• Anonym (M)

    Man - ligger du eller inte i de här scenarierna?

    Det här bygger på att du svarar helt ärligt, det går ju att vara anonym, och inte utifrån den du vill vara utan den man du faktiskt är. Du kan svara ja eller nej, motivera gärna. Scenarierna utspelar sig inte parallellt så du kan inte välja och vraka utan de ska bedömas separat.

    1. Du är singel och träffar en otroligt snygg tjej på krogen. Hon är 10+., modellsnygg, både ansikte och kropp. Det här kan vara den snyggaste tjej du någonsin kommer att ha en chans på. Det är uppenbart att hon vill ha just dig så ni kastar er i en taxi hem till henne. Ni hånglar och du kan knappt fatta att det är sant. Du är så upphetsad att du nästan har yrsel och dimsyn.

    Då öppnar hon dörren till sin lägenhet och det är som en scen ur ?Hoarders?. Det är sopor och prylar hela vägen upp till taket, kattskit på golvet och kryp som vandrar runt i sörjan. Stanken slår emot dig som en vägg men hon är helt oberörd och börjar knäppa upp dina byxor.

    Ligger du eller inte?

    2. Du är singel och har inte legat på tre år. Du har bokat biljett på en finlandsfärja och är fast besluten att nu jävlar ska det bli åka av. Fast du får inte napp någonstans. Du raggar på nästan varenda kvinna men det är kört.

    Då får du syn på henne. Hon är betydligt äldre än du, ganska sliten och redan full. Det är uppenbart att det här inte är hennes första vända med färjan och det syns att hon har krökat och kedjerökt de senaste 30-40 åren, (lite beroende på hur gammal du är i scenariot). Hon har ett linne med paljetter som är alldeles för litet, en reva på strumpbyxan, en kjol som har hasat ner över baken och är sminkad som en kass transa. När hon får syn på dig skiner hon upp och får något rovdjurslikt i blicken. Hon vinglar fram till dig och hennes doft av parfym blandat med sprit når dig. Hon viskar hest, samtidigt som hon börjar smeka ditt paket, ?Vill du nulla?? (Hon bryter på finska.) Du hinner tänka att hon verkar kunna sina grejer och det var ju så himla länge sen.

    Ligger du eller inte?

    3. I det här scenariot kan du vara singel eller gift. Du träffar en kvinna som är fruktansvärt vacker, så där så att du inte kan sluta titta på henne. Hon är helt perfekt, intelligent med en imponerande karriär. Hon säger att hon vill ha dig utan några motkrav, ingen behöver veta, och det handlar bara om ett ONS. Du är otroligt upphetsad över tanken.

    Samtidigt får du tydliga signaler om att den här kvinnan inte är helt psykiskt stabil. Hon skrattar lite galet och skämtar ganska opassande om att du kanske är rädd att hon ska strypa dig, HA HA! Plötsligt börjar hon gråta och säger att ingen kan älska henne, att hon är dömd att leva ensam, för att sedan le som om inget har hänt. Hon börjar smeka ditt innanlår och frågar om det inte är dags att beställa en taxi.

    Ligger du eller inte?

    4. Du har träffat en riktig pudding, sjukt sexig och hon verkar redan lite förälskad i dig. Ni är på väg hem till henne för hanky panky när hon säger att hon måste hämta en sak hos sin farsa. Du väntar i bilen och noterar att det står en rätt flådig hoj utanför huset och vid husknuten en gigantisk gubbe med Hells angels-väst. Du hör honom ropa till tjejen ?Men heeeej pappas lilla prinsessa! Jag har köpt glitter så att vi kan pyssla lite sen!? Tjejen signalerar bakom hans rygg att du ska ducka i bilen, säger hejdå till pappsen, hoppar in i bilen och ropar ?Kör! Kör!?

    Ligger du eller inte?

    Numrera svaren eller formulera dem så att man vet vilken dam svaret gäller. Det här är förstås ett helt vetenskapligt test från FHM.

