• Anonym (Ee)

    Vet inte om han vill ha fler barn eller inte

    Har varit tillsammans med min kille i sex månader nu. Vårt förhållande är bra, än så länge och jag älskar honom och han älskar mig. Jag är 28 år och han är 35 år. Han har en dotter som är 6 år och jag har inga barn.

    Vi har inte pratat något om barn, inte innan vi blev tillsammans och inte nu heller. Han har dock väldigt mycket med sin dotter nu. Han och dotterns mamma har varannan vecka men de kommer inte riktigt överens om saker och ting så det är en del problem mellan dem. Mamman har också en del problem som gör att hon är väldigt svår att ha och göra med, så han har det rätt kämpigt just nu. Bland annat så är hon ganska instabil rent psykiskt och hon har försökt att ta dottern ifrån honom, vilket såklart inte går. Hon vill bestämma allt och är svår att ha och göra med.

    På grund av detta så har jag inte tagit upp barnfrågan med honom, då jag vet att han har mycket nu. Vill inte stressa honom. Samtidigt så är jag ju 28 år och vill gärna ha två barn, men minst ett och jag vill helst inte vänta så länge till för vem vet hur lätt det är för mig att bli gravid om jag väntar i flera år till?

    Är nog rädd för att prata med min kille om det här. Är rädd för att han inte ska vilja ha fler barn och då vet jag att det är jag som måste välja hur det blir med vårt förhållande och jag vill inte behöva ta det beslutet. För första gången på länge så känner jag mig lycklig och det är mestadels tack vare honom. Han är en fantastisk människa som jag vill dela mitt liv med och jag mår riktigt dåligt bara av att tänka tanken att vi inte är tillsammans.

    Har ju inte frågat honom om han vill ha fler barn eller inte, men har fått känslan att han inte vill ha fler barn, eller att han vill det just nu, i alla fall.

    Hur lägger jag fram det här på bästa sätt? Är livrädd för vad han ska svara. Kan inte tänka mig att göra slut, men kan inte heller tänka mig ett liv utan barn. Det här är så svårt.

    Tacksam för svar.

  • Svar på tråden Vet inte om han vill ha fler barn eller inte
  • Anonym (Ee)

    eller att han INTE vill det just nu, i alla fall*

  • Anonym (Mamman)

    Han borde kanske förstå det att du vill ha barn i framtiden?Du måste våga prata om detta när det känns rätt.Det är viktigt för dig och det spelar roll.

  • Anonym (A)
    Anonym (Mamman) skrev 2020-07-22 19:22:49 följande:
    Han borde kanske förstå det att du vill ha barn i framtiden?Du måste våga prata om detta när det känns rätt.Det är viktigt för dig och det spelar roll.
    Håller med.
  • VickanD
    Anonym (Mamman) skrev 2020-07-22 19:22:49 följande:

    Han borde kanske förstå det att du vill ha barn i framtiden?Du måste våga prata om detta när det känns rätt.Det är viktigt för dig och det spelar roll.


    Hur ska han förstå det om de aldrig har pratat om saken? Man kan inte bara gå runt och tro att andra människor är tankeläsare. Det är ändå Ts ansvar att ta upp detta om hon faktiskt vill ha barn.
  • Anonym (Mamman)
    VickanD skrev 2020-07-22 19:35:17 följande:

    Hur ska han förstå det om de aldrig har pratat om saken? Man kan inte bara gå runt och tro att andra människor är tankeläsare. Det är ändå Ts ansvar att ta upp detta om hon faktiskt vill ha barn.


    Det är ganska vanligt att en kvinna vill ha barn?Eller ska män vara helt säkra på att deras nya partner vill inte ha egna barn,utan det är bara hans barn som räknas?
  • VickanD
    Anonym (Mamman) skrev 2020-07-22 19:38:36 följande:

    Det är ganska vanligt att en kvinna vill ha barn?Eller ska män vara helt säkra på att deras nya partner vill inte ha egna barn,utan det är bara hans barn som räknas?


    Ja, men det finns även kvinnor som inte vill ha barn? Tror du att folk är tankeläsare, eller? Hur ska han veta vad hon vill om de aldrig har pratat om saken?

    Det är inte hans ansvar att ta upp saken, det är ts ansvar, eftersom att det är hon som verkligen vill ha barn. Den som vill h barn får väl se till att prata om saken och fråga sin partner? Inte förvänta sig att ens partner är någon slags tankeläsare.
  • Anonym (Ee)
    Anonym (Mamman) skrev 2020-07-22 19:22:49 följande:

    Han borde kanske förstå det att du vill ha barn i framtiden?Du måste våga prata om detta när det känns rätt.Det är viktigt för dig och det spelar roll.


    Eftersom att vi aldrig har pratat om barn så förväntar jag mig inte att han ska veta vad jag vill. Har aldrig sagt vad jag vill.

    Vet, jag måste våga ta upp detta men jag vet inte hur och när. Vill inte stressa honom när jag vet att han har mycket med sin dotter just nu. Är också rädd för vad han ska säga.
  • Anonym (Mamman)
    VickanD skrev 2020-07-22 19:40:33 följande:

    Ja, men det finns även kvinnor som inte vill ha barn? Tror du att folk är tankeläsare, eller? Hur ska han veta vad hon vill om de aldrig har pratat om saken?

    Det är inte hans ansvar att ta upp saken, det är ts ansvar, eftersom att det är hon som verkligen vill ha barn. Den som vill h barn får väl se till att prata om saken och fråga sin partner? Inte förvänta sig att ens partner är någon slags tankeläsare.


    Ja,men även om någon inte vill ha barn så brukar man prata om det i ett förhållande?
  • Anonym (Mimmi)

    Det första jag tänker är, hur kan man säga sig älska någon efter några månader?

  • VickanD
    Anonym (Mamman) skrev 2020-07-22 19:49:36 följande:

    Ja,men även om någon inte vill ha barn så brukar man prata om det i ett förhållande?


    Absolut men verkar som att du lägger allt ansvar på honom? Han ska veta att hon vill ha barn och han ska prata om det? Jag anser att den som vill ha barn får se till att ta upp det med sin partner, helt enkelt. Ja, man brukar prata om barnfrågan med sin partner, men av någon anledning så har det inte kommit på tal här och vill ts veta så får hon ju se till att fråga..
Svar på tråden Vet inte om han vill ha fler barn eller inte