• Anonym (målgång)

Vem skriver först?

Ni har spanat in varann på dejtsajten.
    Ni har båda foto.
    Hon har ingen pres. Det har du.

Vem ska skriva?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vem skriver först?
  • Anonym (målgång)
    Anonym (S) skrev 2020-07-19 11:51:32 följande:
    Både ja och nej. Hon är inte tillräckligt intresserad av din profil för att skriva själv. Men om du skriver till henne kan hon ju upptäcka något intressant hos dig som hon inte uppfattade i profiltexten. Så jag skulle inte säga att det är en anledning till att inte skriva själv. I så fall skulle ju ingen skriva.
    Lite som varför jag inte skriver till henne, för att hon bara har en bild, och ingen pres.?
    Om hon skrev till mig så skulle jag kanske upptäcka nåt intressant hos henne, mer än att hon ser bra ut?
  • Anonym (målgång)
    Anonym (S) skrev 2020-07-19 11:51:32 följande:
    Både ja och nej. Hon är inte tillräckligt intresserad av din profil för att skriva själv. Men om du skriver till henne kan hon ju upptäcka något intressant hos dig som hon inte uppfattade i profiltexten. Så jag skulle inte säga att det är en anledning till att inte skriva själv. I så fall skulle ju ingen skriva.
    Det skulle inte fresta mig att försöka övertyga henne om att jag är en kille för henne.
    Är jag inte redan tillräckligt intressant för henne, när jag både har bild och pres., då kan det kvitta.
  • Anonym (S)
    Anonym (målgång) skrev 2020-07-19 12:01:26 följande:

Det skulle inte fresta mig att försöka övertyga henne om att jag är en kille för henne.

Är jag inte redan tillräckligt intressant för henne, när jag både har bild och pres., då kan det kvitta.

Ja men då så, du skriver du inte till henne.

Nu har jag väldigt liten erfarenhet av nätdejting, men i det lilla jag försökt så skrev jag till folk som jag tyckte var intressanta. Sen var det upp till dem att avgöra om jag var tillräckligt intressant tillbaka eller ej. En profil säger ju trots allt bara lite och jag är inte superbra på att vara charmig i en kort presentation, men det behöver ju inte innebära att nån inte kan bli nyfiken på mig om jag själv tar kontakt.

Men det gör man ju som man vill med. Jag skule tex aldrig skriva till någon som inte har en presentation.
  • LauraPalmer

Den som är intresserad skriver först såklart. Vad är det att dividera om? Om man av princip inte tänker vara den som skriver först så kan man ju inte sitta och gnälla att andra inte gör det. Är man intresserad men vägrar skriva först så är det ju ens egen förlust. Man kan ju inte sitta och tjura och inbilla sig att den som inte skriver först egentligen är jätteintresserad men vägrar skriva. 

• Anonym (målgång)
    LauraPalmer skrev 2020-07-19 13:56:08 följande:

Den som är intresserad skriver först såklart. Vad är det att dividera om? Om man av princip inte tänker vara den som skriver först så kan man ju inte sitta och gnälla att andra inte gör det. Är man intresserad men vägrar skriva först så är det ju ens egen förlust. Man kan ju inte sitta och tjura och inbilla sig att den som inte skriver först egentligen är jätteintresserad men vägrar skriva. 

Det är skillnad på män och kvinnor. Hon har varit med några dagar och har säkert redan dejtat, fått hundratals mejl har hon garanterat.
    Jag som man är bara en i mängden.

Och som de flesta skriver här på FL, kvinnor skriver visst till män.
    Om de är intresserade.
  • Anonym (hmm)
    Anonym (målgång) skrev 2020-07-19 14:09:16 följande:
    Det är skillnad på män och kvinnor. Hon har varit med några dagar och har säkert redan dejtat, fått hundratals mejl har hon garanterat.

Om de är intresserade.
    Världen är orättvis. Det enda du kan göra är ditt bästa. Försök att göra så att DITT liv blir som du vill. Jag är kvinna och fick nästan inga meddelanden alls på dejtingsajter. Vi finns också. Känns det bättre då?
  • LauraPalmer
    Anonym (målgång) skrev 2020-07-19 14:09:16 följande:

Om de är intresserade.
    Ska vi tvinga kvinnor att skriva till män dom inte tycker är intressanta eller vad menar du? Vad ska omvärlden göra för att du ska bli intressant? 
  • Anonym (målgång)
    LauraPalmer skrev 2020-07-19 14:18:48 följande:
    Ska vi tvinga kvinnor att skriva till män dom inte tycker är intressanta eller vad menar du? Vad ska omvärlden göra för att du ska bli intressant? 
    Det tycker jag verkligen inte.
    Men vi ska inte heller säga till män att de ska skriva till kvinnor, som KANSKE först då tycker att en man är intressant.

Jag förstår att det är svårt för kvinnor att sätta sig in i hur det är för män, men gör ett försök.
    Du får höra att kvinnor visst skriver till er, OM de är intresserade.
    Kvinnor får MASSOR av mejl. Det får inte män.
    Du ska alltså konkurrera med flera hundra andra män. Och detta är bara EN kvinna, som alla dessa män skriver till.
    Hon tyckte inte att du var tillräckligt intressant att skriva till när hon såg din pres.
    Känner du dig sugen då att skicka iväg ett mejl till den kvinnan?
  • Anonym (målgång)
    Anonym (hmm) skrev 2020-07-19 14:15:04 följande:
    Världen är orättvis. Det enda du kan göra är ditt bästa. Försök att göra så att DITT liv blir som du vill. Jag är kvinna och fick nästan inga meddelanden alls på dejtingsajter. Vi finns också. Känns det bättre då?
    Ja, man kan inte göra mer.
    Lite bättre känns det faktiskt.
  • Anonym (S)
    Anonym (målgång) skrev 2020-07-19 14:36:18 följande:

Det tycker jag verkligen inte.

Men vi ska inte heller säga till män att de ska skriva till kvinnor, som KANSKE först då tycker att en man är intressant.

Jag förstår att det är svårt för kvinnor att sätta sig in i hur det är för män, men gör ett försök.

Du får höra att kvinnor visst skriver till er, OM de är intresserade.

Kvinnor får MASSOR av mejl. Det får inte män.

Du ska alltså konkurrera med flera hundra andra män. Och detta är bara EN kvinna, som alla dessa män skriver till.

Hon tyckte inte att du var tillräckligt intressant att skriva till när hon såg din pres.

Känner du dig sugen då att skicka iväg ett mejl till den kvinnan?

Vet inte om det är så svårt att sätta sig in i. Nu hör jag ju iochför sig till de kvinnor som inte fick många mejl, men processen du bekriver är ju samma. Kvinnor får ju också höra att män skriver om de är intresserade (och ofta annars också på ren chans). Skulle det vara lättare för en kvinna i det läget att ta kontakt med en man på en sida än tvärtom? Kvinnan måste ju verkligen (om man ska resonera som du) tänka att hon är ointressant för mannen som inte skriver, eftersom män skriver "massor av mejl".

Bättre är väl att ta ansvar för sig själv och vad man själv gillar och utgå från att andra gör det också. Om jag skriver till nån som inte finner mig intressant så är det ju inte värre än att han inte svarar.
Svar på tråden Vem skriver först?