• Anonym7890

    Min fru ljuger för mina barn

    Jag och min fru håller på att separera. Hon ska flytta ihop med sin nya kille utan att berätta för barnen om vem de ska bo ihop med.

    Info.

    Till att börja med så var jag helt ok med vår skilsmässa.

    Jag tänkte att jag skulle göra allt för att barnen skulle kunna bo kvar i huset, när det var löst gick min fru bakom ryggen och skvallrade om den present jag ville ge dem. Kände mig så kränkt och ledsen.

    Det blev även diskussion om värderingen på huset, frun ville ha 2 värderingar men när jag ville ta dit en andra värdering hotade hon med att vi skulle sälja huset om jag gjorde det.

    Som grädde på moset så har hon förmedlat till barnen att jag bara vill tjäna pengar med en andra värdering som hon egentligen hade som krav.

    Jag erbjuder henne att skaffa en lgh som barnen och hon kan bo i.

    Nejnej hon är inte klar ännu. Först clearar hon några fler ekonomiska uppgörelser sedan droppar hon att hon ska flytta ihop men en ny kille i den lgh jag har dragit i massa trådar åt henne. De ska dessutom ljuga för barnen om att hennes nya kille är en inneboende kompis. Hon hade aldrig haft råd att bo i den lägenheten med enbart sin egna inkomst så det är tydligt att Den nya killen var med från början, hon säger att det inte är så.

    För att vara tydlig så är inte jag besviken/kränkt för att hon har träffat någon annan. Utan för hur hon har utnyttjat mig och ljuger för mina barn.

    Jag bröt ihop fullständigt när hon meddelade detta till mig. Jag blev ganska arg och undrade hur hon kan ljuga på detta vis mot sina barn.

    Hon säger då till mina barn att jag är jättearg men inte varför, dock säger hon att det är för att hon ska ha en inneboende.

    Jag funderar starkt på att berätta för mina barn om vem de bor ihop med. Detta pga att jag knappt se mina barn i ögonen med dessa lögner.

    Vad tycker ni jag ska göra??

  • Svar på tråden Min fru ljuger för mina barn
  • Redgoldgreen

    Har hon varit tillsammans med honom länge? Det påverkar ju om det håller, det är bättre att det blir något hållbart än en som sen försvinner direkt. Men oavsett är det inte bra. Är det små barn är de lite mer flexibla, iaf min erfarenhet. Du borde prata med henne om att barnens bästa skulle vara att få landa i det nya i lugn och ro, helt utan inneboende. Pojkvän eller ej. Jag introducerade mina barn för flera killar innan jag hittade honom jag lever med idag, jag ångrar det jättemycket även om vi bara umgicks och aldrig flyttade ihop. Hon kan inte tänka på sig själv i detta läget, hon har massa tid att träffa killen när barnen är hos dig. Då får hon leva lite knapert ett halvår, kan ju söka bostadsbidrag. Du kan vädja till henne, men inte tvinga henne tyvärr. Att hon själv tänker ljuga visar ju bara att hon inte är direkt stolt över sitt val.

  • Anonym7890

    Vet inte riktigt hur länge de varit ihop. Några månader tror jag om jag tänker efter när hennes beteende ändrade sig.

    Jag vill barnens bästa. Samtidigt vill inte jag ljuga för hennes räkning när jag själv mår dåligt av det.

    Jag har poängterat att barnen absolut inte behöver en ny kille i sitt liv, de behöver vår uppmärksamhet när de är hos oss varannan vecka.

    Hon tjatade om att hon var tvungen att ha en fyra för henne och barnen, nu har hon en fyra men de är fem personer, vart e logiken i det??

  • Tow2Mater
    Anonym7890 skrev 2020-07-20 21:11:31 följande:

    Vet inte riktigt hur länge de varit ihop. Några månader tror jag om jag tänker efter när hennes beteende ändrade sig.

    Jag vill barnens bästa. Samtidigt vill inte jag ljuga för hennes räkning när jag själv mår dåligt av det.

    Jag har poängterat att barnen absolut inte behöver en ny kille i sitt liv, de behöver vår uppmärksamhet när de är hos oss varannan vecka.

    Hon tjatade om att hon var tvungen att ha en fyra för henne och barnen, nu har hon en fyra men de är fem personer, vart e logiken i det??


    Så hon ska låta tonåtringarna dela rum och ha inneboende i ett rum och sjalv ha ett sovrum? Du tror inte barnen ser igenom det hela? Jag tror inte ens 12-åringen går att lura.
  • Anonym7890

    Dottern

    Inneboende

    Frun

    Får egna rum

    Min son och hans son får sova i typ Walk in closets.

  • Liberté

    OM dina barn inte är tappade bakom flötet lär de se igenom det ganska omgående. Inte en chans att de kan smyga med något sådant.

    Var ärlig om barnen frågar och var öppen. De kommer ändå förstå att deras mamma far med osanning och då finns det åtminstone en vuxen förälder med i bilden som de kan lita på.

