Magda11 skrev 2020-07-15 20:55:36 följande:
De säger att jag ska vänta till vi försökt bli gravida ett år (är på 9onde månaden nu). Förstår inte vad det har med min smärta och konstiga cykel att göra...
VC säger att de inte kan skicka en remiss igen när de nekat, men har skrivit till gyn och frågat vad det är de håller på med...
Den privata kliniken här har sommarstängt just nu :(
Lutar åt att chansa på gynakuten om det fortsätter bli värre innan privata gyn öppnar...
Jag hade en vätskefylld cysta som hann bli 4.5 cm i diameter efter mitt missfall och den upptäcktes såklart med ultraljud. Men två gynläkare missade den (för de kollade ju bara på själva livmodern för att se om MA var avsluttat och den satt högst uppe på äggstocken. Läkare nr 3 blev både lite chockad när han såg den och tyckte det var pinsamt för kollegorna. Han var från Iran och troligen den mest kompetenta gyn jag har träffat.
Men en så stor cysta känns när man går, det gungade som om jag hade en vattenballong i magen när jag gick i trappor. Och när den sprack blev det som helt varmt inne i mig när vätskan flödade ut- väldigt obehaglig känsla.
De varnade för att det kan göra hemskt ont när en cysta spricker men det gjorde det inte för mig. De varnade också för att plötslig stark smärta kan vara att cystan har snott sig om äggstocken och kan snöra av och döda den på 24 h så då måste man omedelbart till akuten.