• Anonym (Undra­rBara)
    Sat 18 Jul 2020 21:39
    4754 visningar
    114 svar
    114
    4754

    Skulle ni behålla ett barn som blev till genom en våldtäkt?

    Som frågan lyder. Skulle ni behålla ett barn som blev till genom en våldtäkt.
    Motivera gärna era svar oavsett om svaret är ja eller nej.
    Varför? varför inte?

  • Svar på tråden Skulle ni behålla ett barn som blev till genom en våldtäkt?
  • Anonym (NEJ)
    Sat 18 Jul 2020 21:41
    #1
    -1

    Aldrig. Men å andra sidan så skulle jag aldrig behålla något barn alls. För mig är en graviditet en våldtäkt på min kropp oavsett. 

  • Anonym (ooo)
    Sat 18 Jul 2020 21:45
    #2

    Troligen inte, men om jag väldigt gärna ville ha barn och visste att mannen i fråga inte kunde få veta att det var hans barn, så kanske. 

    Skulle inte vilja ha den mannen i mitt liv så om det var en person som kunde tänkas räkna ut att han var pappan och krävde umgänge osv, så nej, det skulle jag inte vilja.

  • neverp­reggo
    Sat 18 Jul 2020 21:45
    #3

    Nej, det hade jag inte klarat av behålla. Att ständigt vara påmind.

  • Anonym (Absol­ut)
    Sat 18 Jul 2020 21:45
    #4
    +1

    Ja. Barnet ska inte straffas för det pappan gjort. Dessutom finns det en studie från jag tror det var New York som visade att kvinnor som fött barn efter våldtäkt mådde bättre än de som gjort abort. Två fel gör liksom inte ett rätt.

  • Anonym (Lite salt)
    Sat 18 Jul 2020 21:47
    #5

    Jag har alltid tänkt ja, det skulle jag för barnet är ju ett oskyldigt barn, men läste sedan om någon som behållit barn efter en våldtäkt och barnet hade blivit väldigt likt sin pappa, så kvinnan påmindes om sin våldtäktsmän varje dag och kunde inte låta bli att känna agg mot barnet.

    Efter det ändrade jag mig till nej, för jag vill inte riskera att hata ett oskyldigt barn.

  • Anonym (Yes)
    Sat 18 Jul 2020 21:47
    #6

    Jag är emot abort (andra gör som de vill men jag vill inte göra abort).

    Och ja, jag skulle behålla.

    Handlar det dock om en överfallsvåldtäkt så hade det tagit otroligt mycket på psyket, och jag vet inte hur lång tid det hade tagit att komma över det. Men det är fortfarande mitt barn som jag inte vill straffa för att pappan varit ett svin.

    En graviditet som skett pga våldtäkt av min man (då våldtäkter i hemmet är det vanligaste) hade dock varit mycket lättare att hantera. Hade behållit då också.

  • Anonym (Sanna­)
    Sat 18 Jul 2020 21:50
    #7

    Nej, jag hade inte det. Men jag har förståelse för att andra gör det. Jag oroar mig för att jag inte hade kunnat känna samma kärlek för ett barn som kom till genom en våldtäkt, som jag känner för mina andra barn som kommit till i kärlek.

  • Sat 18 Jul 2020 21:52
    #8

    Nej, jag hade inte gjort abort.

  • Anonym (Tänkt­e)
    Sat 18 Jul 2020 21:52
    #9

    Har man nått val om man märker graviditeten först efter v 21?Adoptera?

  • Sat 18 Jul 2020 21:53
    #10
    fjanten skrev 2020-07-18 21:52:15 följande:

    Nej, jag hade inte gjort abort.


    Eller för att formulera mig tydligare: Jag hade inte gjort abort, ja, jag hade behållit barnet.
Svar på tråden Skulle ni behålla ett barn som blev till genom en våldtäkt?