Inlägg från: fjanten |Visa alla inlägg
  • fjanten

Abort eller inte

Ang. inköp kan man som ovanstående säger komma väldigt billigt undan. Det enda jag rekommenderar att köpa nytt är babyskydd - för du kan ju aldrig med säkerhet veta hur ett begagnat babyskydd behandlats av tidigare ägare. Resten går att hitta billigt begagnat OCH massor av saker behövs heller inte! Skötväska? En ryggsäck som redan finns fungerar lika bra. Skötbord? Går lika bra att byta på en handduk på sängen/soffan/golvet. Spjälsäng? Våra tre barn har vägrat sova själva ändå, så spjälsängen har år 1 varit till förvaring av saker typ. Så kan inköpen spridas ut. Köp lite varje månad, inte allt i en klump i vecka 30...

Det övriga vet jag inte. Ni behöver sätta er ner och diskutera igenom ert liv och förhållande låter det som.

• fjanten

Sedan det där med läsa i appar, klappa och prata med mage o.s.v. gör jag knappt själv. Är mest min man som har koll på vilken vecka vi varit i vid varje graviditet... Jag har haft koll på att få i mig mina vitaminer, mediciner och kommit ihåg MVC-besök. Tycker av någon anledning inte det ger såååå mycket att lusläsa i appar varje vecka, läser väl någon gång i månaden och tycker det räcker bra. Har alltid fått dubbelkolla hur långt gången jag är om någon frågat. Men mitt engagemang sedan när våra bebisar kommit har alltid varit enormt. Och då tänker jag att om JAG som gravid inte tycker det är sådär jättekul att hålla koll på vilken vecka bebisen får naglar o.s.v. - då är det väl inte SÅ konstigt om det finns män som inte har koll?

Svar på tråden Abort eller inte