• EllieA

    Över 10 år utan partner

    Det har gått mer än 10 år sedan jag hade min senaste relation. Har inte legat med eller ens kysst nån sen dess. Har nästan glömt hur det känns med nån annans hud emot min eller att ha nån nån att dela vardagen med. Vill verkligen ha en relation men det verkar inte hända för mig. Ni andra i liknande situationer, hur hanterar ni er ensamhet och er besvikelse över att inte hitta någon som vill vara med er?

  • Svar på tråden Över 10 år utan partner
  • Anonym (Man)
    EllieA skrev 2020-07-17 01:21:18 följande:

    Det har gått mer än 10 år sedan jag hade min senaste relation. Har inte legat med eller ens kysst nån sen dess. Har nästan glömt hur det känns med nån annans hud emot min eller att ha nån nån att dela vardagen med. Vill verkligen ha en relation men det verkar inte hända för mig. Ni andra i liknande situationer, hur hanterar ni er ensamhet och er besvikelse över att inte hitta någon som vill vara med er?


     


    Vadå "hända" dig? Du får väl se till att det händer, och inte bara sitta och vänta på det? Är du i dålig form eller på något annat vis har något väldigt oattraktivt drag?

  • Ridzik
    EllieA skrev 2020-07-17 01:21:18 följande:

    Det har gått mer än 10 år sedan jag hade min senaste relation. Har inte legat med eller ens kysst nån sen dess. Har nästan glömt hur det känns med nån annans hud emot min eller att ha nån nån att dela vardagen med. Vill verkligen ha en relation men det verkar inte hända för mig. Ni andra i liknande situationer, hur hanterar ni er ensamhet och er besvikelse över att inte hitta någon som vill vara med er?


    Finns ju liksom inte så mycket att göra, blir man ratad av dom man är attraherad av så..ehh..packar man vandringsryggsäcken och kanoten i bilen och drar iväg och lever vildmarksliv...eller nått.
  • Anonym (Buddy)
    EllieA skrev 2020-07-17 01:21:18 följande:

    Det har gått mer än 10 år sedan jag hade min senaste relation. Har inte legat med eller ens kysst nån sen dess. Har nästan glömt hur det känns med nån annans hud emot min eller att ha nån nån att dela vardagen med. Vill verkligen ha en relation men det verkar inte hända för mig. Ni andra i liknande situationer, hur hanterar ni er ensamhet och er besvikelse över att inte hitta någon som vill vara med er?


    Jag har aldrig haft en relation.
    Det är över 10 år sen jag kysste någon, eller hade sex med någon.
    Jag är så van, så jag är inte ens besviken längre. Jo, om jag har försökt med någon och dom inte kände samma, då blir man såklart besviken.
    Inte mycket att göra antar jag.
    Bara leva vidare, och försöka med nästa.
  • t1000

    Jag har varit singel i 4 år och tidigare endast haft kortare relationer på drygt ett halvår.

    Man vänjer sig vid singel livet. Skönt att kunna göra vad jag vill och när jag vill. Se vilka tv-serier jag vill och träna när jag vill. Handla och göra allt jag vill. Frihet liksom. Ju längre man varit singel desto mindre vill man lämna ifrån sig friheten. Så hon måste vara riktigt speciell om jag ska ge upp den. Varit på en 20 dejter men ingen har levt upp till måttet. Men man fortsätter att leta medan man njuter av friheten.

  • Anonym (Kräsen)
    t1000 skrev 2020-07-18 23:16:23 följande:

    Jag har varit singel i 4 år och tidigare endast haft kortare relationer på drygt ett halvår.

    Man vänjer sig vid singel livet. Skönt att kunna göra vad jag vill och när jag vill. Se vilka tv-serier jag vill och träna när jag vill. Handla och göra allt jag vill. Frihet liksom. Ju längre man varit singel desto mindre vill man lämna ifrån sig friheten. Så hon måste vara riktigt speciell om jag ska ge upp den. Varit på en 20 dejter men ingen har levt upp till måttet. Men man fortsätter att leta medan man njuter av friheten.


    Du verkar ju vara oerhört kräsen, ingen är ju perfekt. Men trivs man med att leva själv så har man ju råd att vara så kräsen som du är.
  • JonasSa

    Jag tror att man måste exponera sig för andra som skulle kunna vara av intresse, behöver då inte vara appar eller krogen utan än bättre aktiviteter där den andra kan tänkas ha samma intresse.
    När man väl gjort det måste man våga visa sitt intresse och inte gå och gömma sig i ett hörn och hoppas att de händer. Visst kan det vara jobbigt om den andra inte är intresserad men våga.

  • Anonym (?)

    Starkt och bra av dig att hålla på dig.

    Många singlar har KK och allt vad det heter.

    Det är enligt eget tycke inget ideal direkt för de som har det och inget att vara stolt över vilket många av oss kvinnor har.

    Hur gör du för att vara så stark och hålla dig ifrån en älskare?

  • Anonym (Anna)

    Har varit singel i 5 år utan sex.Tanken om ett nytt förhållande skrämmer lite.Jag är van att vara själv och känner mig bekväm.Har svårt att se någon vid min sida.Jag har dejtat lite,men det fattas kärlek.Kanske finns det ingen för mig.

  • Anonym (L)

    Jag har försökt hitta någon i 14 år men har varken haft en relation eller ens sex. Visst känner man sig ensam, besviken och oönskad. Men det är bara att bita ihop och försöka vidare.

  • Anonym (?)
    Anonym (L) skrev 2020-07-19 14:36:55 följande:

    Jag har försökt hitta någon i 14 år men har varken haft en relation eller ens sex. Visst känner man sig ensam, besviken och oönskad. Men det är bara att bita ihop och försöka vidare.


    Hur har du löst sex behovet?
Svar på tråden Över 10 år utan partner