imorgon. Vi bor ca 20 min promenad från varandra. Han fortsätter chatta med mig fram till 23:30.

    På söndagen hör han av sig igen vid 09 och chattar intensivt. Tillsist nörmare lunch kan jag inte låta bli att skriva: Skulle inte du jobba? Då slutar han svara.

    Jag väntade 1 dygn då jag skickade iväg och bad om ursäkt. Han läste det men svarade inte.

    Jag skickade ett till där jag skrev att jag gärna vill fortsätta ha kontakt med honom då jag tycker det är roligt att prata med honom och att jag haft det väldigt trevligt de gånger vi setts.

    Det blev också läst men obesvarat. Sen har skickat iväg 3 meddelanden till och det sista tyvärr lite otrevligt.

    Svårt att lägga band på sig när man börjat gilla någon och sen ignorera personen bara. Jag tycker det borde varit lätt för honom att bara skriva att han inte är intresserad.

    Tyvärr inte första killen jag är med om som gör så här.

    Nu är det snart 1 vecka sen sist jag hörde av mig och ska inte höra av mig igen.

    Dock kan inte låta bli att fundera om jag kunde gjort något annorlunda.

  • Svar på tråden Dejter som hör av sig efter flera veckor
  • Fjäril kär

    Han vill ligga och när han inte fick det är du ointressant. Han har garanterat flera andra han skriver med och när han får napp på ligg tystnar han.

    Glöm honom.

  • Anonym (icecold)
    Fjäril kär skrev 2020-07-15 08:35:50 följande:

    Han vill ligga och när han inte fick det är du ointressant. Han har garanterat flera andra han skriver med och när han får napp på ligg tystnar han.

    Glöm honom.


    Träffade en tjej 4 ggr. Inget sex.
    Sen blockade hon mig på facebook, och hörde av sig nästan 3 mån senare.
    Jag svarade aldrig skrev hon. För jag hade inte svarat samma dag på nåt hon skrev.
    Hon hade träffat en kille. Men undrar hur bra det var, då hon ville ses som vänner. Undrar om killen uppskattade det, att vi umgicks bara hon och jag.
    Hon hörde av sig under flera månader, senast i jan.
    Mina svar var hela tiden NEJ.
  • bullen1984

    Istället för att fundera på vad du gjort fel, så fundera på om en kränkt man är vad du söker.
    Om han ljög om att han skulle jobba, är det någon du söker?
    Någon som bara slutar höra av sig och får dig att må dåligt, är det något du söker?
    Tycker det är bra att dessa sidor kom fram så snabbt. 

  • Anonym (ooo)

    Det låter för mig som ett ganska vanligt fenomen; han hade inga andra på kroken, Det började bli tråkigt och han återvände till dig som han ändå hade haft kontakt med tidigare. Det är allt. 

  • Anonym (icecold)
    Anonym (ooo) skrev 2020-07-15 08:52:13 följande:

    Det låter för mig som ett ganska vanligt fenomen; han hade inga andra på kroken, Det började bli tråkigt och han återvände till dig som han ändå hade haft kontakt med tidigare. Det är allt. 


    Ja, och man får avgöra om det är ok att vara andrahandsvalet.
Svar på tråden Dejter som hör av sig efter flera veckor