  • Svar på tråden Man - ligger du eller inte i de här scenarierna?
  • Anonym (M)
    Anonym (Andreas) skrev 2020-07-30 17:32:12 följande:

    1-4 - NEJ


    Helt ärligt? Inte ens 3:an? Vill du motivera?
  • Anonym (Andreas)

    Kan tillägga att de män som som ändå ligger i dessa scenarion definitivt har samma dåliga omdöme som kvinnorna.

  • Anonym (Andreas)
    Anonym (M) skrev 2020-07-30 17:37:17 följande:

    Helt ärligt? Inte ens 3:an? Vill du motivera?


    Varför skulle jag vilja ha någon som aspirerar på huvudrollen i filmen Lida? Totalt avtändande.
  • Tecum

    1. Inga problem, gäller bara att få undan så pass att vi kan hamna i horisontalläge.
    2. Nej, för sunkig och dessutom full.
    3. Big no-no.
    4. Ja, varför ska pappan få veta? Och pysselgubbar slåss nog inte...

    På 1 och 4 utgår jag från att vi klickat på mer än utseende, annars är det nej.

  • Anonym (Beppe)

    Jag måste säga att jag gillar tråden! Roliga alternativ.

    1. Ja. Jag hade legat. Väldigt snygga kvinnor skrämmer mig. Jag känner mig underlägsen, blir nervös. När jag ser hennes hoarder-lägenhet hade jag därför slappnat av. Den här perfekta personen är inte så perfekt, så jag är inte lika "ovärdig" henne trots utseendet. Gladeligen haft sex i den smutsiga lägenheten, och efteråt hintat om att jag vid tillfälle kan hjälpa henne att grovstäda om hon vill. Helt utan kostnad.

    2. Nej. Jag hade inte legat. Jag har tyvärr gjort en sådan här grej tidigare, och det var ok när det hände men mådde väldigt dåligt efteråt. Tog flera veckor att bearbeta det mentalt.

    3. Blir lite samma situation som 1. Så jag hade legat. Naturligtvis hade jag tyckt synd om henne för att hon verkar så knäpp och må så dåligt, men samtidigt, tyvärr får jag säga hade det fått mig att känna mig mindre underlägsen och mer värdig henne. Efteråt hade jag försökt leka hobbypsykolog.

    4. Det där hade gjort mig skitskraj, det skall jag inte sticka under stol med. Men inte tillräckligt skraj för att avstå. De enda snygga tjejerna som vill ha mig är det något fel på, något allvarligt. så är det faktiskt. Skulle det INTE vara det blir jag nog ännu räddare. Så även detta blir lite som situation 1 och 3. Något allvarligt hinder som på sätt och vis gör det enklare för mig och min självkänsla/ självuppfattning som underlägsen.

  • RenLuft
    Anonym (M) skrev 2020-07-30 17:27:57 följande:

    Det här bygger på att du svarar helt ärligt, det går ju att vara anonym, och inte utifrån den du vill vara utan den man du faktiskt är. Du kan svara ja eller nej, motivera gärna. Scenarierna utspelar sig inte parallellt så du kan inte välja och vraka utan de ska bedömas separat.

    1. Du är singel och träffar en otroligt snygg tjej på krogen. Hon är 10+., modellsnygg, både ansikte och kropp. Det här kan vara den snyggaste tjej du någonsin kommer att ha en chans på. Det är uppenbart att hon vill ha just dig så ni kastar er i en taxi hem till henne. Ni hånglar och du kan knappt fatta att det är sant. Du är så upphetsad att du nästan har yrsel och dimsyn.

    Då öppnar hon dörren till sin lägenhet och det är som en scen ur ?Hoarders?. Det är sopor och prylar hela vägen upp till taket, kattskit på golvet och kryp som vandrar runt i sörjan. Stanken slår emot dig som en vägg men hon är helt oberörd och börjar knäppa upp dina byxor.

    Ligger du eller inte?

    2. Du är singel och har inte legat på tre år. Du har bokat biljett på en finlandsfärja och är fast besluten att nu jävlar ska det bli åka av. Fast du får inte napp någonstans. Du raggar på nästan varenda kvinna men det är kört.

