• Anonym (Hela tiden, överallt)

    Vikten av sex i ett förhållande?

    Jag är 26 och har haft 2 seriösa förhållanden men även haft en del som jag träffat under kanske 1-3 månader och en del av har jag gjort slut med enbart för att sexet var så löjligt tråkigt.

    Men så tänkte jag, hur stor del i form av hur viktigt det är för relationen, är sex för mig?

    Det finns många saker som avgör hur bra relation man har. Självklart är det viktigt att man kommer överens, man stöttar varandra, tillit för varandra osv. Men att bli avsugen och få knulla min flickvän hårt är också galet viktigt. Är inte sexet verkligen bra så blir det för vänskapligt för min del, men är sexet bra så är jag världens bästa pojkvän.

    Men t.ex. med mitt ex i slutet så var det bara sex som höll ihop oss. Då var inte relationen så bra (mot slutet) men vårt sex var lika bra som alltid så där fanns fortfarande en hel del att tycka om, men vi funkade inte som par längre efter några är tillsammans.

    Så till frågeställningen, hur viktigt är sex i en relation för er del? Hur stor del av relationen är det för er del?

    För mig är det nog minst 40%. Tar du bort sex men resten är perfekt så har man en perfekt relation till 60%, men har man perfekt sex men inget annat, då har man en relation som är perfekt till 40%, om ni förstår hur jag tänker?

Svar på tråden Vikten av sex i ett förhållande?