Varför förlorar min Skvättiväg sin färg?
Gula blad brukar oftast bero på övervattning. Men kan också vara något annat, dock behöver jag mer info för att utesluta dom grejerna. När planterade du om den senast? Hur mycket ljus får den?
Gula blad brukar oftast bero på övervattning. Men kan också vara något annat, dock behöver jag mer info för att utesluta dom grejerna. När planterade du om den senast? Hur mycket ljus får den?
Okej, nu har den inte ändrat sin färg sedan jag bytte kruka + nytt jord. Dock en blad som redan höll på bli gul. Men sedan dess har ingen av färgändring skett. Jag snålar med vatten, för det var någon som sa något om övervattning. SÅ jag tar det lugnt.
Däremot börjar alla blad titta nedåt. Jag vet inte om detta är tillfällighet, betyder något negativt så som den börjar dö eller vad som?
Den lilla ''bebisen'' verkade inte alls trivas i sin nya kruka/jord och börjar dö. Men den står upp i alla fall. Men enda två bladen som den hade/har åkt ner...
Vad är det för fel med min växt. Utifrån bilden: Tycker ni det ser ut som om den mår dåligt? Bladen börjar titta nedåt.
Tack på förhand!