    Då får du syn på henne. Hon är betydligt äldre än du, ganska sliten och redan full. Det är uppenbart att det här inte är hennes första vända med färjan och det syns att hon har krökat och kedjerökt de senaste 30-40 åren, (lite beroende på hur gammal du är i scenariot). Hon har ett linne med paljetter som är alldeles för litet, en reva på strumpbyxan, en kjol som har hasat ner över baken och är sminkad som en kass transa. När hon får syn på dig skiner hon upp och får något rovdjurslikt i blicken. Hon vinglar fram till dig och hennes doft av parfym blandat med sprit når dig. Hon viskar hest, samtidigt som hon börjar smeka ditt paket, ?Vill du nulla?? (Hon bryter på finska.) Du hinner tänka att hon verkar kunna sina grejer och det var ju så himla länge sen.

    Ligger du eller inte?

    3. I det här scenariot kan du vara singel eller gift. Du träffar en kvinna som är fruktansvärt vacker, så där så att du inte kan sluta titta på henne. Hon är helt perfekt, intelligent med en imponerande karriär. Hon säger att hon vill ha dig utan några motkrav, ingen behöver veta, och det handlar bara om ett ONS. Du är otroligt upphetsad över tanken.

    Samtidigt får du tydliga signaler om att den här kvinnan inte är helt psykiskt stabil. Hon skrattar lite galet och skämtar ganska opassande om att du kanske är rädd att hon ska strypa dig, HA HA! Plötsligt börjar hon gråta och säger att ingen kan älska henne, att hon är dömd att leva ensam, för att sedan le som om inget har hänt. Hon börjar smeka ditt innanlår och frågar om det inte är dags att beställa en taxi.

    Ligger du eller inte?

    4. Du har träffat en riktig pudding, sjukt sexig och hon verkar redan lite förälskad i dig. Ni är på väg hem till henne för hanky panky när hon säger att hon måste hämta en sak hos sin farsa. Du väntar i bilen och noterar att det står en rätt flådig hoj utanför huset och vid husknuten en gigantisk gubbe med Hells angels-väst. Du hör honom ropa till tjejen ?Men heeeej pappas lilla prinsessa! Jag har köpt glitter så att vi kan pyssla lite sen!? Tjejen signalerar bakom hans rygg att du ska ducka i bilen, säger hejdå till pappsen, hoppar in i bilen och ropar ?Kör! Kör!?

    Ligger du eller inte?

    Numrera svaren eller formulera dem så att man vet vilken dam svaret gäller. Det här är förstås ett helt vetenskapligt test från FHM.


    1. Ja, jag hade mest troligt legat. Det går upp för mig när en attraktiv kvinna som är nykter och frisk (I huvudet) vill ha just mig och bara mig.

    2. Nej. Det räckte i princip till sprit/alkohol andedräkten som fick mig direkt att känna att jag vill backa ur. Hon är onykter, det räcker så. Jag behöver inte ge någon förklaring!

    3. Precis som ovan. Om jag får uppfattning om att hon är psykiskt ostabil, så gör hon detta för att bekräfta sig att man kan ''älska'' och ''tycka om henne''. Hon gör det inte för andra behov än att bekräfta sin själ.  Det är exakt som ovan - Jag kan inte utnyttja hennes tillfällig negativa mående/psykiskt ostabil.

    4. Det är hennes far och inte hennes partner? Om det är en partner, så vill jag inte. Oavsett om det är en ''otäck'' eller snäll person. Jag kan inte göra så mot en medmänniska. Det är elakt.

    Handlar det om hennes far så backar det inte ur mig. Hon är människa och har behov + singel. Jag är en människa och har behov + singel. Båda vuxna och har egna liv. Friska och nyktra. Så det funkar alldeles utmärkt!