  • snöblask
    Anonym7890 skrev 2020-07-20 22:39:21 följande:

    Dottern

    Inneboende

    Frun

    Får egna rum

    Min son och hans son får sova i typ Walk in closets.


    din son och hans son? Ska älskarens barn bo där och ska ditt barn som du inte har med frun bo där? Men jag säger som någon, om barnen är 12 o 15 är de inte tappade bakom en sten. Åk o fika med ett barn i taget o berätta din sida utan att för den delen smutskasta ditt ex. Om det är en älskare eller en inneboende vet du egentligen ingenting om så lämna det utanför.
  • Amak

    Bara släpp allt som har med ditt ex att göra. Umgås med dina barn och var lugn och som vanligt. Lyssna när de pratar om situationen hos ditt ex. Men lägg inga egna tankar i huvudet på dem. 

    Du kan vara lugn för att de inte kommer gilla att vara hos sin mamma; det är för stökigt med två nya människor sådär plötsligt. Så du behöver inte vara orolig att de inte uppfattar att mamma gör konstiga val. 

  • Kodia

    Du skriver att din fru skvallrade om "den present du ville ge dem". Menar du då att du skulle bo kvar i huset? Det är liksom ingen present... Jag tror att du gör alla detaljer i detta ganska stora, som tex det med om ni skulle ha en eller två värderingar. När man är i en skilsmässa blir sådana saker jättestora, och drar fram de värsta sidorna hos oss vuxna. Barnen kommer inte att tycka att det är jättestort, utan du måste vara den vuxna lugna människan, som förklarar de saker som de undrar om på ett konkret sätt. Du måste också se till att vara så opartisk som möjligt. Barnen kommer själva att förstå och dra slutsatser, och varken du eller barnen tjänar på att du är arg och bitter.

    Hur/med vilka hon ska bo känns ju inte bra alls, men du kan inte göra något åt det, tyvärr. Försök bara vara lugn, inte prata illa om någon inför barnen, osv. Om du framstår som lugn, vettig och opartisk kommer barnen att våga prata med dig om det är något som känns jobbigt.

  • Anonym7890

    Hej

    Lite update.

    Grabben är ett nervvrak då han är jättebesviken på sin mamma när han förstod att hon ljugit för henne och kastat skit på mig. Han tycker verkligen inte om att bo med en främling. Har fått tid hus bup.

    Dottern har inte ens fått veta att den nya inneboende är mammas nya kille trots att mamman berättat för grabben. Väldigt förvirrande för barnen.

    Nu ska de leta ny lgh igen fast de bara bott ihop 4 veckor. Dottern säger att mamma och den nya killen inte pratar med varandra längre.

    Har pratat med hennes CREW och några av tjejerna tycker att hon skött det så himla dåligt under skilsmässan.

    Fint att få kärlek från de som man trodde skulle ta hennes parti i ur å skur.

    Jag själv har landat hyffsat mentalt, the only whay is up????

    Jag ger så mycket kärlek och närhet som jag kan till barn. Har fått en helt ny kontakt med mina underbara älsklingar??

  • MRAKas

    Bara så där svepande o generellt...

    Snacka aldrig skit om barnens andra förälder, men försök heller aldrig skydda barnen genom att mörka exets handlingar.
    Säg bara rakt ut att "jag vet inte varför hon gjorde så, du får fråga hernne".

    Se till att du kan stå rakryggad o ta ansvar för ditt agerande, o låt exet ta fullt ansvar för sitt.

    Du vinner otroligt mycket på att stå som "en stabil klippa" för barnen när hela havet stormar.
    Kom även ihåg att det inte är nån sprint, det är ett marathon.

  • Redgoldgreen
    Anonym7890 skrev 2020-08-22 01:39:53 följande:

    Hej

    Lite update.

    Grabben är ett nervvrak då han är jättebesviken på sin mamma när han förstod att hon ljugit för henne och kastat skit på mig. Han tycker verkligen inte om att bo med en främling. Har fått tid hus bup.

    Dottern har inte ens fått veta att den nya inneboende är mammas nya kille trots att mamman berättat för grabben. Väldigt förvirrande för barnen.

    Nu ska de leta ny lgh igen fast de bara bott ihop 4 veckor. Dottern säger att mamma och den nya killen inte pratar med varandra längre.

    Har pratat med hennes CREW och några av tjejerna tycker att hon skött det så himla dåligt under skilsmässan.

    Fint att få kärlek från de som man trodde skulle ta hennes parti i ur å skur.

    Jag själv har landat hyffsat mentalt, the only whay is up????

    Jag ger så mycket kärlek och närhet som jag kan till barn. Har fått en helt ny kontakt med mina underbara älsklingar??


    Skönt att höra att du och barnen har det fint ihop. Alltså hon har väl kraschat totalt. Alla är ju inte så starka, vissa måste leva i nån ny kärleksbubbla för att stå ut med en separation, även om det drabbar barnen. Hon är ju för svag för att palla själv, men det är ändå så sjukt egoistiskt mot barnen. Bättre om hon bara åkt i väg och hittat sig själv eller nåt, även om hon träffat barnen lite mindre. Hade jag varit du hade jag känt lite ljuv hämnd i att dom nu inte ens pratar. Men det kortaste strået fick ju din son, väldigt sorgligt. Men barn repar sig vet du!
Svar på tråden Min fru ljuger för mina barn