Inlägg från: Anonym (K) |Visa alla inlägg
  • Anonym (K)

Kön via NIPT - Stämde det för er?

Väntar mitt tredje barn.

Har en flicka och pojke sedan tidigare.

Fick idag veta att vi väntar en flicka till, vilket blir konstigt i mitt huvud då varje millimeter av mig säger att det är en pojke.

Mår PRECIS likadant som när jag väntade min son!

Stämde NIPT-svaret för er? :)

• Svar på tråden Kön via NIPT - Stämde det för er?
  • Anonym (K)

haha, ja det är nog bara att ställa om sig och inse att det blir en flicka till :)

Vår läkare sa att det var 99,9% säkert, men jag tänkte att hon hade förväxlat mitt test med någon annans... ;)

• Anonym (K)

Ni som har fått ?fel?, då måste det ju ha varit ert blod som analyserats och inte barnets?

För mig låter det väldigt märkligt att dagens analys med 99% säkerhet kan ge så många falska resultat :) Var era barn friska från kromosomavvikelser?

Då bör ju det vara minst lika osäkert...

• Anonym (K)

Både hemskt och lite häftigt att du var den där 1%.

Jag pratade med min läkare nu på morgonen (då jag blev nojig att de har analyserat mitt blod istället för barnets) men hon sa att jag kan vara lugn då jag och barnet inte ens har samma blodgrupp = Enkelt att särskilja och därför också 99,9% säkerhet barnets blod som analyserats :)

Så bra att din son var frisk! Det är ju huvudsaken :)

• Anonym (K)
    Anonym (S) skrev 2020-07-17 11:01:31 följande:

Ja - det var definitivt det viktigaste! Känns bara lite sisådär denna gång med nipt-resultatet. Vad säger att de inte analyserar något annat fel denna gång?

Men att du ändå vågar dig på NIPT igen?! :D

Tänker att den sannolikheten bör vara obefintlig.

Hur länge sedan var det du gjorde ditt första NIPT?
  • Anonym (K)
    Anonym (S) skrev 2020-07-17 12:55:06 följande:

Ja, har fått göra det gratis så varför inte.... Gjorde förra NIPT för två år sedan ungefär.

Jag håller mina tummar för dig!

Uppdatera gärna när svaret kommer ????
  • Anonym (K)

För mig stämde det då.

En tjej till :)

Svar på tråden Kön via NIPT - Stämde det för er?