    Extra: Jag vet inte om jag talar för alla män. Men jag tror ändå vi människor har något gemensamt och det är behovet att känna oss speciella. Kemin är där. Det är kemin som får oss att sätta igång och inte själva kroppen. Så är det för mig i alla fall. Sedan kan det finnas lite ögongodis här och där. Men det är inte det som får oss/mig att bli upphetsad. Det är själva kontakten. Man märker att hon är intresserad och det underbara snacket som kan pågå i flera timmar utan att någon av oss tröttnar. Den ena vill bara veta mer och mer och så tycker mand et är mer och mer intressant att lyssna hur hon berättar om sig själv. Ibland också gulligt över hur hon försöker låta bli att inte ''skämma'' ut sig. Det är något som också bekräftar mig att hon gillar mig. Vilket får mig att känslan med henne blir större och större för att sedan kyssar, smeka varandra. Förspelet som man bara vill att det skall pågå i flera minuter tills själva akten sätts igång.

    Rolig undersökning!

    Ni/du får ursäkta för min grammatik och stavfel. Jag skriver lite tokigt, vilket jag är medveten över. Men jag hoppas det är läsbart. (Jag är född i Sverige, så jag har inga bra svar på varför grammatiken är tokig via text - Haha).

    Ni/du är välkomna att skicka PM till mig om det är något särskilt ni vill säga. Jag tyckte detta var roligt att kunna bidra!
  • Anonym (M)

    Strålande svar så långt, intressant läsning! Särskilt resonemangen bakom de teoretiska valen. Just det här med att märkliga omständigheter kan göra en vacker kvinna mindre hotande är intressant.

    Tillägg: Pysselgubbar lär garanterat slåss så det får man nog räkna med.

  • Anonym (Beppe)
    Anonym (M) skrev 2020-07-30 21:00:29 följande:

    Strålande svar så långt, intressant läsning! Särskilt resonemangen bakom de teoretiska valen. Just det här med att märkliga omständigheter kan göra en vacker kvinna mindre hotande är intressant.

    Tillägg: Pysselgubbar lär garanterat slåss så det får man nog räkna med.


    Det var jag som skrev det. Men det är ju så:D Jag är rätt ful. Som ful känner jag mig ovärdig en snygg tjej. En vardagssöt fin tjej är ok, men inte en pingla.

    Men har då pinglan något som kraftigt tar udden av utseendet, som en sanitär olägenhet till hem, psykisk ohälsa, personlighetsstörning eller livsfarlig pappa från Hells Angels så jämnar det ut sig mer mot mig. Hon har fortfarande ett betydligt högre "värde" men det sjunker ner några snäpp. Jag kan då känna att det blir mer jämnt mellan oss, och att det är ok att hon är så snygg.

    Det värsta jag kan tänka mig är en jättesnygg tjej med helt underbar personlighet, hög intelligens och som det verkligen inte finns något att klaga på/oroa sig för. Jag har ingenting att erbjuda en sådan, helt ovärdig henne då.
  • Anonym (-)

    Är oskuld, 33 år. Skulle ligga i fall nr 2 förmodligen men inte i något av de övriga fallen.

  • RenLuft
    Anonym (M) skrev 2020-07-30 21:00:29 följande:

    Strålande svar så långt, intressant läsning! Särskilt resonemangen bakom de teoretiska valen. Just det här med att märkliga omständigheter kan göra en vacker kvinna mindre hotande är intressant.


    Hur menar du?
  • Anonym (M)
    Anonym (-) skrev 2020-07-30 22:06:41 följande:

    Är oskuld, 33 år. Skulle ligga i fall nr 2 förmodligen men inte i något av de övriga fallen.


    Alltså tanten på finlandsfärjan, varför då? Det känns kanske inte som den bästa debuten.
    RenLuft skrev 2020-07-31 06:56:01 följande:

    Hur menar du?


    Läs inläggen ovan, det är inte jag som menar det utan Beppe.
  • Anonym (-)
    Anonym (M) skrev 2020-07-31 14:59:06 följande:

    Alltså tanten på finlandsfärjan, varför då? Det känns kanske inte som den bästa debuten.Läs inläggen ovan, det är inte jag som menar det utan Beppe.


