• Anonym (Klara­)
    Wed 22 Jul 2020 19:55
    1546 visningar
    14 svar
    14
    1546

    Umgås du med någon som du har haft en sexuell relation med som kompis?

    Klarar man av att umgås med någon som man haft ett förflutet med när man har ny partner och den personen också har det?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Umgås du med någon som du har haft en sexuell relation med som kompis?
  • Wed 22 Jul 2020 19:59
    #1

    Inte just nu. Relationerna har runnit ut i sanden med åren som många andra vänskapsrelationer gör. Men haft fleråriga vänskapsrelationer med ex eller ons tidigare.

  • Anonym (G)
    Wed 22 Jul 2020 20:03
    #2

    Nej. det gör jag inte.

  • Anonym (Nej)
    Wed 22 Jul 2020 20:24
    #3

    Svårt om bor i olika länder.

    Dessutom lyckas tidigare relationer slutat med att man blir osams. :(

  • Wed 22 Jul 2020 20:29
    #4

    Ja, min bästa vän är en fd friend with benefits. Vi har inte haft sex på iaf 2 år och jag ser honom bara som vän och han har haft flickvän här emellan osv. Nu är vi båda singlar igen men vi har ingen sexuell relation.

  • Anonym (Nej)
    Wed 22 Jul 2020 20:37
    #5
    MammAmma skrev 2020-07-22 20:29:47 följande:

    Ja, min bästa vän är en fd friend with benefits. Vi har inte haft sex på iaf 2 år och jag ser honom bara som vän och han har haft flickvän här emellan osv. Nu är vi båda singlar igen men vi har ingen sexuell relation.


    Hur har ni haft kontakt när han har haft flickvän och har flickvännen vetat om dig och har du och den killen ändå hörts av och kollat läget med varandra ändå under den tiden?

    Kan ju vara känsligt för en flickvän om sin kille hat en kvinnlig bästa vän och har haft sex ihop osv...
  • Anonym (Ems)
    Wed 22 Jul 2020 20:39
    #6

    Ja, om man är vänner i grunden. Jag och min bästa vän har ett långt förflutet som startade i vänskap, och med åren återgått till just det. Idag har vi sen flera år andra relationer bägge två, jag trivs med hans respektive och han med min.

  • Wed 22 Jul 2020 20:47
    #7
    Anonym (Nej) skrev 2020-07-22 20:37:17 följande:

    Hur har ni haft kontakt när han har haft flickvän och har flickvännen vetat om dig och har du och den killen ändå hörts av och kollat läget med varandra ändå under den tiden?

    Kan ju vara känsligt för en flickvän om sin kille hat en kvinnlig bästa vän och har haft sex ihop osv...


    Vi hördes precis som vanligt. Chattade och pratade i telefon ofta. Men sågs något mer sällan eftersom hon naturligtvis stod i fokus för honom. Hon visste om att vi hade haft en sexuell relation, för att hon frågade och han var ärlig. Hon gillade det inte något vidare (men hon visste inte heller att han vid ett eller annat tillfälle legat med de flesta av sina tjejvänner). Ironiskt nog var det hon som var otrogen flertalet ggr och lämnade honom för en kollega i slutändan.
  • Anonym (Klara­) Trådstartaren
    Wed 22 Jul 2020 22:45
    #8
    Anonym (Ems) skrev 2020-07-22 20:39:17 följande:

    Ja, om man är vänner i grunden. Jag och min bästa vän har ett långt förflutet som startade i vänskap, och med åren återgått till just det. Idag har vi sen flera år andra relationer bägge två, jag trivs med hans respektive och han med min.


    Var ni kära el var det en kkrelation?
  • Anonym (Ems)
    Thu 23 Jul 2020 06:02
    #9
    Anonym (Klara) skrev 2020-07-22 22:45:21 följande:

    Var ni kära el var det en kkrelation?


    Vi har nog varit allt möjligt. Vänner, sen var vi ett par i 5 år sen har vi i typ 10 år varit sporadiska KK när det passat in mellan relationer. Förälskade har vi absolut varit en gång i tiden.
  • Anonym (Ja visst)
    Thu 23 Jul 2020 11:19
    #10

    Vad är det som man inte skulle klara av i att umgås med en kompis man råkar haft sex med?

