• Anonym (målgång)

Vem skriver först?

Ni har spanat in varann på dejtsajten.
    Ni har båda foto.
    Hon har ingen pres. Det har du.

Vem ska skriva?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vem skriver först?
  • Anonym (målgång)
    Anonym (Magister) skrev 2020-07-19 10:11:18 följande:
    Kvinnor förväntar sig ingenting. Det är år 2020 nu och inte 1800-talet.

Den kvinna som tycker att en man är intressant så skriver hon på eget initiativ.

Får du dåligt med respons har du antingen dålig profiltext eller så är du ointressant. Jag har ägnat många timmar på dejtingsajter för att förklara för gnälliga män varför de inte får svar. Det skulle jag kunna skriva en hel avhandling om...
    Ja, och år 2020 så har inte så mycket förändrats som vi tror.
    Ja, EN kvinna skriver om hon tycker att en man är intressant. En ANNAN skriver inte även om hon tycker att mannen är intressant.

Din avhandling skulle inte vara mycket att ha.
  • Anonym (När)

När jag hängde på dejtingsajter tyckte jag knappt det fanns några intressanta män att skriva till

• Anonym (Magister)
    Anonym (målgång) skrev 2020-07-19 10:15:22 följande:

Ja, EN kvinna skriver om hon tycker att en man är intressant. En ANNAN skriver inte även om hon tycker att mannen är intressant.

Det största felet handlar om att fastna på vem som "ska" skriva först. Har man såna principer lär ingenting hända överhuvudtaget oavsett kön.
  • Fjäril kär
    Anonym (målgång) skrev 2020-07-19 10:15:22 följande:

Ja och märker du att "fel" kvinna har skrivit till dig får du väl skriva själv till rätt kvinna då och hoppas hon är intresserad. Vad är problemet?
  • Anonym (Tuppis)

Har märkt en sak då jag skrivit med några och träffat vissa. Man skapar sig en bild av hur någon är av presentation och meddelanden. När man sedan träffas så får man en helt annan uppfattning om människan. Så jag tycker det är bättre att inte skriva allt för mycket utan träffas irl så fort som möjligt istället. Men vem som ska skriva först kvittar väl. Är man intresserad eller desperat så är det ju bara skriva ett hej och fråga hur läget är. Har man gemensamma intressen så kan man ju skriva att det är därför man skriver. Tycker jag i alla fall...

• Anonym (målgång)
    Anonym (När) skrev 2020-07-19 10:41:24 följande:

När jag hängde på dejtingsajter tyckte jag knappt det fanns några intressanta män att skriva till

Ja, måste vara tråkigt för kvinnor. Jag ser massor av intressanta kvinnor man skulle kunna skriva till.
    Tyvärr bor de flesta för långt bort.
  • Anonym (målgång)
    Anonym (Tuppis) skrev 2020-07-19 11:16:19 följande:

Har märkt en sak då jag skrivit med några och träffat vissa. Man skapar sig en bild av hur någon är av presentation och meddelanden. När man sedan träffas så får man en helt annan uppfattning om människan. Så jag tycker det är bättre att inte skriva allt för mycket utan träffas irl så fort som möjligt istället. Men vem som ska skriva först kvittar väl. Är man intresserad eller desperat så är det ju bara skriva ett hej och fråga hur läget är. Har man gemensamma intressen så kan man ju skriva att det är därför man skriver. Tycker jag i alla fall...

Ja, det är ofta det känns helt annorlunda när man väl träffas.
    Men jag tycker ändå det är mer intressant med en kvinna som skrivit NÅT om sig själv.
    Istället för att bara förlita sig på sina bilder.
    Men kvinnor tar ju för givet att män kontaktar dom på grund av utseendet.
  • Anonym (S)
    Anonym (målgång) skrev 2020-07-19 09:52:54 följande:

Jag råkade använda ordet spana. Jag ber om ursäkt.

Ja, det var märkligt att han skrev så.

Men handlar inte ts om två personer som spanat in varandra?

Vad menade du egentligen då?
  • Anonym (målgång)
    Anonym (Magister) skrev 2020-07-19 11:03:38 följande:
    Det största felet handlar om att fastna på vem som "ska" skriva först. Har man såna principer lär ingenting hända överhuvudtaget oavsett kön.
    Vem tror du får flest mejl, mannen som inte skriver först, eller kvinnan som inte skriver först?

Själv så vet jag att det händer mer i kvinnors inkorg, än det gör hos män.
    Med andra ord, det händer saker. För kvinnor.
  • Anonym (målgång)
    Anonym (S) skrev 2020-07-19 11:20:05 följande:
    Men handlar inte ts om två personer som spanat in varandra?

Vad menade du egentligen då?
    Jo, men det verkar kunna bli missförstånd när man använder ordet spana.
    Såhär då:
    vi har besökt varandras profiler på dejtsajten.

Jag vet inte hur jag ska formulera det tydligare än så.
Svar på tråden Vem skriver först?