Sthlmsbruden27 skrev 2020-07-22 21:23:28 följande:
Det är nog lite både och. Jag är kär i honom. Men min barnlängtan och familjelängtan/längtan efter ett stadigt typ äktenskap är nog också en stor del till att jag vill vara med honom (eller någon) om jag ska vara helt ärlig. Han vill ha barn, men i framtiden. Vi har träffats i sju månader, men varit intresserade av varandra längre än så (vi snackar två år ca) om det nu har någon betydelse.  
Jo, där säger du något intressant. Men jag vet inte om det stämmer in på mig riktigt. Var med om några traumatiska upplevelser som barn men har gått i terapi i tio år och känner mig ganska ?healed? (även om såren aldrig kommer läka helt så kan det bli fina små lagningar istället)  
Har du upplevt samma problem?
Så länge du är kär i honom så känns det okej. Men klarar du av att vänta så länge som han vill? Man kan ju få barn i din ålder också. Har du en stabil situation i övrigt? 
Jag har alltid längtat efter barn, men jag tycker att jag lyckas hålla det på en bra nivå. Jag kan vänta, men om jag inte får barn alls skulle jag bli väldigt ledsen.