Hawk skrev 2020-08-04 16:03:04 följande:
Jag gick igenom samma november 18. Dock var min avvikelse så stor att det syntes på ultraljudet vid KUB. Jag fick därför avbryta omgående, utan vidare tester. Turners behöver inte vara så allvarligt dock, så jag vill inte oroa dig i onödan. Många lever helt som vanligt.
Jag gjorde ett privat NIPT innan KUB, fick först inkonklusivt och någon dag efter KUB fick jag resultatet utan avvikelse. Alla NIPT testar inte för könskromosomer så jag är ändå lite glad att resultatet inte kom innan KUB-ultraljudet. Till det positiva så föddes jag en dotter exakt ett år efter, fullt frisk. Denna gången såg jag till att få ett utökat NIPT för att i den mån man kan släppa oron.
Hoppas det går bra för dig!
Dom upptäckte nackspalten vid kub sen fick jag göra moderkaksprovet. Har oxå hört att det kan går bra och att dom kan leva ett normalt liv :) ska träffa en länare som kan mer om detta syndrom. Men är glad om lillan vill utvecklas och allt går bra hon är lika älskad o välkommen av oss ändå :) vad jag fattat som så är det inte så vanligt aldrog hört talas om detta innan :)