• QAnon

2000 kalorier?

Anonym (...) skrev 2020-07-28 21:54:56 följande:

Man läser så ofta i trådar om viktnedgång att ALLA går ner i vikt om de äter mindre än de gör sig av med och jag förstår logiken i det, men... Jag började gå ner i vikt för 2 år sedan, det gick för fort, 20 kg på 3 månader och satte sig sedan på hjärnan. Jag har idag en ätstörning som ändå inte gör att jag går ner i vikt. Jag behöver inte gå ner mer, jag SKA inte det, men ändå- varför gör jag det inte? Idag är en bra matdag, har ätit 5 finncrisp, en liten portion tacos (nötfärs och grönsaker), 3 rutor mörk choklad och kanske 1 dl cashewnötter. Eller är det mer än jag tror?

Jag tränar typ varje dag, idag har det bara blivit 30 minuter på en spinningcykel dock.

Ts, var försiktig i alla fall. Svält dig inte utan gör detta långsiktigt!!! Du vill inte ha det förhållandet till mat som jag har eller dagligen må som jag gör, det är verkligen fruktansvärt och jag önskar att jag kunde vara nöjd med några kilon mer och inte vara livrädd att allt jag stoppar i munnen leder till viktuppgång. Ät ordenligt men välj bra alternativ och fortsätt skita i sötsakerna!!!

Hur länge har din vikt stått stilla då?
  • QAnon
    Anonym (...) skrev 2020-07-28 22:04:02 följande:
    I nästan ett år...
    Ja om din vikt stått stilla i ett år äter/dricker du definitivt mer kalorier än du tror. Alla tror alltid att just de är undantag från biologin men så funkar det inte. Ingens kropp är magisk. 
  • QAnon
    Anonym (...) skrev 2020-07-28 22:58:09 följande:
    Men jag äter ju inte! Har börjat gråta i mataffären när hungern slagit till, han svimmat rakt ner i en stentrappa och har ofta noll ork. Då väljer jag att inte äta ändå utan tränar istället... Vet att jag gör fel men jag har blivit sjuk av det!
    Ja ditt problem har ju ingenting att göra med hur mycket du ska äta, du har en ätstörning, en psykisk sjukdom, som du bör fokusera på. 

Jag tänker inte diskutera om biologi, fakta och vetenskap kring kroppar/mat/kalorier gäller även dig, det gör det, det gäller alla. Ingen är ett undantag. Det är även helt ointressant med tanke på att du har en ätstörning och behöver oroa dig mindre inte mer över vad du äter. 
Svar på tråden 2000 kalorier?