• miickiiliina

Han ändrar sig hela tiden.

Jag och min partner har försökt bli gravida i snart 3 år. I början på året vart jag gravid och han iprincip tvingade mig att göra abort. Det var riktigt tufft och jag mår fortfarande dåligt över det.

En vecka efter sa han att han hade blivit rädd och nu ångrade sig. Det gjorde ju inte saken lättare.

Vi kom överens om att ta en paus fram till Juni och fundera på om vi kände oss redo igen eller inte.

När juni kom så började vi försöka igen, han lovade att han verkligen ville ha barn och vi försökte Juni och Juli. Nu när det var dags för försök nummer tre hade vi kommit överens om att prova heminseminering då vi båda två blir väldigt avtända och har svårt att ha framtvingat sex.

Nu från ingenstans sa han att han har ångrat sig och definitivt inte vill ha barn. Jag vart trött på att han ångrar sig fram och tillbaka och sa att antingen så får han komma fram till att han vill ha barn med mig eller så är det faktiskt slut mellan oss.

Är det jag som gör fel som ställer ultimatum?

Jag känner mig faktiskt lite lurad eftersom han vet hur mycket barnlängtan jag har och jag är ganska säker på att han säger att han "vill ha" bara för att han inte vill att jag lämnar honom.

Jag hade ju däremot hellre uppskattat ärlighet.

Visst, om han inte vill ha barn vill jag inte tvinga honom, men han sitter och ger mig falska förhoppningar hela tiden och det börjar tära på mig.

• Svar på tråden Han ändrar sig hela tiden.
  • Anonym (Kvinna 39)

Du gör rätt. Du kan inte leva med en som velar fram och tillbaka. Jag har all förståelse för att han är rädd och osäker men till slut vet man ju varken ut eller in. Om han fortsätter på det där sättet slösar du bara bort din tid, och ditt liv.

• Anonym (D)

Shit, jag har själv aldrig velat ha barn men den där snubben tar ju priset.
    Ni har alltså försökt i tre år och han tvingar dig till en abort för att sedan ändra sig? Du gjorde snarare fel mot dig själv när du inte kastade ut honom redan i början av året.

• Limeblad

Känns lite bättre sent än aldrig att göra sig av med den karln. Låter ju helt sjukt.

• miickiiliina

Borde jag alltså sluta hoppas på att han kommer vilja och faktiskt lämna honom?

Det känns som att han aldrig kommer att vilja ha barn med mig trots att han propsar på att "i framtiden".

Det känns verkligen som att jag slösar bort tiden.. om jag lämnar honom så kommer det fortfarande att ta minst ett par år innan jag får barn men då har jag ju iallafall chansen att träffa någon som verkligen vill känner jag..

• Anonym (D)
    miickiiliina skrev 2020-07-28 11:29:07 följande:

Borde jag alltså sluta hoppas på att han kommer vilja och faktiskt lämna honom?

Det känns som att han aldrig kommer att vilja ha barn med mig trots att han propsar på att "i framtiden".

Det känns verkligen som att jag slösar bort tiden.. om jag lämnar honom så kommer det fortfarande att ta minst ett par år innan jag får barn men då har jag ju iallafall chansen att träffa någon som verkligen vill känner jag..

Men hur känner du själv inför att du blev tvingad till en abort efter att ha försökt få barn med honom i tre år? Det låter helt sjukt. Jag hade aldrig kunnat lita på den mannen igen.

Jag vet inte hur gammal du är, men du kan alltid skaffa barn på egen hand. Det låter som om det eventuella barnet skulle ha det enormt mycket bättre med dig än med en sån skitstövel till pappa.
  • Anonym (H)

Du skulle lämnat honom första gången han nämnde ordet abort. Det här är ett praktarsel till man utan någon som helst stake eller omtanke för andra. Det går inte att leva med en sån idiot och du bör springa så fort du kan redan idag. Varje minut du är tillsammans med honom är ytterligare en minut av ditt liv bortslösat (dessutom av dina fertila år).

• miickiiliina

Hur jag kände efter aborten.. Sviken är nog ordet. Jag har sagt sen den dagen vi träffades att jag aldrig någonsin skulle göra abort ifall jag vart gravid...

Men enligt min mening tvingade han mig.. kändes verkligen som att jag inte hade något val..

Jag var ganska arg på honom ett par månader framåt efter det.. Men han brydde sig inte direkt om det för att han slapp ju ansvaret..

Jag har hyffsat många år kvar innan jag inte kan bli gravid så jag är inte så stressad på det sättet. Däremot tog det lite mer än två år av försök innan jag väl vart gravid första gången och vi har aldrig använt varken kondom eller pmedel under våra 6 år tillsammans så jag är rätt säker på att jag har svårt att bli med barn. Det är det som gör att jag känner mig stressad.

Vet inte vad jag ska göra längre :(

• Anonym (Kvinna 39)

Det kanske inte är hos dig problemet sitter, har ni testat hans spermier?

Om du är så ung så har du utrymme att skaffa dig ett bra liv istället för att nöja dig med en kille som tvingar dig till abort men struntar i dina behov och hur du mår.

• Anonym (Ev)
    miickiiliina skrev 2020-07-28 11:47:44 följande:

Hur jag kände efter aborten.. Sviken är nog ordet. Jag har sagt sen den dagen vi träffades att jag aldrig någonsin skulle göra abort ifall jag vart gravid...

Men enligt min mening tvingade han mig.. kändes verkligen som att jag inte hade något val..

Jag var ganska arg på honom ett par månader framåt efter det.. Men han brydde sig inte direkt om det för att han slapp ju ansvaret..

Jag har hyffsat många år kvar innan jag inte kan bli gravid så jag är inte så stressad på det sättet. Däremot tog det lite mer än två år av försök innan jag väl vart gravid första gången och vi har aldrig använt varken kondom eller pmedel under våra 6 år tillsammans så jag är rätt säker på att jag har svårt att bli med barn. Det är det som gör att jag känner mig stressad.

• Anonym (Ev)
    miickiiliina skrev 2020-07-28 11:47:44 följande:

Det är din kropp. Om han inte fysiskt höll fast fig eller hotade med våld om du inte tog pillrena så har han inte tvingat dig.

Du gjorde ett aktivt val att låta dig köras över och tvingas till detta
Svar på tråden Han ändrar sig hela tiden.