• Anonym (TS)

    Kalas!

    Min sambo fick meddelande från sin storebror häromdagen.

    Han skriver att han önskar att familjen ska ta en lunch ihop senare i veckan då både han och deras gemensamma syster fyller år.

    Dock är inte respektive och barn välkomna utan det skall vara deras mamma och pappa samt de 4 syskonen bara.

    Mamman och pappan separerade på 90-talet och pappan har en ny kvinna samt 3 barn.

    Men brodern tycker samtliga skall uteslutas och bara den ursprungliga kärnfamiljen skall ses med motivering att då får mamma och pappa gnabbas lite som förr.

    Är det inte udda?

    Jag har själv försökt att komma på en anledning till att utesluta mina egna barn och sambo samt mina syskons ungar och respektive men kan inte komma på en enda anledning till varför. ????

  • Svar på tråden Kalas!
  • Pope Joan II
    Anonym (TS) skrev 2020-07-22 16:34:57 följande:

    Min sambo fick meddelande från sin storebror häromdagen.

    Han skriver att han önskar att familjen ska ta en lunch ihop senare i veckan då både han och deras gemensamma syster fyller år.

    Dock är inte respektive och barn välkomna utan det skall vara deras mamma och pappa samt de 4 syskonen bara.

    Mamman och pappan separerade på 90-talet och pappan har en ny kvinna samt 3 barn.

    Men brodern tycker samtliga skall uteslutas och bara den ursprungliga kärnfamiljen skall ses med motivering att då får mamma och pappa gnabbas lite som förr.

    Är det inte udda?

    Jag har själv försökt att komma på en anledning till att utesluta mina egna barn och sambo samt mina syskons ungar och respektive men kan inte komma på en enda anledning till varför. ????


    Jo, det är väl udda som i att det förmodligen är ovanligt att vilja ha det så men det är ju heller - i alla fall inte i mitt tycke - en stor sak. En födelsedagslunch kan man väl som vuxen ha i vilken som helst önskad konstellation förutsatt att de gäster man bjudit vill komma.
  • Tecum

    Ja det är udda men inte hela världen. Däremot är kanske en födelsedag inte den bästa tidpunkten, åtminstone inte om alla annars brukar samlas då. Bättre då att ta det vid ett mer neutralt tillfälle.

  • Anonym (TS)

    Jag håller med er båda om att det inte är hela världen. Jag hade bara inte valt att göra så själv.

    Och absolut inte med den motiveringen.

    Storebrodern är snart 40 år och jag misstänker att föräldrarna gnabbat färdigt med tanke på separation för 30 år sen.

  • Anonym (Sara)

    Kanske att man vill vara lite färre så här i Coronatider. Om alla tycker det är okey så varför inte. Det är ju bara en lunch, ingen fest.

  • neverpreggo

    Är det inte bara ett skämt, orsaken?


    Att undvika större sammankomster är inte konstigt i dagsläget.

  • Pope Joan II
    neverpreggo skrev 2020-07-22 19:11:22 följande:

    Är det inte bara ett skämt, orsaken?

    Att undvika större sammankomster är inte konstigt i dagsläget.


    Jag tänkte också på det efter att jag postat. Att den uppgivna orsaken låter som ett skämt.

    Han kanske vill berätta något för dem, något han inte vill eller är redo att berätta för alla. Så skulle det ju också kunna vara.
  • Anonym (TS)

    Oj, nä det var inget skämtsamt i det hela.

    Pga corona är det inte heller då han medverkar i andra sociala sammanhang.

    Vi märker hur som helst imorgon om det är något specifikt han vill dela med sig av. :)

Svar på tråden Kalas!