• Anonym (Arg styvmor)

5 bitar oxfilé - 7 personer till bords

Vi hade oxfilé i frysen (som min sambo köpt) och tog fram och tinade. Jag bor med ny man och hans tre vuxna barn, 20,22 och 24. Mina två vuxna barn bor själva. Dom är 24 och 26. Jag sa att mina barn gärna kommer och äter också. Grill-mys på altanen!

Jag åker upp köper kyckling och majskolvar att komplettera med.

Sambon grillar. Jag donar med allt det andra. I know- klassiskt! Vi sätter oss till bord. Det är 5 st stora skivor oxfilé. Jag ber sambon dela på korvar och oxfilé så alla kan ta lite av varje.

Hans barn kniper tydligen fort åt sig varsin stor bit innan han delar på de två sista. Hur pinsamt är detta? Jag ser inte detta förrän efter då min son sa det. Till saken hör att mina barn och hans inte direkt klickar toppen med varann. Ok, jag vet, jag försöker och gör mig till och skriver Mysig grillkväll... Men önskar så att mina barn ska gilla komma hem till oss.

Jag skällde ut sambon efter, Men han tycker inte han gjords fel, för han hade lovat sina barn oxfilé.

Jeeeesus, jag har levt i detta flera år och tror snart att detta roffa-åt-sig beteende är det normala (hänt flera gånger) och jag får skit av min sambo att jag bara klagar på allt dom gör!

Men eller hur - man tar inte en hel oxfilé bit om det finns 5 stora bitar - och vi är 7 vid bordet???? 7 vuxna personer.

• Svar på tråden 5 bitar oxfilé - 7 personer till bords
  • Anonym (Falabella)

Det är väl bara att beklaga att de föräldrarna har misslyckats med sin uppfostran då. Fick de stackars barnen ingen mat hemma som små? Jag hade nog skrattat åt dem.

Men nästa gång så kolla att det finns filé till alla innan ni har grillfest bara, hur svårt kan det vara?

• Jemp

Man gör inte ens 5 bitar om det är 7 Pers. Antingen skär man upp 7+bitar eller bjuder inte in fler.

• Anonym (Anonym)

Hoppsan, det försvann visst en bit sedan förra tråden du startade om detta!

• Anonym (Arg styvmor)

Sambon kunde skurit upp mindre bitar direkt. Det var 800 gram kött. Han hade mkt väl kunnat skära upp 7 mindre bitar!!!

• Tow2Mater

Håller med dig TS, men eftersom det verkar vara ett upprepat beteende, borde ni ju gjort grillspett med en blandning av bitar på varje spett till att borja med.

• Anonym (Anonym)

Ni hade också kunnat bjuda på något billigare kött. Eller så hade du eller sambon kunnat avstå en bit. Kyckling är inte det sämsta.

• Anonym (Arg styvmor)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-07-27 23:06:09 följande:

Ni hade också kunnat bjuda på något billigare kött. Eller så hade du eller sambon kunnat avstå en bit. Kyckling är inte det sämsta.

Allt annat skar han upp som ett potpurri. Han kunde väl för fan tänkt till själv! Medan jag dukade gjorde sås sallad etc
  • hawthorne
    Anonym (Arg styvmor) skrev 2020-07-27 23:08:12 följande:
    Allt annat skar han upp som ett potpurri. Han kunde väl för fan tänkt till själv! Medan jag dukade gjorde sås sallad etc
    Du kunde för fan inte tänka själv och laga maten själv och dela upp den millimeterrättvist?

• Anonym (Arg styvmor)
    Anonym (Arg styvmor) skrev 2020-07-27 23:08:12 följande:

Vi tog det kött vi hade hemma och kompletterade. Jag avstod helt oxfilén.

Mina barn och sambon fick dela på tre bitar.

Det är grejen som så! MAN TAR INTE FYRA MAJSKOLVAR OM DET LIGGER SJU STYCKEN PÅ BORDET! MAN SKÄR INTE UPP 15 SKIVOR BRÖD ÅT SIG SJÄLV OM VÄRDEN BAKAT EN LIMPA. MAN HÄLLER INTE UPP HELA GLASET FULLT MED VIN
  • EpicF
    Anonym (Arg styvmor) skrev 2020-07-27 23:12:40 följande:

Vi tog det kött vi hade hemma och kompletterade. Jag avstod helt oxfilén.

Mina barn och sambon fick dela på tre bitar.

Det är grejen som så! MAN TAR INTE FYRA MAJSKOLVAR OM DET LIGGER SJU STYCKEN PÅ BORDET! MAN SKÄR INTE UPP 15 SKIVOR BRÖD ÅT SIG SJÄLV OM VÄRDEN BAKAT EN LIMPA. MAN HÄLLER INTE UPP HELA GLASET FULLT MED VIN

Varför tog du själv inte och skar upp bitarna?
Svar på tråden 5 bitar oxfilé - 7 personer till bords