• Anonym (Utmattad.)

    Ett underbart Monster. -mitt liv idag.

    Måste få detta ur mig, och förhoppningsvis kanske ni kan komma med råd eller ngt jag vet inte.

    Jag har levt med en man i över tio år.

    vi har barn ihop. han kan vara underbar på många sätt men också rena monstret när han vill.

    Han säger att han älskar mig och har visat det på många sätt att han gör. Dock tror jag inte honom alltid. Pga att han har sårat mig ngt så ofantligt mycket och alldeles för många ggr...

    Hans förlåt betyder knappt ngt längre..

    det värsta han någonsin gjort mot mig var att han var otrogen och hade ett förhållande bakom min rygg i flera månader innan jag fick reda på det. I samband med det lämnade han mig och vårt barn lika snabbt för att leva vidare med henne. Jag var grovt krossad och mitt liv vändes upp och ner. Men efter några månader blev det vi igen..

    Dum i huvet jag vet.. min situation är lite speciell och har därför lite svårt att klara mig på egen hand utan hjälp och är på så sätt lite beroende av honom.

    Har velat lämna honom så många ggr men vet inte hur jag ska klara mig utan hjälp.

    Utöver att han bedragit mig så många ggr så hotar han mig att slå mig på ett eller annat sätt när vi bråkar. Bara för att klargöra en sak, när vi bråkar tjafsar osv så gör han allt i sin makt för att såra och krossa mig. ( hans egna ord)

    Det är ren mobbning som pågår framför barnen dessutom. jag är då världens hora, fitta, smuts, värdelös och duger enbart att knulla med och hotar att slå mig konstant. Jag är en tjockis som ingen vill ha och jämför min kropp och personlighet med slampan han var otrogen med. Säger att hon var tusen ggr bättre på allt och att han ska gå tillbaka till henne. Att hon inte är lika hårig som mig att det är skillnad på att knulla en tjockis och en som är smal ( syftar på henne). Kan även säga grövre saker som ex. Vargör dödade inte din pappa dig när han våldtog dig. (blev våldtagen som barn) eller tex. När jag var nära på att förlora mitt liv i samband med senaste förlossningen med senaste barnet. Synd att du inte dog på operationsbordet kan han säga. (Tur att barnen är små och förstår inte vad som sägs). Jag får inte ens gråta i mitt egna hem för att han irriterar sig på de. Gömmer mig ibland men han följer efter mig oavsett om de är i sovrummet eller toaletten.

    Men ibland låter han mig gråta och hyperventilera i sovrummet helt själv i timmar...gärna efter de gånger han faktiskt slagit mig.

    Många tror att han är så underbar för att jag inte berättar allt va han gör. o andra sidan skulle de inte spela någon roll. För andra känner till min ?hjälplösa situation? och vet att ja är mer eller mindre beroende av honom. så de hade ändå rådigt mig att stanna med honom. ( true story ). utåt sätt är han ju underbar, och när han vill. Tex. Har vi aldrig bråkat om städning eller matlagning eller vem som ska ta barnen under natten eller morgonen.. oftast låter han mig sova ut och han tar hand om barnen både på natten och morgonen.. gör även jag också men oftast är det han nuförtiden. Vi står lika vad gäller matlagning och städning och har aldrig varit ett problem för oss.

    Dock när vi bråkar rejält så går han oftast ut och lämnar mig själv med barnen i timmar ibland hela dagen o natten o ibland i flera dagar..

    När vi är vänner så är allt bra och man går på rosa moln..typ. Han gör då allt för mig och visar att han älskar mig. Han ber mig o vila mig medans han tar hand om barnen o lagar mat städar och tvättar. ( han jobbar hemifrån). han ställer upp för mig oavsett vad. köper presenter blommor med jämna mellanrum osv. Han skulle t.ex. köra från stad till stad för att hämta ngt litet jag behöver utan att blinka på ögat..han gör allt för mig och barnen. Men ändå inte. För hans hot och mobbning fortsätter så fort vi bråkar. då förvandlas han till de här monstret av nån anledning och det kan pågå i evigheter.. i flera dagar veckor ..

    Men speciellt då när han slagit mig. De händer inte ofta att han slår men har hänt en gång för mycket.

    Och det värsta av gångerna när jag va höggravid med första barnet då puttade han mig. Andra gången när jag va gravid med andra barnet slog han mig också, även då sa han saker som att han hoppas att jag får missfall osv. slog mig även när jag var nyförlöst och blev hemkommen från sjukhuset (efter fyra veckor) då jag fick komplikationer. (Alltså samma dag jag blev utskriven).

    Vad bråkar vi om då när vi har de så perfekt kanske ni undrar?

    Jo de räcker som så ngt litet. Ex. Senaste bråket utlöstes pga att jag väckte honom vid lunchtiden ( jag var uppe hela natten och morgonen med barnen). Men han är ALLTID på dåligt och fittigt humör när jag väcker honom. Oavsett hur lång tid han fått sova. Oavsett om jag väcker honom med avsugningar eller frukost på bordet... alltid lika irriterad...

    Han har även varit otrogen flera gånger efter att jag förlät honom sist. Han hade inte sex med mig på närmare ett år pga ett missbruk som han hade. Tappade sexlusten pga missbruket sa han. Men ändå gick de bra att knulla sitt ex igen och en till..

    missbruk också tänker ni, ja under två år har han ljugit svikligt och bedragit mig på alla sätt och vis under denna period. Jag hjälpte honom ur de missbruket trots att han fuckade mig så grovt . Han är fri från missbruket idag.

    Yepp förlät honom för allt detta..

    i detta läget förstår jag att ngt är fel på honom men nog ett större fel på mig... vad?

    Och hur ska jag lämna människan? Ska jag ens eller kan jag ens ? Jag vet inte hur ja skulle klarar mig de blir rätt tufft alltså. ( är inte ekonomiskt beroende av honom, och jag står på lgh kontraktet). Det är ngt annat...

    (Läs) han är underbar mot barnen. och har aldrig rört ett hårstrå på dom.

  • Svar på tråden Ett underbart Monster. -mitt liv idag.
  • Anonym (32orkar)

    Lämna idag. Packa en väska ring en vän eller familjemedlem som hämtar dig o barnen.

  • Anonym (Y)

    Kvinnojourer är mkt bra på detta. De kan berätta hur du ska göra för att lämna på bästa sätt. Mejla eller ring närmaste kvinnojour.


    Ps, Rubriken låter som en bra titel på en kommande bok. 

  • Morre

    Både dina barn och du far väldigt illa. Han är inte underbar mot barnen, de mår dåligt av att se och höra hur han behandlar dig. Kanske de kommer att låta sig behandlas likadant när de växer upp. Lämna honom!!!! Ta hjälp av en kvinnojour, de stöttar dig. Våga för din egen skull och barnens. Lämna honom idag.

Svar på tråden Ett underbart Monster. -mitt liv idag.