• Anonym (Jag)

    Erfarenhet hur magen reagerar på stor stress, nån?

    Haft enormt mycket stress under 3års tid, både pappa omamma dog inom tio månader. Tog energi nåt fruktansvärt, sen fick min yngsta dotter cancer som vi nu krälat oss igenom. Så nervös rädd o ångestfylld har jag aldrig varit som det här senaste året. Min mage blev konst7g ca ett halvt år in i vården o är nu 6mån sedan den började bete sig knasigt. Erfarenhet nån? Inte sjuk mage utan lätt diarre o lite färg av senapsgul typ. Ibland normal. Undrar om det hör till stressmage el? Vet nån? Tack isf

  • Svar på tråden Erfarenhet hur magen reagerar på stor stress, nån?
  • Anonym (U)

    så fort jag blir stressad eller orolig får jag diarré.. 
    Det kan nog vara så att du har fått problem med magen av just stress/oro. Magen och psyket påverkar varandra mkt.

  • Anonym (Camilla)

    Efter en fullt normalt fungerande magen Upplevde jag samma sak efter ett dödsfall och en uppslitande arvstvist. Kontaktade VC, blev undersökt där, koloskopi och röntgen. Vården tog det på allvar, misstänkt ulcerös kolit eller Krohns, men gick över efter penicillinkur. Magen har aldrig blivit sig lik efter detta och har problem med jämna mellanrum. Att detta berodde på en enorm stress är jag helt övertygad om.

Svar på tråden Erfarenhet hur magen reagerar på stor stress, nån?