• Anonym (Ts)

Nu är de här igen.

Ja. Nu är de här. Bonusbarnen. De sa hej. Nu sitter de i varsitt rum, spelar dataspel. Kommer göra det hela kvällen. Den ena skriker hela tiden, tydligen kan man inte spela fortnite utan att skrika. Mannen sitter med sin telefon. Så kommer det vara i två veckor. Jag, ensam som vanligt. Kan inte konkurera med dessa skärmar. Världens vackraste kväll ute. Men vad gör det när skärmen är det enda som är viktigt.

• Svar på tråden Nu är de här igen.
  • Anonym (sovjet)

Prata med sambon om han kan lägga undan telefonen och följa med ut. Vill han aldrig med ut får du separera.

• Anonym (ooo)
    Anonym (Ts) skrev 2020-08-02 20:33:00 följande:
    Kan inte lämna hunden.
    Men ursäkter, ta med hunden då. 

Men det här handlar om dig och din partner. Har du pratar med honom? Parterapi? 
  • Anonym (Ts)
    Anonym (ooo) skrev 2020-08-02 20:33:20 följande:

Men du överdriver troligen, Du har den känslan men de sitter nog inte där exakt dygnet runt?  

Visst har du skrivit om detta tidigare? 

Den yngste är i snitt 6h per dag på sin telefon sen tillkommer datorn. De kom kl 17. De har suttit framför datorn sedan 17.30. Kommer göra det till.de lägger sig.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (ooo) skrev 2020-08-02 20:32:31 följande:

Mina barn sitter också väldigt mycket framför skärmarna, de är 18-20 år gamla och vi umgås lite, men det är så att alla måste få göra det de vill. Mannen och jag är ute mest hela dagarna i det vackra vädret, kidsen kommer ut stunder när de själva vill. 

Jag har även bonusbarn, som är något yngre än mina. De är hellre med kompisar än med oss, förstås. De är med oss kring måltiderna men sällan mer än så för de har så mycket annat kul för sig. 

Jag tror att det du är besviken på är mannen men du tar ut det på barnen, låter det som. 

Ja, det är jag. Han vill inte ha några gränser för skärm så barnen är med skärmar hela tiden och vill aldrig göra något utomhus. Andra är ute - hans enda förslag till umänge är film eller att jag bakar något sött att äta.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (ooo) skrev 2020-08-02 20:35:31 följande:

Men ursäkter, ta med hunden då. 

Men det här handlar om dig och din partner. Har du pratar med honom? Parterapi? 

Kan inte ta hunden från barnen. Det vore inte rätt och mannen skulle aldrig tillåta det.
  • Anonym (Ts)

Kommer gråta mig till sängs ännu en kväll.

• Anonym (k)
    Anonym (Ts) skrev 2020-08-02 21:57:45 följande:

Kommer gråta mig till sängs ännu en kväll.

Endast du själv kan förändra ditt liv
  • Räkan77

Vad gör mannen veckan barnen inte är hos er? Umgås med dig utomhus eller sitter inne med telefonen?

• Anonym (S)

Och här sitter du oxå framför en skärm,ut med dig!:)

• Tow2Mater
    Anonym (Ts) skrev 2020-08-02 20:33:00 följande:
    Kan inte lämna hunden.
    Världens vackraste kväll ute borde du väl ta den på en promenad?
Svar på tråden Nu är de här igen.