• Msofie

Han ändrar sig hela tiden.

Tänker inte att TS just nu behöver höra huruvida hon har gjort ett felaktigt val tidigare kring aborten, tänker att TS tänker på det och verkar må dåligt över det som det räcker.

Vad jag dock tänker är att detta inte är, i min mening, en bra pojkvän. Tycker det är oacceptabelt och otänkbart att man som partner ska "påtvinga" eller vilket begrepp ni vill använda en abort. Tycker att det säger en hel del om honom som person. Om du frågar mig är en av de viktigaste valen du kan göra här i livet är pappan till dina barn, för de kan du aldrig förändra eller ta tillbaka. Han kommer vara i ert liv möjligtvis resten av barnets liv.

Tänker också att ambivalensen kring barn måste vara fruktansvärt svårt för dig. I min mening är frågan här inte om du ska ställa ett ultimatum eller ej, fråga är huruvida ni ska fortsätta vara i en relation. Men tycker att du ska fundera på det djupt, för hans beteende kommer inte förändras, möjligtvis endast ta annan skepnad.

• Msofie

Tycker inte det är helt rätt att folk säger till dig att du borde vetat bättre, " du borde förstå vad som är normalt" osv, TS. I nästan alla destruktiva relationer finns det en förskjutning i vad som är normalt. Tyvärr har det nog blivit så i ditt fall att det som vi andra direkt skulle anse vara oacceptabelt blivit normalt för dig i din tillvaro, då du långsamt har vant dig vid hans sätt att vara. Det är inte ditt fel att han beter sig på detta sättet mot dig, men det är INTE OKEJ. Jag vet inte vad som har skett dig i ditt liv eller din relation som har lett till att du inte har insett detta tidigare och gjort att du inte har tagit tag i detta tidigare, men det är inte alltid så enkelt att säga ifrån och lämna som alla säger. Det kommer säkert vara svårt, och det är för att det är viktigt. Vad jag dock vet är att du är värd bättre.

Svar på tråden Han ändrar sig hela tiden.