• Anonym (KnutJansson-Ståhl)

    Hur många ligg innan ni blev bra?

    Alla vet att oskulder är dåliga i sängen, såna vill ingen lära upp.
    Hur många ligg uppskattar ni att en oskuld behöver innan han/hon blir bra?

  • Svar på tråden Hur många ligg innan ni blev bra?
  • CitronTulo

    Sex är i första hand ett samspel mellan de personer som är inblandade..
    Med vissa stämmer allt redan första gången, med andra blir det aldrig bra oavsett hur många gånger man försöker..

  • Anonym (Beppo)

    Att vara bra i sängen handlar ju om att lära sig samspel mellan två personer, vara lyhörd för den andras önskemål och kunna göra det skönt och att på riktigt bry sig om den man ligger med. Samt ha intresse av att vilja lära sig nya saker samt ha koll på anatomin.

    Att mekaniskt lära sig knulla är något man gör på två gånger. Men att bli bra kräver mycket mer. En del lär sig snabbt och många kommer alltid vara urkass i sängen hur gamla de än blir och hur många de än ligger med.

  • Anonym (KnutJansson-Ståhl)
    Anonym (Beppo) skrev 2020-07-22 09:40:17 följande:

    Att mekaniskt lära sig knulla är något man gör på två gånger. Men att bli bra kräver mycket mer. 


    Ok, två gånger ska man knulla alltså för att ha fått in tekniken.
    Läs och lär, oskulder.
    Men du är inte bra bara för det.
    Har du det som krävs?
  • Fjäril kär

    Att vara bra i sängen är ju högst subtilt eftersom det handlar om vad motparten faktiskt tycker. Samt om kemin stämmer så man kan samspela.

    Jag har legat med många män som anses ha varit bra i sängen men jag har ansett dom vara högst mediokra eller rent av dåliga. Och nån som hade rykte om att vara kass visade sig vara fantastiskt bra.

    Att få erfarenhet i sängen är alltid bra men det säger ju ingenting om resultatet. Mitt ex är en såkallad kvonnokarl men är ganska usel på sex trots det. Men den gifta mannen som bara haft sin fru i 25 år var top notch... Allt är relativt.

  • Anonym (KnutJansson-Ståhl)
    Fjäril kär skrev 2020-07-22 10:50:49 följande:

    Att vara bra i sängen är ju högst subtilt eftersom det handlar om vad motparten faktiskt tycker. Samt om kemin stämmer så man kan samspela.

    Jag har legat med många män som anses ha varit bra i sängen men jag har ansett dom vara högst mediokra eller rent av dåliga. Och nån som hade rykte om att vara kass visade sig vara fantastiskt bra.

    Att få erfarenhet i sängen är alltid bra men det säger ju ingenting om resultatet. Mitt ex är en såkallad kvonnokarl men är ganska usel på sex trots det. Men den gifta mannen som bara haft sin fru i 25 år var top notch... Allt är relativt.


    Vem av männen väljer de flesta kvinnor?
    Oskulden
    Mannen som legat med flera kvinnor
  • Anonym (KnutJansson-Ståhl)
    Fjäril kär skrev 2020-07-22 10:50:49 följande:

    Att få erfarenhet i sängen är alltid bra 


    Det är därför oskulder ratas.
    Vara oskuld är inte bra.
    För oskulder har ingen/lite erfarenhet.
  • Fjäril kär
    Anonym (KnutJansson-Ståhl) skrev 2020-07-22 10:52:58 följande:

    Vem av männen väljer de flesta kvinnor?

    Oskulden

    Mannen som legat med flera kvinnor


    Varför behöver jag ens veta att han är oskuld? Att vara oskuld är ingen diagnos.
  • Fjäril kär
    Anonym (KnutJansson-Ståhl) skrev 2020-07-22 10:54:58 följande:

    Det är därför oskulder ratas.

    Vara oskuld är inte bra.

    För oskulder har ingen/lite erfarenhet.


    Att få erfarenhet är bra för ens egen skull. Jag har sex för att jag mår bra av det, inte för att göra andra nöjda.
  • Anonym (man blir aldrig färdig)

    Instämmer i andras svar här i tråden att sex handlar om samspel och att känna in.

    Att lära sig det mekaniska in och ut sprut, är som att lära sig köra bil. Man blir ju inte bra för att man kan förflytta fordonet fram. Sen måste man ju läsa av trafiken, erfara många olika situationer under sin körning, lära sig parera, undvika, förekomma, skapa sig en körstil, pröva flera olika bilar osv.

    Man kan ju bli hyfsat bra på sex för att man gjort det ett antal gånger eller med flera olika, men ändå är det lika nervöst varje gång man är med någon ny, som man måste känna av och lära sig på nytt som ett instrument. Sex är något man gör tillsammans och det du gör med din nuvarande kommer du förmodligen inte göra med din nästa förut det rent mekaniska samlaget. Man vet aldrig vad man har framför sig förrän man gjort det några gånger.

    För egen del vet jag att vissa tycker jag är grym i sängen, bäst nånsin, medan andra tror jag knappt kommer ihåg mig, och inte ens velat ligga igen. Det blir aldrig som man tror!

    Att säga att man är oskuld är helt onödigt om du inte känner dig väldigt trygg med personen, kommit så långt som till sex och verkligen vill berätta det.

    Jag har varit med oskulder och väldigt oerfarna män som varit riktigt trevliga att ha sex med för att andra känslor också stämt. Har också varit med många män som ansett sig vara Guds gåva till kvinnorna sexuellt som har varit usla i sängen och noll känsla.

    Tänk inte så mycket när du väl är där...bara GÖR och KÄNN!

  • Anonym (Tuppis)

    En flickvän behövdes det men mycket sex för att bli bättre tillsammans. Men om jag räknas som bra får du fråga henne men tror det. Brukade sluta med att vi låg som urvridna blöta trasor efteråt och flämtade. Tänker nog mer att VI var bra.

Svar på tråden Hur många ligg innan ni blev bra?