• Anonym (TM)

Min mamma vill bo i husvagn året runt

Hur hade ni andra ställt er till att en eller båda av era föräldrar ville lämna lägenheten för att bo i husvagn/villavagn året runt?

Jag är fortfarande lite chockad över beskedet vi fick av min mamma idag. Hon har sålt lägenheten och köpt en villavagn och tänker bosätta sig på en camping året runt. Hon tycker att det är för dyrt och för stort att bo ensam sedan pappa gick bort och är trött på att stå i kö för att leta mindre som har rätt läge.

Jag har aldrig hört talas om vanliga människor som bor året runt på camping mer än sådana som lever i socialt utanförskap och inte har något annat alternativ.

• Svar på tråden Min mamma vill bo i husvagn året runt
  • Anonym (Skönt)

Jag hade också viljat bo i husvagn:)

• Sven19

Låter ju inte klokt. Kommer ju bli ensamt att bo på en camping under vintern.

• Anonym (Smart!)

Smart av henne! Hon behöver inte ansvara för något hus, kan rensa ut massor av saker och får chansen att göra exakt vad andan faller på när ekonomin blir starkare. Rätt många pensionärer går över till sånt boende nu. Hurra för din kloka mamma!

• Moder1

Hade jag inte haft barn så hade jag kunnat tänka mig det.

Det är en enorm frihet att inte ha på tok för mycket grejer och man hinner göra det man vill.

• Anonym (Smart!)
    Sven19 skrev 2020-07-23 20:22:06 följande:

Låter ju inte klokt. Kommer ju bli ensamt att bo på en camping under vintern.

Nej, nej. Nuförtiden är det ofta mycket husvagnar året om.
  • Pierott

Det folk föreställer sig när nån säger att dom bor i husvagn är ett tipp med fallfärdiga husvagnar i ett industriområde och 99% har drog/alkoholproblematik.

Men man kan bo permanent på en vanlig camping och det är inte konstigare än att bo i ett litet hus. Ska hon dessutom köpa villavagn så är det ett mindre hus.

• Anonym (Skönt)

Men blir det inte väldigt kallt att bo i husvagn på vintern ?

• fjanten

Min man hade faktiskt en kollega för ett antal år sedan som skiljde sig och flyttade till sin husvagn på en camping en längre period. Han menade att det var billigare så medan han sparade till en ännu större kontantinsats. Efter ca ett år flyttade han till villa och sålde husvagnen (med vinst ). Det är väl inte särskilt vanligt förstås, men hon kan ju prova? I värsta fall får hon väl sälja husvagnen och flytta till en ny lägenhet.

• fjanten
    Anonym (Skönt) skrev 2020-07-23 20:25:27 följande:

Men blir det inte väldigt kallt att bo i husvagn på vintern ?

Nej, den värms ju upp.
  • Anonym (Skönt)
    fjanten skrev 2020-07-23 20:26:08 följande:

Nej, den värms ju upp.

Kostar inte det mycket? Och det blir väl aldrig lika varmt som i ett hus? Hur ska man duscha på vintern ?
Svar på tråden Min mamma vill bo i husvagn året runt