• Svar på tråden Flicka skjuten av gäng, av misstag, men...
  • Anonym (Vem vet)

    Det är svårt att veta. Hon var kanske på genomfart med familjen? 

  • Anonym (!)

    Att hon var ute så sent är väl det minsta problemet. Man ska kunna vara ute när man vill utan att riskera att bli skjuten. En 13-åring är dessutom väldigt lätt att tappa greppet om om man som förälder inte orkar eller har egna problem.

  • Anonym (-)
    Anonym (Vem vet) skrev 2020-08-02 16:11:35 följande:

    Det är svårt att veta. Hon var kanske på genomfart med familjen? 


    Nej, hon var där helt själv. Familjen underrättades senare.
    Anonym (!) skrev 2020-08-02 16:15:28 följande:

    Att hon var ute så sent är väl det minsta problemet. Man ska kunna vara ute när man vill utan att riskera att bli skjuten. En 13-åring är dessutom väldigt lätt att tappa greppet om om man som förälder inte orkar eller har egna problem.


    Halv fyra på natten låter man inte en 12-13 åring vara ute!
  • oanonym

    Man kan mycket väl ha en diskussion om varför barn är ute hela nätterna, men att ta just detta barnet som exempel blir missriktad fokus. Frågan ger en konstig eftersma, även om jag förstår att inget illa menas.

  • Anonym (-)
    oanonym skrev 2020-08-02 16:27:16 följande:

    Man kan mycket väl ha en diskussion om varför barn är ute hela nätterna, men att ta just detta barnet som exempel blir missriktad fokus. Frågan ger en konstig eftersma, även om jag förstår att inget illa menas.


    Jag syftar givetvis på att detta kanske är upptrappningen på det nya avslöjandet; även småflickor lockas in i gängen, precis som 12-14 åriga småpojkar.

    Hon var ju trots allt där MED ett gäng.

    Detta har i allra högsta grad med HENNE att göra. Jag tror att detta blir startskottet på ett nytt avslöjande; småflickor springer ärenden åt gäng/ligger med gäng/etc.
  • Anonym (D)

    Det var också en av mina första tankar/frågor. Självklart ska man kunna vara ute när som helst och var som helst utan att bli skjuten eller annat hemskt, men fortfarande. Det är knte ok eller normalt att en 12-13 åring är ute själv vid den tiden. Men man vet inte. Hon kanske hade rymt hemifrån/smygit ut, kommer från en familj med sociala problem eller vad som helst.

  • oanonym
    Anonym (-) skrev 2020-08-02 16:34:28 följande:
    Jag syftar givetvis på att detta kanske är upptrappningen på det nya avslöjandet; även småflickor lockas in i gängen, precis som 12-14 åriga småpojkar.

    Hon var ju trots allt där MED ett gäng.

    Detta har i allra högsta grad med HENNE att göra. Jag tror att detta blir startskottet på ett nytt avslöjande; småflickor springer ärenden åt gäng/ligger med gäng/etc.
    Så kan det vara, men ditt startinlägg borde i så fall ändras. 
  • MsFry
    Anonym (-) skrev 2020-08-02 16:34:28 följande:

    Jag syftar givetvis på att detta kanske är upptrappningen på det nya avslöjandet; även småflickor lockas in i gängen, precis som 12-14 åriga småpojkar.

    Hon var ju trots allt där MED ett gäng.

    Detta har i allra högsta grad med HENNE att göra. Jag tror att detta blir startskottet på ett nytt avslöjande; småflickor springer ärenden åt gäng/ligger med gäng/etc.


    Var har du läst att hon var där med ett gäng?
  • oanonym
    Anonym (-) skrev 2020-08-02 16:34:28 följande:
    Jag syftar givetvis på att detta kanske är upptrappningen på det nya avslöjandet; även småflickor lockas in i gängen, precis som 12-14 åriga småpojkar.

    Hon var ju trots allt där MED ett gäng.

    Detta har i allra högsta grad med HENNE att göra. Jag tror att detta blir startskottet på ett nytt avslöjande; småflickor springer ärenden åt gäng/ligger med gäng/etc.
    Då borde du väl hellre vilja diskutera varför barn är med i gäng??
  • neverpreggo

    Ungdomar ljuger om var de är och det finns dysfunktionella familjer som faktiskt inte bryr sig... Inte svårt att komma på orsaker.

Svar på tråden Flicka skjuten av gäng, av misstag, men...