Inlägg från: Anonym (Anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym)

5 bitar oxfilé - 7 personer till bords

Hoppsan, det försvann visst en bit sedan förra tråden du startade om detta!

• Anonym (Anonym)

Ni hade också kunnat bjuda på något billigare kött. Eller så hade du eller sambon kunnat avstå en bit. Kyckling är inte det sämsta.

• Anonym (Anonym)

Man tas av det som serveras, i den form det är. Om det var såååå viktigt att alla fick kött hade du kunnat vara mer påpasslig själv. Du sitter och är jättearg för något som är helt naturligt och gapar om att man minsann inte tar fyra majskolvar bla bla bla bla, men det var ju inte så det gick till! De tog varsin bit, you snooze you lose. Serveras för lite mat ser man till att ta åt sig medan det finns.

Köp så det räcker åt alla nästa gång och sluta skyll på era middagsgäster, oavsett var de bor.

• Anonym (Anonym)

Kommunikation är A och O.....

• Anonym (Anonym)
    Anonym (...) skrev 2020-07-28 11:51:43 följande:

Man tar naturligtvis hänsyn till alla vid bordet, jag förstår verkligen inte varför så många hackar på TS. Jag har själv bekanta som beter sig väldigt ohyfsat på kalas, och det är inte lätt att stå där och försöka hålla minen när man blir ledsen över hur otrevliga gäster bär sig åt. Inte heller så lätt att ta upp det när det händer, blir ju ingen jättetrevlig stämning då...

Det handlar om två köttbitar mindre.... Eller en, om man ska tro TS andra tråd. Hur som helst är det inte så att en eller ett par barn har rivit åt sig varenda köttbit och lagt på hög, de har naturligtvis tagit en per person, och det borde ha räckt till TS och sambos vuxna barn, men då hade föräldrarna fått stå utan kött och nöjt sig med annat, det får man räkna med när man bjuder andra på middag att gästerna naturligtvis ska ta först och få av den bästa maten. Sambon måste ha riktigt kort minne som inte fattade att han skulle dela bitarna innan han serverade men då är det ju honom TS ska vara arg på och ingen annan, om det ens skulle vara värt att bli arg för.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (NN) skrev 2020-07-28 12:14:24 följande:
    De enda gästerna i huset var ju TS barn och de fick ta sist, så ...

Det är lågstadiematematik att dela en köttbit på rätt antal bitar så att alla kan få möjligheten att ta en bit var.

Och på dagis lär man (mannens ungar) sig att dela rättvist vid maten på det som ligger på bordet.
    De som bjuder på maten är TS och hennes sambo, resten är matgäster, även om de bor hemma fortfarande, fast det kan ju vara så att sambon inte gått ut lågstadiet då, om det nu var så enkelt....
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (NN) skrev 2020-07-28 12:14:24 följande:
    De enda gästerna i huset var ju TS barn och de fick ta sist, så ...

Det är lågstadiematematik att dela en köttbit på rätt antal bitar så att alla kan få möjligheten att ta en bit var.

Och på dagis lär man (mannens ungar) sig att dela rättvist vid maten på det som ligger på bordet.
    Det hade räckt åt alla "barnen" om ts och sambon hade låtit bli oxfilén. Så där. Då får åtminstone jag godkänt i praktisk matematik!
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Arg styvmor) skrev 2020-07-29 00:32:36 följande:
    All mat räckte och det blev över sallad o majs. Du fattar inte. Man roffar inte åt sig alla majskolvar när det kommer gäster som inte bor med familjen . Glad du inte tillhör min familj. Finns det 10 majskolvar och man är 5 vid bordet så tar du väl inte 7 själv?

Haka inte upp dig på vilken typ av mat det var!
    Du talar ju emot dig själv. Tidigare har du beskrivit som att din sambos barn tog en var, då borde det ha funnits två kvar. Det är inte att "roffa åt sig" utan att man tar av vad som finns. Satt inte dina barn vid bordet också kanske och hade möjlighet att ta för sig av de två sista bitarna? Eller påstår du att ett av sambons barn tog alla fem bitarna....?
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Köp oxfilé) skrev 2020-07-29 12:03:46 följande:
    Vad menar du med lugn och ro i tråden?

Och framtiden kan bara TS konstruera utifrån sitt eget agerande.

Tråden lever sitt eget Liv. Ts har utagerat sig här, och Här ville hon ha medhåll. Jag höll inte med allt. Kom med enkla förslag.

Inget märkligt heller -Ts har klargjort vissa saker -Bl a hur hon tänker, vad sambon sagt/gjort.

Och ja- jag anser att det finns massor Av saker här vi inte vet ngt om. Och bakomliggande lik i garderoben som inte framkommer i trådstarten.

Jag börjar känna mig som inkräktare i den här tråden nu, lämnar stackars TS med sina problem ifred.

Lös ni vidare alla hennes problem ni som kan. Kom gärna med bättre förslag än att anklaga ts bonusar för allt möjligt. Vi kan ändra bara på sig själva. Inte andras vuxna barn.

Jag ska grilla kyckling nu till mina bonusbarn!

Ha en bra dag!
    Kom ihåg att köpa kyckling så det räcker till alla bara! FlörtSkrattande
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Hej) skrev 2020-07-29 13:17:28 följande:

Om det inte finns tillräckligt med mat och man har gäster, så ser man till att gästerna får först. Din sambos barn (som av någon anledning bor hemma fast de är vuxna) betedde sig alltså som svin. Så gör man inte som värd, oavsett vad man personligen må tycka om gästerna.

Så TS barn är "gäster" medan sambons barn är svin...? Sund inställning....
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (MP) skrev 2020-07-29 19:53:47 följande:

Om man är bortbjuden: tittar man hur mycket det finns och ser hur många det ska räcka till. Man tar givetvis aldrig mer. Mindre om man är osäker så kan man ev ta mer när alla fått. Om det inte är mycket kvar frågar man om någon annan också vill ha.

Nu är du inte den enda som tagit upp det här men däremot den senaste så därför frågar jag dig, om det är sju personer som ska äta och det finns fem köttbitar så ska alltså ingen av dem ta kött...? "Man tar givetvis aldrig mer", nej så är det, men det gäller väl mest om man tagit en bit till att börja med? För det var inte så att sambons barn åt upp allt som fanns, de tre personerna tog varsin bit och sambon delade upp de två sista som då räckte till övriga fyra.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (MP) skrev 2020-07-29 20:07:20 följande:
    Nu var ju ett av problemen att köttet inte var delat i mindre delar. Jag hade frågat "hur många vill ha kött?" när jag sett att matematiken inte stämde, så kan man lösa det därifrån , istället för att bara roffa åt sig. Och framför allt om jag var värdfamilj hade jag väntat till sist med att ta. Men vet inte hur alla i sällskapet räknade sig till familj/gäst.
    Jo det hade varit en bra lösning! TS såg ju att det inte skulle räcka, sambon glömde (?) att dela upp köttet fast hon bad honom. Men även om man flyttat hemifrån så tror jag de flesta känner sig som att man tillhör familjen och inte att man är gäst i sitt f.d. hem.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Arg styvmor) skrev 2020-07-29 20:53:17 följande:
    Mina barn har inte bott här med oss. Dom valde bo i kollektiv, andra hand, student lya etc
    Nej men de har väl bott hemma nån gång i sitt liv! Hemma hos sin mamma är man väl ändå inte "gäst" och bekant bara??
Svar på tråden 5 bitar oxfilé - 7 personer till bords