Han ändrar sig hela tiden.
Jag och min partner har försökt bli gravida i snart 3 år. I början på året vart jag gravid och han iprincip tvingade mig att göra abort. Det var riktigt tufft och jag mår fortfarande dåligt över det.
En vecka efter sa han att han hade blivit rädd och nu ångrade sig. Det gjorde ju inte saken lättare.
Vi kom överens om att ta en paus fram till Juni och fundera på om vi kände oss redo igen eller inte.
När juni kom så började vi försöka igen, han lovade att han verkligen ville ha barn och vi försökte Juni och Juli. Nu när det var dags för försök nummer tre hade vi kommit överens om att prova heminseminering då vi båda två blir väldigt avtända och har svårt att ha framtvingat sex.
Nu från ingenstans sa han att han har ångrat sig och definitivt inte vill ha barn. Jag vart trött på att han ångrar sig fram och tillbaka och sa att antingen så får han komma fram till att han vill ha barn med mig eller så är det faktiskt slut mellan oss.
Är det jag som gör fel som ställer ultimatum?
Jag känner mig faktiskt lite lurad eftersom han vet hur mycket barnlängtan jag har och jag är ganska säker på att han säger att han "vill ha" bara för att han inte vill att jag lämnar honom.
Jag hade ju däremot hellre uppskattat ärlighet.
Visst, om han inte vill ha barn vill jag inte tvinga honom, men han sitter och ger mig falska förhoppningar hela tiden och det börjar tära på mig.