Anonym (.) skrev 2020-07-23 17:11:08 följande:
Jäkligt dyr blåbärssoppa
Hoppas att hon blir glad!

Tack! Godiet blir också väldigt dyrt

Aniiee skrev 2020-07-23 17:27:19 följande:
Aladdinasken väger ju inget =P
Sist jag skickade svenska grejer utomlands, det var i början av december, skickade jag:
2 paket tre kullor knäckebröd, det ena var julknäcket
1 tub messmör
1 tub renost
1 paket pitepaltsmix
1 paket pulver-blåbärssoppa
1 paket pulver-nyponsoppa
1 paket Renjer jerky, mixpack
2 påsar gårdschips (de är roligare än estrella och olw)
1 påse polly vad-det-nu-var-för-smak-i-vintras
1 påse skumtomtar
2 änglamark choklad, 1 mörk och 1 blåbär
1 påse ahlgrens bilar
1 påse gott och blandat
och den obligatoriska djungelvrålen.
Mitt tips, som gör detta on the reg, skippa lösgodiset. Inte för att det egentligen är dåligt, men en del tulltjänstemän i USA älskar att kladda runt med lösviktsgodiset.
Tack för tipset!
Pierott skrev 2020-07-23 17:36:04 följande:
Kanske kexchoklad, liten flaska jul/påskmust om det varit säsong för det, turkisk peppar, plopp, daim, olika tablettaskar? 
Tack! Daim glömde jag helt bort, det älskar hon. Har skickat det till henne förut.
FuckGoggleAskMe skrev 2020-07-23 19:53:26 följande:
Har du koll på vad kompisen gillar? Alla svenskar gillar inte automatiskt lakrits etc. Chips finns att köpa där. Föreslår att kompisen får ge en önskelista som du kan välja från.
Hon har aldrig varit i Sverige och har ingen koppling hit alls. Jag tänkte det skulle bli en överraskning, jag vill ge sånt hon aldrig smakat.
Aliona skrev 2020-07-23 21:36:24 följande:
Chips och ostbågar finns i USA också, och dessutom lär det bara vara smulor när det kommer fram.
Blåbärssoppa och nyponsoppa är bra idéer, men för att inte betala för vatten, och för att inte riskera att det går sönder, så hade jag kört på pulver.
Messmör har någon nämnt och det skulle jag definitivt skicka med. Hjortronsylt. Jag hade hoppat lösgodis och Marabou för det är för likt vad som finns i andra länder, men jag skulle ha skickat polkagrisar och lakrits.
Tack för tipsen!
Ostbågar har de inte, chips finns men inte våra smaker. Jag kommer skicka i en ordentlig kartong.
Det tar tid för paketet att komma till USA så jag tror tyvärr messmöret hinner bli dåligt på vägen. Hjortronsylt är en jättebra idé tänkte inte alls på att de kanske inte har det där.