Inlägg från: Anonym (dna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (dna)

Skulle ni behålla ett barn som blev till genom en våldtäkt?

Xenia skrev 2020-07-20 00:45:11 följande:
    Hur skulle barnet få veta det? Skulle hen kontakta den biologiske fadern och han skulle säga "Nej, jag har aldrig haft något ONS med din mor/med någon alls, däremot har jag våldtagit henne/brukar jag våldta kvinnor"?

Betr om insemination, om mannen sagt "Nej, jag har aldrig donerat sperma". Ja, då skulle jag få säga att efter inseminationen blev jag så glad att jag gick ut och firade, blev full och hamnade i säng med en man.

Förresten får man väl bara veta vilka man är släkt med bland dem som själva lagt upp sitt DNA. Om inte våldtäktsmannen blivit intresserad av släktforskning skulle han inte finnas med i Ancestry. En brottsling lär knappast göra det.

Jag har lite koll på det här med släktforsknings-DNA. Även om inte våldtäktamannen själv väljer att finnas med så kan hans sykson, kusin, tremänning, eller tom ett av hans andra barn finnas med där. Med tur, kunskap och massa detektivarbete kan det visst gå att ringa in misstänkt fader. Absolut inte i alla fall, men det KAN gå 
Svar på tråden Skulle ni behålla ett barn som blev till genom en våldtäkt?