• Anonym (UndrarBara)

    När det blir krig i Sverige, hur tror ni det kommer se ut i samhället?

     Jag tror Sverige kommer hamna i krig med Ryssland. Jag vet att det är få som gör mig sällskap med den frågan, därför så kan jag egentligen ställa frågan på annat sätt..
    Så om/när Sverige hamnar i krig, hur tror ni det kommer drabba landet i praktiken?
    Kommer människor med neuropsykiatriska diagnoser, mentala handikapp, allergier eller andra fysiska problem eller funktionsnedsättningar tvingas delta som soldater också på grund av "rådande situation"? eller är det samma regler som nu att alla måste vara friska, felfri syn, inga diagnoser eller allergier för att vara med i Sveriges armé`?

    Kommer alla mat transporter från olika delar av världen stoppas så att det blir hamstring och tömning av matvaror på kort varsel i alla matvarubutiker? typ djungelns lag, eller är det lugna puckar o svenska artighetsfasoner som gäller.

    Kommer det finnas alternativ till vapentjänst för de som inte vill bära vapen? som dela ut mat, tvätta tvätt, hjälpa till i fältsjukhus etc?

    Vilka måste göra vad och hur och med vem?

    Motivera gärna svaren.
    det är bra att börja preppa nu tycker jag, så ni är beredda.

  • Svar på tråden När det blir krig i Sverige, hur tror ni det kommer se ut i samhället?
  • Anonym (Löpmage)

    Nej, Sverige kommer inte hamna i krig med Ryssland. Om det blir krig mellan Nato och Ryssland så kanske Sverige skulle bli inblandat. Ändå svårt att se att strider i sådana fall skulle äga rum på svenskt territorium.

  • Anonym (S)

    Jag tror inte kriget blir med Ryssarna faktiskt. Jag gissar på ett inbördeskrig mellan olika klaner/folkgrupper. Troligtvis så kommer det leda till nya nationer. Öresundsbron rivs. Förhoppningsvis gör norrmännen och finnarna gemensam sak och tar norra Sverige alternativ bygger hårdbevakad gräns.

  • Anonym (S)

    Kan tänka mig att Nato klipper Gotland dock. Med godkännande från den svenska regeringen som lär befinna sig i exil i Bryssel.

  • Anonym (Inbördeskrig)

    Jag tror det kommer bli inbördeskrig. Det finns väldigt många arga missnöjda grupper i Sverige. Det mest logiska kanske är muslimer, kommunister eller sverigevänner. Någon av de tre grupperna som startar det.

    Men jag tror det är ingen av dem som startar det utan någon annan missnöjd grupp som inte syns pga. alla skränande vänsterdårar och alla bittra sverigevänner. Rika människor kanske. Överklassen uppbackad av övre medelklassen utropar Stockholms skärgård till självständig nation med enklaver i själva Stockholm, Båstad och på Gotland. Fler orter följer. Varenda människa med en årsinkomst på över 600K stödjer dem i smyg.

    Vi vill inte betala skatt! Skriker de och skjuter hejvilt med sina svindyra jaktgevär på vanliga arbetarsvenssons, invandrare och andra och annekterar operahus och ostronbarer till sin nation.

  • Anonym (S)
    Anonym (Inbördeskrig) skrev 2020-08-02 23:22:42 följande:

    Jag tror det kommer bli inbördeskrig. Det finns väldigt många arga missnöjda grupper i Sverige. Det mest logiska kanske är muslimer, kommunister eller sverigevänner. Någon av de tre grupperna som startar det.

    Men jag tror det är ingen av dem som startar det utan någon annan missnöjd grupp som inte syns pga. alla skränande vänsterdårar och alla bittra sverigevänner. Rika människor kanske. Överklassen uppbackad av övre medelklassen utropar Stockholms skärgård till självständig nation med enklaver i själva Stockholm, Båstad och på Gotland. Fler orter följer. Varenda människa med en årsinkomst på över 600K stödjer dem i smyg.

    Vi vill inte betala skatt! Skriker de och skjuter hejvilt med sina svindyra jaktgevär på vanliga arbetarsvenssons, invandrare och andra och annekterar operahus och ostronbarer till sin nation.


    Nej det är inte ett troligt scenario. Dessa människor lär fly landet och ta sina företag med sig. De lär välkomnas av de flesta länder.

    När kriget väl är över så kommer ekonomin blir lidande länge.
  • Anonym (Lurad)
    Anonym (S) skrev 2020-08-02 23:34:31 följande:
    Nej det är inte ett troligt scenario. Dessa människor lär fly landet och ta sina företag med sig. De lär välkomnas av de flesta länder.

    När kriget väl är över så kommer ekonomin blir lidande länge.
    Och vi som jobbat och betalat skatt i hela våra (arbetsföra) liv kan känna oss blåsta på både pension och sjukvård.
  • Anonym (S)
    Anonym (Lurad) skrev 2020-08-02 23:41:48 följande:

    Och vi som jobbat och betalat skatt i hela våra (arbetsföra) liv kan känna oss blåsta på både pension och sjukvård.


    Definitivt.

    Men vi blir eventuellt avrättade innan det så kanske kan kvitta.
  • Anonym (Same here)

    Skönt att höra att man inte är ensam om att tro att något liknande kommer att hända. Tror det kommer bli djungelns lag. Preppning o en båt är det enda alternativet. Gärna något att kunna försvara sig med också. Svensken tror dom är så civiliserade, men det lär bli totalt kaos när det bryter ut. Haft drömmar om det nu i ca 3 år. Tror det kommer hända sen vinter. Denna eller nästa. När tror ni själva att det kommer ske?

    Jobbigast tror jag kommer bli för väl assimilerade invandrare utan några rötter. Vi lär bli attackerade ifrån alla håll medans de övriga kommer sluta upp i grupper/klaner o militärt.

  • whippo

    Om det blir krig.

    Dricksvattnet förgiftas så att de flesta blir sjuka. Viktiga militärer och annan personal mördas innan du hinner tänka vad är det som händer.

    Sedan styr Putin Sverige. Nato gör en offensiv och tar Gotland. Putin frågar Nato om de verkligen vill vara där eller ska Belgien bli hans nya parkeringsplats.

    Folk kommer vara sjuka, drogade. Plundring och våld gör att vi kommer bråka mer med varandra än med Ryssarna.

  • Anonym (S)
    Anonym (Same here) skrev 2020-08-03 02:49:13 följande:

    Skönt att höra att man inte är ensam om att tro att något liknande kommer att hända. Tror det kommer bli djungelns lag. Preppning o en båt är det enda alternativet. Gärna något att kunna försvara sig med också. Svensken tror dom är så civiliserade, men det lär bli totalt kaos när det bryter ut. Haft drömmar om det nu i ca 3 år. Tror det kommer hända sen vinter. Denna eller nästa. När tror ni själva att det kommer ske?

    Jobbigast tror jag kommer bli för väl assimilerade invandrare utan några rötter. Vi lär bli attackerade ifrån alla håll medans de övriga kommer sluta upp i grupper/klaner o militärt.


    Jag tror dock det ligger en sisådär 20 år bort. Såvida inte den här pandemin, eller annan kris blir en trigger.
Svar på tråden När det blir krig i Sverige, hur tror ni det kommer se ut i samhället?