Inlägg från: Anonym (J) |Visa alla inlägg
  • Anonym (J)

orkar inte med arbetslös sambo mer

Du kan ju inte kräva att han ska lämna hemmet anser jag.

Du kan be snällt och förklara att du vore fruktansvärt tacksam om han kunde tänka sig att ta en promenad eller sätta sig en stund utomhus en timme eller två eftersom du är så känslig och vwgnigen behöver få vara själv.

Gällande städning så gör ett städschema tillsammans. Kanske lättare för honom att bocka av och känna att han faktiskt gjort nytta då.

En annan lösning är att se till att ta med allt du kan tänkas behöva in i sovrummet. Så att du enbart behöver gå ut därifrån vid toabesök.

Du får kanske tänka på att ni har helt olika behov. Han har ju varit hemma ensam hela dagen och tycker troligtvis det är dagens höjdpunkt när du kommer hem. Menar inte att du måste umgås med honom för det. Men att du kanske behöver förstå att det kan vara så

• Anonym (J)
    Anonym (Al) skrev 2020-07-19 13:39:50 följande:

Den som går hemma får ju ta huvudansvaret för stöd och mat. Är ju inte rimligt att du som heltidsarbetande gravid även ska axla detta?? Det är ju rentav elakt mot dig.

Mår han dåligt (vilket många gör i dessa tider) får han styra upp sig eller söka hjälp för detta. Lägga upp ett schema för dagen som består av jobbsök och planering för dagen i form av handling, mat och röj. Det är inte semester att gå hemma!

Kan bara hålla med om att han bör sköta hushållssysslorna. Kan nog vara bra med ett schema
  • Anonym (J)
    lillpeanut skrev 2020-07-27 21:58:42 följande:

ok, info till er som är tröga. att vara sambo är inte problemet, när han jobbade så hade jag tid att få återhämta mig själv, även om det var korta stunder.

jag har aldrig bett honom lämna hemmet, det förstår jag inte är ok, vi bor båda här.

men ni som trollar eller stör er verkar inte förstå hur det är att vara högkänslig och introvert. dessa stunder HELT SJÄLV behövs, och det funkade när han jobbade.

ni är ju helt pantade som inte verkar förstå att människor har olika behov.

vi har en bra relation i övrigt, ni behöver inte oroa er, min sambo lider verkligen inte. det var mitt misstag att be en idiotplats som fl om råd.

Jag tror det stora problemet var trådstartens ?om jag går och behöver hämta något så sitter han ju där?.

Han stör dig alltså genom sin rena existens. Därför reagerade många av oss. Att du dessutom under den timme du behöver vara ifred måste ut och hämta något är ju inte riktigt rimligt om du nu uppenbarligen stör dig på synen av honom. Då ser du helt enkelt till att ha med allt du behöver i sovrummet så slipper du det problemet
  • Anonym (J)
    lillpeanut skrev 2020-07-27 21:58:42 följande:

ok, info till er som är tröga. att vara sambo är inte problemet, när han jobbade så hade jag tid att få återhämta mig själv, även om det var korta stunder.

jag har aldrig bett honom lämna hemmet, det förstår jag inte är ok, vi bor båda här.

men ni som trollar eller stör er verkar inte förstå hur det är att vara högkänslig och introvert. dessa stunder HELT SJÄLV behövs, och det funkade när han jobbade.

ni är ju helt pantade som inte verkar förstå att människor har olika behov.

vi har en bra relation i övrigt, ni behöver inte oroa er, min sambo lider verkligen inte. det var mitt misstag att be en idiotplats som fl om råd.

Ingenting garanterar ju att han om han får ett jobb inte kommer hem samtidigt eller före dig från jobbet. Så oavsett om han jobbar kan detta problem uppstå och det är något ni måste diskutera utifrån att det kanske alltid kommer vara på detta sätt.

I erat fall kanske du redan nu bör diskutera hur ni ska lösa ditt behov av att vara ifred efter att barnet kommit
Svar på tråden orkar inte med arbetslös sambo mer