• felixwedin

    Hjälp

    Hej jag och min flickvän Har varit tillsammans i 1 år nu och för ungefär ett halvår sen så började min flickvän tappa sexlusten mer och mer. Och nu har vi sex ca 3-4 gånger i månaden och då är det när hon tar initiativ, det sker oftast när hon och jag har druckit! Jag tycker detta är väldigt jobbigt, för jag vill ju kunna känn att jag kan få ta initiativ och ha någon talan när det handlar om vårt sexliv. Och jag har pratat med henne om detta 100 gånger . Och hon blir bara arg och säger att hon känner sig pressad när jag vill ha sex så mycket, och hon får svamp och urinvägsinfektion hela tiden men hon tar inte tag i att åka och kolla upp detta hos en gynekolog, hon säger hela tiden att hon skall göra det men det händer aldrig! Och han sagt att hon alltid har varit såhär, även med sina 2 ex. Men hon sa dock i början av vårt förhållande att jag var den bästa hon varit med och vi hade sex varje dag i veckan flera gånger om dagen. Och att hon aldrig hade haft så mycket sex förut och aldrig haft så bra sex med någon förut. Och att det inte va förrän att hon blev tillsammans med mig som hon började och komma vid sex! Och när vi väl har sex så ser jag till att hon får njuta så mycket som möjligt och hon kommer flera gånger under våra sex varje gång vi har sex. Så hon älskar ju att ha sex när vi väl har det. Vi båda vet att vi måste ha ett fungerande sexliv för att vi skall må bra och så. Det är inte bara jag som tycker att 4 gånger i månaden är för lite. Hon håller med om det. Men hon tar inte tag i det. Jag har försökt att inte tänka så mycket på det. Och att inte visa att jag vill ha det så mycket, men det hjälper inte. Och detta börjar att bli väldigt tröttsamt. Vi har sagt och bestämt vid flera tillfällen att hon skall ta ur sin spiral så vi kan se om det hjälper, om hon skall pröva med p piller ist. Eller om hon skall pröva utan hormoner om att vi kör med kondom under en tid och se om det blir nån skillnad. Men det har hon sagt att hon skall ta tag i i ungefär ett halvår nu och vi kommer ingen stans. Jag behöver råd om vad jag kan göra eller pröva med. Eller om någon av er andra män har haft samma problem och vet hur ni kom vidare. Vi båda är 20 år gamla och har haft dåligt sexliv längre period i vårt förhållande, och det kan inte fortsätta. Vi båda älskar varandra super mycket och vill bara ha detta problem löst, eller iaf komma någonstans! Hör gärna av er om ni har råd och erfarenhet.:)

  • Svar på tråden Hjälp
  • Anonym (Olle)

    Var glad för att hon tar initiativ, var ännu gladare för att det är 3-4ggr/månad. Här är det alltid jag som tar initiativ men blir oftast avvisad, som bäst så blir det 1 gång/månad, nu har det gått 2 månader sen sist. Jag skulle vara överlycklig om min fru tog initiativ någon gång över huvud taget.

  • Anonym (Joråsåatt..)

    Jag önskar också att min fru tog initiativ oftare...det känns tyvärr vanligt förekommande att det är just mannen som tar initiativet...

  • Anonym (Olle)
    Anonym (Joråsåatt..) skrev 2020-07-31 13:58:19 följande:

    Jag önskar också att min fru tog initiativ oftare...det känns tyvärr vanligt förekommande att det är just mannen som tar initiativet...


    Ja märkligt det där. När jag pratar med henne så önskar hon att vi hade mer sex men ändå så blir man avvisad. Nåja detta var väl lite off topic. TS: jag är rädd för att du inte kan göra så mycket mer om du redan har pratat med henne. Viljan från hennes sida verkar ju inte finnas där eftersom hon inte går till gynekolog etc. Antingen så accepter du läget men förbered dig på att det kommer bli ännu mindre sex än vad ni har idag förutom om ni bestämmer er för att skaffa barn för då får man ligga tills det har tagit sig. Eller så avslutar du relationen och söker efter nytt.
  • felixwedin

    Jo jag antar det. Men jag skulle vilja veta vad man kan få för tips kanske på saker jag kan testa eller att säga till henne nån av egen erfarenhet som

    Vet hur man har löst det eller hur man kommer vidare, saker som gör att hon reagerar på, skulle vilja höra från nån som varit med om samma grej! Det kanske blir bättre med åren eller att dem har provat vissa saker som fungerat.

Svar på tråden Hjälp