• Sonae

Livet efter hormonspiral, här samlar vi erfarenheter

Hej på er!

Jag tycker att det saknas en bra tråd här på FL om livet efter uttag av hormonspiral, så därför startar jag denna!

Jag sjäv plockade ut min nyligen (Kyleena) efter ett flertal år, och skulle gärna vilja ha kontakt med de som är i samma situation. Jag trivdes bra med den, och enda anledningen till att den fick åka ut var att jag och min partner vill ha familj.

Har du tagit ut din spiral med förhoppningar om att bli gravid? Skriv gärna en rad om i vilken situation du är. Jag ser fram emot att höra från dig. 

• Svar på tråden Livet efter hormonspiral, här samlar vi erfarenheter
  • Sonae

Tack för ditt svar! Låter jobbigt att blöda så, hur länge gjorde du det? Och vet du om din ÄL kom igång direkt eller om det dröjde ett tag?

• Sonae

Tack för svar!! Vad tror ni om att vi kan samla ihop ett gäng som kan följa varandra från post-spiral påväg mot graviditet? Jag skulle tycka det vara roligt 

• Sonae

Låter bra att ni båda har positiva erfarenheter! Hur mycket har ni använt ägglossningstester, eller har det inte behövts? 

• Sonae

Hur går det för er? Jag misstänker att min ägglosning vad denna vecka, men är inte helt säker.

Svar på tråden Livet efter hormonspiral, här samlar vi erfarenheter