Inlägg från: Anonym (J) |Visa alla inlägg
  • Anonym (J)

Min mamma vill bo i husvagn året runt

Anonym (B2) skrev 2020-07-24 17:32:27 följande:
    Problemet med husbilar är att efter 15 år så är de rätt slitna och kostar en hel del i underhåll. Då står man där med kostnader och inget kapital.

Fast det är en lockande idé! Ha bara en realistisk budget, och planera för den dagen då husbilslivet tar slut.
    Varför skulle man stå där utan kapital? Någonsin hört talas om att spara pengar? 
  • Anonym (J)
    Anonym (B2) skrev 2020-07-24 17:57:49 följande:
    Läste du klart mitt inlägg? "Ha bara en realistisk budget, och planera för den dagen då husbilslivet tar slut."

Om man lägger i princip alla lägenhetspengarna på en husbil så måste man inse att det är konsumtion och inte en investering (vilket en stuga vore).

När man tröttnar på husbilen av en eller annan anledning så kan man stå där utan kapital till ny lägenhet, och som pensionär är det inte lika lätt att få lån.
    Du skrev att eftersom de kostar en hel del i underhåll så kommer man stå där med kostnader och inget kapital efter 15 år. 

Att man måste ha en realistisk budget gäller inte bara husbilsägare, det gäller ju alla som besitter i alla fall en halv hjärna. 

Man kan stå där med kostnader och inget kapital även om man skulle bo i ett hus. Dvs, om man konstant svävar utanför sina inkomster. Har inget med husbil att göra. 
  • Anonym (J)
    Poison82 skrev 2020-07-25 11:05:25 följande:

Folk i denna tråden borde googla villavagn för att se vad det är om man tror att det är ett litet skuffe

Låter ju som mobiles homes som är ganska vanligt i USA. Och de kan vara jättefina och väldigt stora. Och tornados finns ju inte i Sverige så nog skulle jag kunna tänka mig att bo i en sån faktiskt, om jag någonsin Flyttade hem igen. 
Svar på tråden Min mamma vill bo i husvagn året runt