    Inte den ideala debuten men skulle i alla fall få lite erfarenhet och kanske blir mindre panikslagen om man faktiskt skulle träffa en tjej som ville ha mig. Och någon form av bekräftelse skulle det ge i alla fall.
  • Leostar

    Varit med om en del latjo grejer men 1-3 vet jag med säkerhet att jag sagt nej till... 4:an ser jag inte som ett problem öht.

  • Anonym (Alex)

    För ONS så..


    1. Nope, om vi inte går hem till mig istället vilket jag helst undviker.. Men jag skulle undrat hur städad hon själv var. Inleder nog i duschen.

    2. Aldrig i livet, går ensam till hytten och kollar porr om inte lusten försvann av skräcksynen.

    3. Möjligen om risken att träffa henne igen är väldigt liten och jag kan smita obemärkt. Har varit med sån personlighet tidigare och gör inte om det oavsett snygg och framgångsrik.

    4. O ja, Han kan nog hjälpa mig mecka och det lär nog bli mer än ett ONS.

    Kan bara hålla med @RenLuft i övrigt. Det har bara hänt mig ett fåtal gånger då jag är rätt socialt osmidig.


    RenLuft skrev 2020-07-30 18:02:21 följande:
    Extra: Jag vet inte om jag talar för alla män. Men jag tror ändå vi människor har något gemensamt och det är behovet att känna oss speciella. Kemin är där. Det är kemin som får oss att sätta igång och inte själva kroppen. Så är det för mig i alla fall. Sedan kan det finnas lite ögongodis här och där. Men det är inte det som får oss/mig att bli upphetsad. Det är själva kontakten. Man märker att hon är intresserad och det underbara snacket som kan pågå i flera timmar utan att någon av oss tröttnar. Den ena vill bara veta mer och mer och så tycker mand et är mer och mer intressant att lyssna hur hon berättar om sig själv. Ibland också gulligt över hur hon försöker låta bli att inte ''skämma'' ut sig. Det är något som också bekräftar mig att hon gillar mig. Vilket får mig att känslan med henne blir större och större för att sedan kyssar, smeka varandra. Förspelet som man bara vill att det skall pågå i flera minuter tills själva akten sätts igång.
  • Anonym (Glenn Medeiros)

    Scenario nummer ett låter som en helt normal ung tjej år 2020, bortsett från dom är fula.

  • Qwerty85

    1. Nej

    2. Nej

    3. Absolut nej.

    4. Som någon annan sa; Ja om det faktiskt är hennes pappa.. Nej om det finns risk att det är en partner som hon ljuger om att det är pappan. I huvudsak ej av rädsla, utan pga att man ej ligger med upptagna människor.. det är bara losers som gör det.

  • Anonym (Dr Krall)

    1. Nej.
    En så perfekt tjej skulle aldrig bo i sådan snusk. Något är ordentligt fel i huvudet på henne och jag ska nog passa mig. Hade hon varit lite mer klar i skallen så hade hon istället föreslagit att vi åkte hem till mig. 

    2. Ja.
    Det hade nog blivit helt på mina villkor pga min desperation att få ligga; In i hytten, på med gummit, upp med kjolen och så in med den bara. Får hålla för näsan och sedan dra så fort jag tömt mig. Det handlar trots allt om två vuxna individer som fattar ett win-win-beslut. 

    3. Nej.
    Det hade varit att utnyttja någon som är psykiskt instabil och därmed kanske mindre förmögen att avgöra sitt eget bästa. Vad hon behöver är trygghet, inte bekräftelse på att sex är det samma som omtanke. Etiskt fel helt enkelt att ligga med henne. 

    4. Ja.
    Ser inte problemet. Detta är en tjej som fostrats till att vara trygg och självsäker av en kärleksfull pappa. Däremot så kanske hon inte vill visa upp sitt sexliv för farsgubben, något hon säkert har gemensamt med oss alla. Det är skillnad på ligg i början av en relation och att bli presenterad för svärföräldrarna. 

Svar på tråden Man - ligger du eller inte i de här scenarierna?