• Anonym (K)

    Kön via NIPT - Stämde det för er?

    Väntar mitt tredje barn.

    Har en flicka och pojke sedan tidigare.

    Fick idag veta att vi väntar en flicka till, vilket blir konstigt i mitt huvud då varje millimeter av mig säger att det är en pojke.

    Mår PRECIS likadant som när jag väntade min son!

    Stämde NIPT-svaret för er? :)

  • Svar på tråden Kön via NIPT - Stämde det för er?
  • Anonym (L)

    Nipt är väldigt säkert. Hade det varit en pojke så hade definitivt kromosomer för pojke hittats i provet. Jag gjorde också nipt för ett tag sen och fick veta att vi ska få en kille till. Stämde inte i mitt huvud heller då jag var helt säker på tjej :D. Har tre killar och en tjej sen innan och har endast mått illa med tjejen och nu denna lille. Har lärt mig att varje graviditet är olika ;)

  • Anonym (K)

    haha, ja det är nog bara att ställa om sig och inse att det blir en flicka till :)

    Vår läkare sa att det var 99,9% säkert, men jag tänkte att hon hade förväxlat mitt test med någon annans... ;)

  • Anonym (Hm)
    Anonym (K) skrev 2020-07-16 13:54:54 följande:

    haha, ja det är nog bara att ställa om sig och inse att det blir en flicka till :)

    Vår läkare sa att det var 99,9% säkert, men jag tänkte att hon hade förväxlat mitt test med någon annans... ;)


    Då hade jag varit mer orolig för själva resultat för kromosomerna än vad det blir för kön, om resultaten förväxlats...
  • Anonym (S)

    Jag fick veta flicka via NIPT-resultatet - men RUL sa pojke och ut kom en pojke...

  • Anonym (L)
    Anonym (S) skrev 2020-07-16 18:25:39 följande:

    Jag fick veta flicka via NIPT-resultatet - men RUL sa pojke och ut kom en pojke...


    Oj.. trodde inte ens det var möjligt.
  • Anonym (S)
    Anonym (L) skrev 2020-07-16 19:08:53 följande:

    Oj.. trodde inte ens det var möjligt.


    Inte jag heller. Hade bara hört motsatsen - att man hört pojke och det varit flicka, för att modern varit gravid med en pojke tidigare...
  • Anonym (.....)

    Gjort nipt och rul på alla graviditeter:

    Barn 1: nipt sa pojke, rul sa flicka. Ut kom en flicka

    Barn 2: nipt sa pojke, rul sa pojke, ut kom en pojke

    Barn 3: nipt sa flicka, rul sa flicka, ut kom pojke

    Barn 4: nipt sa flicka, rul sa pojke, ut kom flicka

    Barn 5: nipt sa flicka, rul sa flicka ut kom en flicka.

    Väntar barn nummer sex nu bara om några dagar. Nipt sa då pojke och rul sa flicka så är väldigt spänd på att veta.

  • Anonym (S)
    Anonym (.....) skrev 2020-07-16 20:03:52 följande:

    Gjort nipt och rul på alla graviditeter:

    Barn 1: nipt sa pojke, rul sa flicka. Ut kom en flicka

    Barn 2: nipt sa pojke, rul sa pojke, ut kom en pojke

    Barn 3: nipt sa flicka, rul sa flicka, ut kom pojke

    Barn 4: nipt sa flicka, rul sa pojke, ut kom flicka

    Barn 5: nipt sa flicka, rul sa flicka ut kom en flicka.

    Väntar barn nummer sex nu bara om några dagar. Nipt sa då pojke och rul sa flicka så är väldigt spänd på att veta.


    "Skönt" med en till som fått fel eller vad man ska säga. Trodde jag var konstig som fått fel. Kommer inte lita på NIPT-resultatet denna gång...
  • Anonym (K)

    Ni som har fått ?fel?, då måste det ju ha varit ert blod som analyserats och inte barnets?

    För mig låter det väldigt märkligt att dagens analys med 99% säkerhet kan ge så många falska resultat :) Var era barn friska från kromosomavvikelser?

    Då bör ju det vara minst lika osäkert...

  • Anonym (S)
    Anonym (K) skrev 2020-07-16 23:04:48 följande:

    Ni som har fått ?fel?, då måste det ju ha varit ert blod som analyserats och inte barnets?

    För mig låter det väldigt märkligt att dagens analys med 99% säkerhet kan ge så många falska resultat :) Var era barn friska från kromosomavvikelser?

    Då bör ju det vara minst lika osäkert...


    Ja, säkert... Men barnet var friskt.
Svar på tråden Kön via NIPT - Stämde det för er?