• emmy87

Hjälp dåligt resultat vid kub

Var oxå på kub idag och fick dåliga resultat. Frågade om blodprov men min läkare sa att det redan är tagit och inräknat i risken så slutade med att jag fick göra moderkaksprov så nu får man vänta 1-2 veckor på de :(

Typiskt med corona att inte sambon fick följa med var så chockad o ledsen att jag inte uppfattade vad hon sa :(

• emmy87
    presente skrev 2020-07-23 20:22:08 följande:

Beklagar verkligen! Hoppas du får ett bra resultat på moderkakaprovet. Tänker på dig! Det är ju mycket säkrare. Nästa gång kommer jag hoppa över kub och bara betala nipt istället.

Vad fick du för resultat och var det läkaren för föreslog att du skulle göra moderkakaprovet? Tycker det är dåligt att de inte erbjuder nipt om du ändå blir erbjuden moderkakaprov.

Ja der är så många tankar o känslor som kommer nu :(

Fick inte nedskrivet vad jag hade för värden och jag uppfattade inte dee heller. Läkare på ultraljudsmottagningen var de. Frågade om blodprov men hon sa att det redan är taget så nästa är moderkaksprov.
  • emmy87
    presente skrev 2020-07-23 21:53:59 följande:

Jag förstår! Det som är skönt är att du får ett 100% svar i och med att du gör moderkaksprovet. Måste läkaren remittera dig för det eller kan man betala själv och få det gjort? Har du någon aning?

Många kramar till dig <3

Ja det ska blir skönt med ett tydligt svar och googlar man så får man upp att rätt många fått positiva svar :)

Ingen aning faktiskt om läkaren måste remittera mig men nu struntar jag i andra test det behöver inte betyda de värsta det är bara en annan som tänker så :)

Kramar
  • emmy87
    presente skrev 2020-07-23 20:22:08 följande:

Beklagar verkligen! Hoppas du får ett bra resultat på moderkakaprovet. Tänker på dig! Det är ju mycket säkrare. Nästa gång kommer jag hoppa över kub och bara betala nipt istället.

Vad fick du för resultat och var det läkaren för föreslog att du skulle göra moderkakaprovet? Tycker det är dåligt att de inte erbjuder nipt om du ändå blir erbjuden moderkakaprov.

Har fått tillbaka mitt resultat visade sig vara eb flicka som saknar ena x-kromosomen så hon har fått diagnosen turner syndrom. Så just nu går jag o väntar på rul så dom kan kollar så hjärta o njurar är okej. Denna oro varje dag är inte rolig. Skönt att de gick bra för dig :)
  • emmy87
    Hawk skrev 2020-08-04 16:03:04 följande:

Jag gick igenom samma november 18. Dock var min avvikelse så stor att det syntes på ultraljudet vid KUB. Jag fick därför avbryta omgående, utan vidare tester. Turners behöver inte vara så allvarligt dock, så jag vill inte oroa dig i onödan. Många lever helt som vanligt.

Jag gjorde ett privat NIPT innan KUB, fick först inkonklusivt och någon dag efter KUB fick jag resultatet utan avvikelse. Alla NIPT testar inte för könskromosomer så jag är ändå lite glad att resultatet inte kom innan KUB-ultraljudet. Till det positiva så föddes jag en dotter exakt ett år efter, fullt frisk. Denna gången såg jag till att få ett utökat NIPT för att i den mån man kan släppa oron.

Hoppas det går bra för dig!

Dom upptäckte nackspalten vid kub sen fick jag göra moderkaksprovet. Har oxå hört att det kan går bra och att dom kan leva ett normalt liv :) ska träffa en länare som kan mer om detta syndrom. Men är glad om lillan vill utvecklas och allt går bra hon är lika älskad o välkommen av oss ändå :) vad jag fattat som så är det inte så vanligt aldrog hört talas om detta innan :)
  • emmy87
    presente skrev 2020-08-05 08:32:20 följande:

Tack! <3 Jag förstår din oror även om allt visade sig vara bra på NIPT är jag också oerhört för RUL. När har du RUL? Jag håller verkligen tummarna för att allting ska ska visa sig vara bra på ditt RUL. <3

Ska göra tidigt RUL den 25 aug då är jag i v.17. Ja jag tror man är orolig hela tiden oavsett situation :) håller tummarna för ditt RUL med :)
Svar på tråden Hjälp dåligt resultat vid kub