    För mig är det då inget problem. Pratar nästan dagligen med en killkompis som jag känt typ halva mitt liv. Skulle vilja påstå att han är min bästa vän, pratar om allt med han och han har varit ett grymt stöd när jag behövt det. Vi har haft sex ibland genom åren när vi varit singel men det stör lixom inte våran vänskap. Har ingen tjejkompis som jag är så tajt med som med han.

    Mitt ex va inte alls så glad i han (svartsjuk kontrollerande jävel som jag inte fick göra något alls för) medan mannen jag är gift med nu inte bryr sig alls hur våran relation sett ut genom åren.

  • Anonym (Dina)
    Thu 23 Jul 2020 11:48
    #11
    Anonym (Ja visst) skrev 2020-07-23 11:19:06 följande:

    Vad är det som man inte skulle klara av i att umgås med en kompis man råkar haft sex med?

    För mig är det då inget problem. Pratar nästan dagligen med en killkompis som jag känt typ halva mitt liv. Skulle vilja påstå att han är min bästa vän, pratar om allt med han och han har varit ett grymt stöd när jag behövt det. Vi har haft sex ibland genom åren när vi varit singel men det stör lixom inte våran vänskap. Har ingen tjejkompis som jag är så tajt med som med han.

    Mitt ex va inte alls så glad i han (svartsjuk kontrollerande jävel som jag inte fick göra något alls för) medan mannen jag är gift med nu inte bryr sig alls hur våran relation sett ut genom åren.


    Jag tror att det handlar om hur de som haft en sexuell relation sköter det. För mig hänger allt på det. Om alla verkligen bara är vänner så har jag inte problem. Men mitt ex hade en gammal kk-vän som betedde sig jäkligt illa. Så fort vi träffades så skulle hon dra iväg med honom ensam. Alltid med en massa hintar om deras förflutna. Hon skulle gosa och sitta i hans knä. Hon var egentligen inte alls intresserad av honom på det sättet, hon gillade bara att skapa drama.
  • Thu 23 Jul 2020 13:16
    #12

    Ja jag har haft förhållanden med kvinnor och då även som vänner, är liksom en del i förhållandet för mig.


    Sen har det utvecklat sig så att det av olika anledningar har funnits det som krävs för ett förhållande men vi har fortsatt som vänner. Pratar man om det så går det utmärkt!

  • Anonym (Frien­ds ++)
    Thu 23 Jul 2020 15:19
    #13

    Absolut. Har som mest haft tre av min mans ex och två av mina på samma fest.
    Vi var på mitt ex bröllop också för 10 år sen.

    Men det var liksom ancient history, folk man var ihop med något år under studenttiden och sen fortsatte samma gäng hänga. Vi har varit ett par i över 20 år nu så det verkar lite konstigt om någon av oss skulle springa runt och vara svartsjuka över forntiden.

    Bekantskapskretsen i allmänhet anser sig vara rätt civiliserad och det finns fler än vi som har multipla ex i den lösa samlingen av ca 55 personer som hade jättefest ute varje år när vi var unga.

  • Anonym (Man)
    Thu 23 Jul 2020 15:33
    #14
    Anonym (Friends ++) skrev 2020-07-23 15:19:19 följande:

    Absolut. Har som mest haft tre av min mans ex och två av mina på samma fest.
    Vi var på mitt ex bröllop också för 10 år sen.

    Men det var liksom ancient history, folk man var ihop med något år under studenttiden och sen fortsatte samma gäng hänga. Vi har varit ett par i över 20 år nu så det verkar lite konstigt om någon av oss skulle springa runt och vara svartsjuka över forntiden.

    Bekantskapskretsen i allmänhet anser sig vara rätt civiliserad och det finns fler än vi som har multipla ex i den lösa samlingen av ca 55 personer som hade jättefest ute varje år när vi var unga.


    Vi är vänner med ett par där min fru har haft sex med mannen. Eftersom han blev ihop med en av hennes nära väninnor så var det bara att acceptera läget. Det har inte varit några problem, vi kan umgås parvis och kan också ha en god relation enskilt, t.ex han och jag eller han och min fru.
Svar på tråden Umgås du med någon som du har haft en sexuell relation med som kompis?