• Anonym (Ts)

Nu är de här igen.

Ja. Nu är de här. Bonusbarnen. De sa hej. Nu sitter de i varsitt rum, spelar dataspel. Kommer göra det hela kvällen. Den ena skriker hela tiden, tydligen kan man inte spela fortnite utan att skrika. Mannen sitter med sin telefon. Så kommer det vara i två veckor. Jag, ensam som vanligt. Kan inte konkurera med dessa skärmar. Världens vackraste kväll ute. Men vad gör det när skärmen är det enda som är viktigt.

• Svar på tråden Nu är de här igen.
  • Anonym (Mimmi)

Man går ut själv!

• Anonym (pappa)
    Anonym (Mimmi) skrev 2020-08-02 20:23:36 följande:

Man går ut själv!

Precis. Jag vet inte varför men jag förstår inte alla dessa människor som liksom bara ger upp sing själva för att det bor andra personer i samma bostad eller sitter ihop i höften med sin partner. 
  • Anonym (Va)

Mina barn sitter framför skärmar en stor del av dagen vissa dagar. Det hindrar inte mig från att göra vad jag vill, i alla fall i och runtomkring huset.

• Anonym (k)

Det är inte lag på att bo ihop
    Ha en egen liten bostad som du bor i när din sambo har ungarna

• Anonym (Ts)
    Anonym (Mimmi) skrev 2020-08-02 20:23:36 följande:

Man går ut själv!

För att det är ledsamt att alltid gå ut själv och möta barn som är ute och leker och par som promenerar tillsammans.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (pappa) skrev 2020-08-02 20:26:40 följande:

Precis. Jag vet inte varför men jag förstår inte alla dessa människor som liksom bara ger upp sing själva för att det bor andra personer i samma bostad eller sitter ihop i höften med sin partner. 

Vill du inte göra saker med don familj? Att barnen barndom är något mer än skärmar?
  • Anonym (ooo)
    Anonym (Ts) skrev 2020-08-02 20:22:50 följande:

Ja. Nu är de här. Bonusbarnen. De sa hej. Nu sitter de i varsitt rum, spelar dataspel. Kommer göra det hela kvällen. Den ena skriker hela tiden, tydligen kan man inte spela fortnite utan att skrika. Mannen sitter med sin telefon. Så kommer det vara i två veckor. Jag, ensam som vanligt. Kan inte konkurera med dessa skärmar. Världens vackraste kväll ute. Men vad gör det när skärmen är det enda som är viktigt.

Mina barn sitter också väldigt mycket framför skärmarna, de är 18-20 år gamla och vi umgås lite, men det är så att alla måste få göra det de vill. Mannen och jag är ute mest hela dagarna i det vackra vädret, kidsen kommer ut stunder när de själva vill. 

Jag har även bonusbarn, som är något yngre än mina. De är hellre med kompisar än med oss, förstås. De är med oss kring måltiderna men sällan mer än så för de har så mycket annat kul för sig. 

Jag tror att det du är besviken på är mannen men du tar ut det på barnen, låter det som. 
  • Anonym (Ts)
    Anonym (k) skrev 2020-08-02 20:30:36 följande:

Det är inte lag på att bo ihop

Ha en egen liten bostad som du bor i när din sambo har ungarna

Kan inte lämna hunden.
  • Anonym (ooo)
    Anonym (Ts) skrev 2020-08-02 20:32:17 följande:
    Vill du inte göra saker med don familj? Att barnen barndom är något mer än skärmar?
    Men du överdriver troligen, Du har den känslan men de sitter nog inte där exakt dygnet runt?  

Visst har du skrivit om detta tidigare? 
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Va) skrev 2020-08-02 20:28:36 följande:

Mina barn sitter framför skärmar en stor del av dagen vissa dagar. Det hindrar inte mig från att göra vad jag vill, i alla fall i och runtomkring huset.

Tycker bara det är så sorgilt. Inget familjeliv, ingen gemenskap - bara skärmar.
Svar på tråden Nu är de här igen.